Gå til innhold

Alkohol


Gjest sirilene

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg synes det med alkohol er vanskelig. Jeg studerer og det er ofte det blir en fest eller to i uka. Jeg prøver å styre unna både nattmat og snacks på fest, men alkohol har tydeligvis myyye mer kalorier enn jeg visste fra før.

 

Altså, man kan jo strengt tatt la være å drikke, men jeg vil liksom ikke at slankinga mi skal gå utover det sosiale heller.

 

Er det flere som synes dette er vanskelig når man er ung, singel og vil være med på moroa? Trenger jo ikke være singel for å ta seg en fest heller da, hehe.

 

Tok TO glass vin i går og det er jo halvparten av frimerkene det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mindescape

Hei!

 

Dette sleit jeg med sist jeg var på slanker`n også.. Var singel, bodde sammen med min nesten jevnaldrende søster og vi festa hver helg. Var jo veldig moro da, men de kaloribombene som fulgte med var ikke like artige:P

 

Det jeg gjorde da var at jeg rett og slett ikke brydde meg så mye om de ekstra kaloriene, tok heller å spiste noe mindre før drikkekalaset. (ofte, men lite) Brukte da også nutrilett, slik at ett måltid landa på 211 kcal, men fikk fortsatt i meg nok av alle vitaminer, mineraler etc. Spiste ingenting av snacks eller nattmat, og trente MASSE på søndagen:) Da ble jeg også fortere kvitt fyllesyken, og det var jo bare bonus. Hehe.. (Danser du når du er ute på byen blir det jo også borte noen kcal.)

 

Så på den måten mista ikke jeg noe av vekttapet, mener jeg å huske ihvertfall:)

 

Det går jo også an å tenke litt på at det siste glasset med vin der trenger jeg faktisk ikke. Og husk å drikke ekstra mye med vann jevnt over hele dagen disse dagene ettersom alkoholholdige drikker er vanndrivende. Finnes vel nå også noe som heter LITE i forskjellige drikkevarianter på butikken, der kaloriene er mye mindre per boks. Usikker om dette bare er på øl, men det skal finnes ut nå i helga da jeg og samboen skal ut på byen:D

 

Lykke til ihvertfall:) Vi kan jo ikke droppe det sosiale bare fordi vi er på slanker`n. Men vi kan begrense oss for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med litt rødvin? Det er i hvertfall noe av det beste man kan drikke når man først tar seg en fest, men vet hvor vanskelig dette er. Er i startgropa av min diett nå og merker at studentlivet med lite penger til ordentlig mat og enda mindre til "bra" alkohol. hmm.. Lykke til ihvertfall :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips og oppmuntring begge to :)

Det er jo helt klart at man bør kunne begrense seg, og droppe de siste vinglassa som man egentlig bare drikker fordi man tenker at "så moro som jeg har det nå, hvor gøy blir det ikke når jeg har tømt den andre vinflaska også". Hehe, jeg tenker i alle fall sånn når jeg er på fylla :)

 

Tenker kanskje at drinker laget av vodka og light-brus kan være en idé, men har ikke sjekka kaloriene i sprit da...

 

En ting er i alle fall helt sikkert og det er at man kan ikke droppe det sosiale livet selvom man prøver å gå ned noen kilo. Da funker det i alle fall ikke og man blir deppa og får lite tiltakslyst til å gå på nok ei uke med sunn mat og jevne måltider.

 

Jeg er forresten veldig enig i det med at når man er student og har lite penger er vanskelig å bare kjøpe sunne alternativer. Ender ofte opp med at de første to ukene etter at studielånet har kommet kjøper jeg masse bra mat, men da neste ukene må jeg liksom spare for å få det til å gå rundt og ender opp med ikke fullt så bra mat. Men tenker at så lenge man spiser jevnt og lite, samt trener, så har man gjort det beste man kan.

 

Lykke til videre begge to! :) Og ikke mist: goood helg!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt sant, veldig vanskelig å få pengene til å få rundt. :)

Kjøper mye mat første uka jeg da, så har jeg liksom. Lakse fileer og grønnsker som holder seg.

Men sprit er ikke bra..dessverre.. :o hehe.. men lite øl og rødvin går. Men selvfølgelig kan man jo skjeie ut litt noen ganger da.

 

God helg til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juridikum

Skal jeg ut så passer jeg alltid på å ha noe godt og sunt å komme hjem til, viss ikke er det alt for lett å gå en tur innom kebaben eller mc.donalds. Lag en god og fristende pastasalat eller noe annet du liker, så skal du se at nattmaten ikke blir et så stort problem. Kjenner meg selv såpass godt at det er feit mat som frister mest så jeg passer på å lage meg en hvitløksbombe av en kesamdressing til å ha på pastasalaten;) Noen kalorier er det, men aldri så mye som i tradisjonell nattmat. PS: Sushi er overraskende godt som nattmat;)

 

Når det kommer til kcal. i alkoholen så kan du lett spare inn noen i løpet av dagen slik at det ikke blir så mye ekstra. Ta noen skiver fremfor å spise middag. Melkekvoten trenger du heller ikke bruke og selv om det kanskje ikke er det klokeste valget så kan du òg droppe fruktkvoten.

 

Jeg passer på å spise såpass at jeg ikke er for sulten eller at jeg blir for full pga lite mat. Her kommer energibarer som inneholder 200kcal til god hjelp! Metter, gir lite kcal og inneholder de nødvendige vitaminene du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...