Gå til innhold

53 år og 5 kg for mye.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har vært medlem i vektklubben to år nå og gått ned fra 82kg til en sveip ned på 69,8 i høst. Mesteparten av tiden vipper jeg mellom 72 og 74kg. Nå veier jeg ca. 73kg. Tenk så fint å komme ned til 68kg!

 

Jeg har i grunnen aldri veid "noen-å-seksti". Fram til 3. svangerskap veide jeg under 60kg. Etter tredjemann vandret vekten sakte men sikkert fra 70 til 80kg over vel 20 år.

 

Jeg har fått en ekstra motivasjon når det gjelder trim: Har startet en konkurranse med ei niese. Vi skal se hvem av oss som har gått lengst på ski innen 1. mai. Vi skal holde resultatene hemmelige for hverandre helt til siste dag, så her er det bare å gå på!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare fint om noen henger seg på og prøver å kvitte seg med 5kg sammen med meg!

 

Det ble en uforutsett hindring i startgropa for min del; Jeg er blitt liggende syk med feber og hoste, så skiturene kan jeg bare se langt etter enda noen dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diskodansemusa

Jukser litt, jeg skal ikke ned 5 kg. Jeg gikk ned som en bursdagsgave til meg selv da jeg ble 40. Nå går jeg på hold vekten kurs. Etter jul fikk vi i lekse å komme inn igjen i de gode vanene. Jeg var lite motivert, og brukte de to førse ukene på å ikke gjøre noe, men da jeg var kommet midt mellom veiingene innsåg jeg at om jeg skulle ha gjort leksen til neste gang måtte jeg begynne. Bestemte meg for to uker på meny 1. Jeg blir lett hekta , særlig når det er blitt nye ting å følge med på her på nettsiden. Trodde jo i disse fedontider at jeg fikk i meg for lite protein, men det er tydeligvis det jeg spiser for mye av, der fikk jeg den. Ble motivert til å prøve vegetardiett, nå kan jeg jo sjekke om jeg får et rett sammensatt kosthold likevel.

 

Vel iallefall så er denne kuren effektiv. Gikk ned 1,2 kg første uken, og det var jo mer enn jeg hadde satt meg som mål på to, men så er det slik at har jeg bestemt meg så fullfører jeg, uansett om det ikke er nødvendig.

 

Jeg har to barn, men med stor aldersforskjell. I begge svangerskapene gikk jeg mye opp i vekt, og jeg gikk ikke ned bare av å amme. Her var det hard arbeid begge gangene. Det som er kjekt er at denne gangen var det lettere, har et mer strukturert liv ( les kjedelig om du vil) og så følger jeg hold vekten kurs, det er stor forskjell. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...