Gå til innhold

Er det her jeg finner motivasjon?:D


Gjest Ekeli

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg ønsker som dere å gå noen kg ned i vekt, og håper at dette er et sted hvor vi kan motivere hverandre!

Jeg er en typisk jojo-slanker, som greit kan gå litt ned i vekt for deretter å "miste kontrollen" over den sunne hverdagen, gomle i meg alt usunt en kan komme over, for så å gå opp de sammen kiloene igjen. Og dette er jo absolutt ikke godt for hverken kropp eller sinn, det er jeg veldig klar over! Så håper nå på at jeg framover kan klare å holde en sunn livsstil for å bedre helsen og også selvbildet. Hva med dere?;) Noen som har positive erfaringer, og som kan komme med noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del startet å spise sunnere og trene for bare et par uker siden, men jeg kan si så mye som at jeg har gått ned 1,2 kg på de to ukene og føler meg mye bedre i min egen kropp og har mer ståpåvilje. Dette kan jo komme av både det at trening øker seretonin-nivåene i kroppen så man føler seg bedre og det at mitt nye kosthold gir meg akkurat det jeg trenger og ikke lar blodsukkeret hoppe opp i skyene for så å dale rett ned i kjelleren igjen:)

Uansett: Jeg startet som en 69 kg tung jente som var sliten og motløs og bare to uker senere har jeg tatt av bare 1,2 kg, men har fått igjen mye livslyst og energi for det! Dette er virkelig noe jeg vil fortsette med.

 

Forresten: Skjønner at det er lett å ende opp med jojo slanking, men da er det kanskje et hint om at du bør legge opp en diett som du faktisk kan leve med. I tillegg er det jo faktisk lov å skeie ut av og til, man må bare kontrollere det litt:) Jeg for min del er en real sjokoladeavhengig, men prøver å legge om sjokoladen til å bare være lov i helgene, og jeg merker det går lettere og lettere. Men det handler jo litt om å finne noe å mumse på når trangen er som størst, for eksempel et eple eller noen druer.

 

Ønsker deg masse lykke til! Jeg er ung i gamet, men allere har jeg positive erfaringer, noe jeg håper du også får:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...