Gå til innhold

Fra bulimiker til sunn slanker


Gjest Alvepiken

Anbefalte innlegg

Gjest Alvepiken

Jeg er av de som alltid har vært på slankern og dette resulterte i at jeg i en alder av 14 begynte å utvikle en spiseforstyrrelse, og i en alder av nesten 20 er sykere enn noengang før.

 

Jeg har gått ned nesten 40kg på 1år og 2 mnd nå, ene og alene pga bulimi og dietter om en annen.

 

Etter å ha tilbringt en uke på sykehus i Bodø har jeg innsett at noe må gjøres, og siden jeg fortsatt er overvektig og vil ned i vekt, tenkte jeg at det kunne være lurt å bli aktiv på ett "sunt og bra forum" fremfor spiseforstyrrelse forum.

 

Så ja, her er jeg, en stk alvepike som har gått seg vill i slankehysteriets verden men som ser lyst på fremtiden og håper på å bli frisk og slank på samme tid :D

 

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gumselund

Godt du forviller deg inn her da, og ikke alle de andre stedene jeg vet finnes! :) Jeg håper du i tillegg får profesjonell hjelp for å takle sykdommen din, slik at du kan bli frisk etter hvert. Det finnes diverse innlegg på forumet med en formel for hvordan du kan regne ut hvor mye du bør spise hver dag. Ellers er moralen at du kan spise alt, så lenge du spiser det i passelige mengder :D

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alvepiken:)

 

Så utrolig flott at du har valgt å ta tak i dette! Det krever ren viljestyrke å få kontroll på den type sykdom. Det er virkelig beundringsverdig!! Vet veldig godt selv hvordan det er å ha en spiseforstyrrelse og kjenner meg godt igjen i det du skriver.

 

Et godt tips når du starter er å ta utgangspunkt i oppskriftene vektklubbben har liggende ute, med ferdigretter til alle dagens måltider. Da vet du at du får i deg det du skal. Så når du har fått rutine på det er det enklere å utvide kosten med egenkostruerte måltider. Det var i alle fall slik jeg fikk kontroll over matveien min.

 

Ønsker deg all verdens lykke-til med en sunn vektreduksjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...