Gå til innhold

Motivert-men likevel ikke motivert


Gjest Gleder

Anbefalte innlegg

Jeg går ikke på GR-kurs nå, men har gått på tre tidligere. Så jeg kan metoden. Vil prøve å klare meg på egenhånd. Har heller kjøpt noen timer med PT på treningssenteret for å komme igang med styrketrening. Trener mye kondis, men sliter med motivasjon til styrketrening.

 

Jeg er godt igang med trening, men sliter med søtsug. Jeg er motivert til å leve sunt, men med en rute mørk sjokolade etter middagen og litt sjokolade fredag-kveld. Men så skjer det at jeg gjør ting ubevisst. Har plutselig puttet i meg mer mat enn planlagt hjemme (spesielt om kveldene), kaker, kjeks og sjokolade som står på bordet på jobb/klubb osv. Så "våkner" jeg etterpå og innser hva jeg har gjort. Jeg vet godt at dette skal jeg ikke, og har gjort avtale med meg selv om mål og veien dit. Og da ligger det ikke inne daglige utskeielser. Nå rikker ikke vekta seg. Tenk for noen resultater jeg kunne fått ved å kuttet ut alle disse usunne ekstra-kcal.

 

Mitt spørsmål er, har jeg ikke fått med meg underbevisstheten og er egentlig ikke motivert innerst inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg går på kurs nå og er overrasket over hvor sjelden jeg er sulten. Spiser du ofte nok? Jeg spiser frokost en frukt etter et par timer, lunsj.ca 12 og 2 ryvita med en skive lettost mellom klokka 14 middag 17 også er det kvelds og mer frukt innimellom. Dette er ikke sant fordi jeg aldri spiser så regelmessig, men prinsippet. Fella mi var at jeg var så sulten spesielt til middag at jeg overspiste. Tenker at det er lettere og putte i seg godsaker dersom en ikke er mett. Lykke til! Tenk på sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det ligger noe der. Jeg er rett og slett ikke sulten, og da spiser jeg trolig for sjelden. Har mye "å ta igjen" når ettermiddag og kveld kommer og den travle jobbhverdagen er over.

 

Så fra i morgen, et mellommåltid før lusj og et før jeg går hjem fra jobb.

Hva kan mellommåltidene være når man som meg prøver å unngå brød i størst mulig grad (har spist nøtter, men kan lett bli vel mange kcal gjennom flere porsjoner med nøtter i løpet av dagen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerusket

Jeg spiser frukt og/eller yoghurt som mellommåltid :) Nøtter blir det fort mange kcal i, men du kan jo ta en porsjon?

Jeg er egentlig litt dårlig på det med mellommåltid jeg også, så vet ikke om så mye mer, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg personling har aldri hatt lyst å slanke meg før nå, du må være med 100% i hode og i hjertet.. Så nå fant jeg ut at jeg spiser forlite så det er jo ikke bra det heller. Innimellom får jeg så himla lyst på snop, så da løper jeg bare på vekta og ser kg jeg har gått ned og ser for meg ansiktene til de som alltid har mobba meg fordi jeg var "feit" og tenker gi det litt tid så er jeg tynnere enn deg haha men skal jo ikke tenke sånn heller.. det jeg prøver å si er at det er normalt og ha svake øyeblikk men da må du bare tenke på hvorfor du gjør dette og husk om du lurer deg selv så viser det unasett..

 

huff jeg er ikke flink til dette men stå på!

 

hilsen Pusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei :-)

 

Så flott at du er igang med trening da, det vil hjelpe deg også på sikt !

 

Når du småspiser på kvelden........er det noe du kan si utløser det eller har det en rytme?? Tenk mye på når du gjør det og hvorfor......når du har gått i "fellen" og spist, spør deg selv hvorfor gjorde jeg det akkurat nå! Ved å være bevisst på når og hvorfor du gjør det kan du være bedre rustet når suget kommer!!

Om jeg ikke spiser mine alle mine måltider gjennom hele dagen får jeg det sånn at jeg snoker i skapene på kvelden. Så første bud, spis alle måltidene gjennom hele dagen for å holde kropen igang.

 

Masse lykke til :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aktivdame. Det er viktig å spise alle måltidene og ikke la det gå for lang tid imellom. En brødskive med banan eller søt brunost til kvelds er kanskje ikke innenfor kaloriskjemaet, men det er bedre enn kjeks og snop. Blir mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis du prøver å begrense brødforbruket, vil jeg foreslå at du tar noen skiver skinkepålegg sammen med f.eks. cherrytomater. Eller hva med en steinbitfiskekake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Gjest tobarnsmor22

quaker havregrøt sveet cinnamon fungerer fint som mellommåltid. det er posjonspakninger du heller i ei skål og tilsetter vann og varmer i mikro. en posjon er 121 kcal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...