Gå til innhold

TIPS til de som ikke lenger svetter, har hodepine, eller ikke lenger går ned noe !!!


Gjest vicky08

Anbefalte innlegg

Jeg har har vært medlem i vektklubben i 2-3 uker nå. Jeg har vært veldig flink til å holde meg til 1600 kcal hver dag.

Jeg begynte å få veldig vondt i hodet, svettet ikke når jeg syklet 1 time på trimsykkel i et moderat tempo ! Dessuten gikk jeg ikke ned noe i vekt, det vil si 1- 2 kg (vann) den første uka, men etter det stoppet det helt opp til tross for at jeg var oppe i 21 trimpoeng den ene uka. Jeg fant nettopp en formelen og regnet ut hva mitt daglige inntak burde ligge på.

 

 

Jeg fant ut at jeg ikke skal spise 1600 kcal hver dag, men 2300 kcal hver dag når jeg har 21 trimpoeng i uka, og da med et vekttap på 0,5 kg i uka, som er sunt å realistisk. Jeg har altså spist 700 kcal for lite hver dag!

 

 

Så til dere der ute som sliter med hodepine og ingen nedgang (kanskje til og med oppgang) på vekten, burde dere kikke litt på denne formelen. KANSKJE DERE OGSÅ SPISER FOR LITE:

 

(vekt x 10) + (høyde i cm x6,25) - (alderx5) - 161 (kvinne) eller + 5 (mann) = hvilestoffskiftet i kcal/døgn

 

Gang hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (sitter stille hele dagen - f.eks. kontor), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet ("vanlig" bevegelse - f.eks. jobber i bhg), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

 

Legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke, ett gulleple per 7 trimpoeng).

 

Energiforbruk før trim + trimpoeng x 28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...