Gå til innhold

Alkohol


Gjest sirilene

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg synes det med alkohol er vanskelig. Jeg studerer og det er ofte det blir en fest eller to i uka. Jeg prøver å styre unna både nattmat og snacks på fest, men alkohol har tydeligvis myyye mer kalorier enn jeg visste fra før.

 

Altså, man kan jo strengt tatt la være å drikke, men jeg vil liksom ikke at slankinga mi skal gå utover det sosiale heller.

 

Er det flere som synes dette er vanskelig når man er ung, singel og vil være med på moroa? Trenger jo ikke være singel for å ta seg en fest heller da, hehe.

 

Tok TO glass vin i går og det er jo halvparten av frimerkene det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mindescape

Hei!

 

Dette sleit jeg med sist jeg var på slanker`n også.. Var singel, bodde sammen med min nesten jevnaldrende søster og vi festa hver helg. Var jo veldig moro da, men de kaloribombene som fulgte med var ikke like artige:P

 

Det jeg gjorde da var at jeg rett og slett ikke brydde meg så mye om de ekstra kaloriene, tok heller å spiste noe mindre før drikkekalaset. (ofte, men lite) Brukte da også nutrilett, slik at ett måltid landa på 211 kcal, men fikk fortsatt i meg nok av alle vitaminer, mineraler etc. Spiste ingenting av snacks eller nattmat, og trente MASSE på søndagen:) Da ble jeg også fortere kvitt fyllesyken, og det var jo bare bonus. Hehe.. (Danser du når du er ute på byen blir det jo også borte noen kcal.)

 

Så på den måten mista ikke jeg noe av vekttapet, mener jeg å huske ihvertfall:)

 

Det går jo også an å tenke litt på at det siste glasset med vin der trenger jeg faktisk ikke. Og husk å drikke ekstra mye med vann jevnt over hele dagen disse dagene ettersom alkoholholdige drikker er vanndrivende. Finnes vel nå også noe som heter LITE i forskjellige drikkevarianter på butikken, der kaloriene er mye mindre per boks. Usikker om dette bare er på øl, men det skal finnes ut nå i helga da jeg og samboen skal ut på byen:D