Gå til innhold

Dumpet...


Gjest Drygis

Anbefalte innlegg

Min samboer kom hit og fortalte at jeg ikke var noe for han lenger, han følte absolutt ingenting for meg.

Sammen har vi en datter på 3 og jeg la på meg 45 kg under svangerskapet som har vært veldig vanskelig å få av. Ikke fordi jeg har vært så flink, men fordi jeg har tatt meg selv for gitt. Jeg skulle jo ikke imponere noen....

Nå sitter jeg her 3 dager etter bruddet og skal virkelig slå tilbake. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal begynne, jeg har ingen sted å bo, ingen stor økonimi og jeg er fortsatt overvektig. Dette er kjempefælt men nå skal jeg komme sterkt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

vet ikke helt hva jeg skal svare deg engang, det hørtes ut som en forferdelig situasjon du er i.

Vil bare trøste deg med at det allerede høres ut som du tenker klokt i dette. Nå kan det bare gå en vei for deg, med endringer i livet som blir kastet på får du se hvor sterk du egentlig er. Du vil overraske deg selv med å klare masse du aldri hadde trodd du kunne. Du vil sparke tilbake. Og en dag, om veldig lenge til akkurat nå, men tro meg: En dag vil du ikke klare å huske hvor vondt det gjør akkurat nå. (Dette vet jeg av egen erfaring)

 

 

Ønsker deg alt det beste. Ta en dag av gangen, og sett deg små mål underveis.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei!!

Velkommen hit på forumet!!

Skjønner veldig godt hvordan du har det nå, var i samme situasjon som deg tilbake i 1993 (25 år var jeg da) Gråt så bade håndklene var våte.....

Veldig bra det "gromjenta skriver", du må ta en dag av gangen og ikke se så langt fremover. HUSK DET ER KUN DAGEN IDAG DU KAN GJØRE NOE MED :o

 

Det smarteste du kan gjøre nå er å begynne å endre dine kostvaner og redusere vekten. Allerede etter kort tid vil du merke forandring.....og da tenker jeg ikke først og fremst på utseende, men på psyken/ mentalt. For det er helt klart at tapte kilo styrker selvtillitten, gir økt velvære, følelsen av mestring, får anerkjennelse fra omgivelsene, bedre humør, lettere å leve et aktivt liv.......

Å GÅ NED I VEKT ER NØKKELEN TIL ET NYTT OG BEDRE LIV........

 

Jeg gikk ned 34 kg da jeg var i din situasjon og den gang åpnet en helt ny verden seg for meg!!

 

PS! Smart av deg å komme inn her på forumet, utrolig mange flotte personer her som gir oss masse motivasjon :)

 

Ønsker deg lykke til :)

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi.. Virkelig lei situasjon dette. Er liksom ikke noe man kan si som gjør at ting blir bedre heller. Men det skader jo ikke å prøve..

 

Som Caroline sier, er det en flott start å melde seg inn her. Her vil du møte tilnærmet likesinnede mennesker som man kan høste erfaringer fra. Her møter man òg mennesker som kan komme med oppmuntrende ord i en ellers så mørk hverdag :o Så jeg håper dette går den veien du vil, og at du kommer styrket ut av denne perioden!

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Høres ut som du trenger litt trøst!

Her kommer et klapp på skulderen og en bamseklem :o

Sett deg et kortsiktig og et langsiktig mål. Begynn i det små med livsstilendringen din og bestem deg for en veiedag i uken som du avlegger "rapport" på her på forumet.

Vi er mange som følger med og følger opp, vi har alle våre historier. Og ikke minst vi vet hvordan det føles når vekta er et problem.

 

Kos deg med den lille datteren din og lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motiverende ord hjelper og det å høre deres gode råd og erfaringer er veldig oppmuntrende. Jeg får bare mer og mer lyst til å nå målet mitt, og jeg får lyst til å kjempe for å få tilbake mitt liv.

Nå sitter jeg her med en stor bunke med papirer som skal fylles ut og motivasjonen synker mer og mer. Men trene skal jeg og livsstilen skal endres betraktelig!

 

Nå er det ikke noe annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp, og så satser jeg på en ny og bedre hverdag når alt er kommet i orden.

 

Godt å få en slik velkomst her inne, og her kommer jeg nok til å tilbringe tid for å få gode råd og lese deres solskinnshistorier.

 

Det blir bra dette her.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Velkommen til forumet!

 

Håper det triste og leie kan brukes til noe nyttig og motiverer deg! Skjønner situasjonen er tøff, håper virkelig det ordner seg kjapt for deg med det praktiske, så du får starte ditt "nye liv".

 

*Trøst og klem" fra Trøndelag!

 

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Ja llivet kan virkelig gi oss en "trøkk" noen ganger.

Den første tiden er nok verst, til du får ordna dette papirarbeidet og fått deg et sted å bo.

Det økonomiske kommer nok i orden etterhvert med barnebidrag og denslags. Går ut fra at du har kontaktet NAV?

 

Kanskje mange vil si at du har annet å tenke på nå enn vektproblemene. Jeg er ikke helt enig, selv om det kanskje er rett for noen.

 

Som de andre her skriver, gir det en god mestringsfølelse å gå ned i vekt, da har en iallefall kontroll på noe. Sett deg inn i GR-metoden, og be gjerne om hjelp her.

 

Som en start kan du iallefall starte med mange (5-6 ) små måltider, 3 frukter daglig og mye grønnsaker.

Og vann, etpar liter helst.

 

Sikkert ikke lett å tro på nå, men det er nå slik at det som ikke tar livet av en, det vokser en oftest på.

 

Krysser fingrene for at du kommer styrket ut av dette med tiden.

Og eksen...han fortjener deg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...