Gå til innhold

Trenger råd


Gjest Isdronning

Anbefalte innlegg

Gjest Isdronning

Jeg har lovet bort nybakte boller etc. på søndag, men så skal vi bort hele lørdagen og vi skal være i selskap så tidlig dagen etter at jeg er knapp med tid når det gjelder gjærbaksten. Er det mulig å sette gjærdeigen når jeg kommer hjem på natta, sette den kaldt for så å bake ut boller og tebrød på formiddagen dagen etter? Noen smarte husmødre her inne som vet råd? Takker sa hjertelig for alle tips og svar jeg måtte få:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lovet bort nybakte boller etc. på søndag' date=' men så skal vi bort hele lørdagen og vi skal være i selskap så tidlig dagen etter at jeg er knapp med tid når det gjelder gjærbaksten. Er det mulig å sette gjærdeigen når jeg kommer hjem på natta, sette den kaldt for så å bake ut boller og tebrød på formiddagen dagen etter? Noen smarte husmødre her inne som vet råd? Takker sa hjertelig for alle tips og svar jeg måtte få:-)[/quote']

 

Bruk kald væske og sett deigen til heving i kjøleskapet. Kanskje den trenger en halvtimes tid på benken før du baker ut. Det blir helt fint :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isdronning

Superdupert, skal satse på det. Er det best med tørrgjær eller er det ok med fersk gjær. Synes alltid at resultatet blir best med fersk gjær nemlig:-) Nam,nam nå gleder jeg meg til å teste dette ut:-) Selv om det bare blir litt på meg da jeg for tiden går på kurs, men alle andre kan fråtse og kose seg med alle sortene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...