Gå til innhold

Vann vs. kalorifri saft?


Gjest Metis

Anbefalte innlegg

Der hvor jeg bor smaker vannet forferdelig dårlig så jeg sliter med å få i meg så mye vann som jeg burde. Er det noen som vet om noen av de anbefalte 10 glassene med vann kan byttes ut med kalorifri saft?

 

Håper noen kan hjelpe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen ekspert, men etter min mening er det bedre å drikke light-saft enn å ikke drikke vann. Ja, du får litt e-stoffer med på kjøpet og det er ikke like sunt som rent vann, men 9/10 er fortsatt vann, så det hjelper på væskebalansen. Du kan jo kanskje drikke noe lightsaft og samtidig sørge for å få i deg noe helt rent vann så må du ikke drikke så mye av det ekle vannet eller av det dyre vannet hvis du kjøper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alternativet er å ikke få i seg nok væske, ville jeg heller blandet litt saft, for jeg vil tro det er bedre enn ikke noe.

Det kan ikke helt sammenlignes med hva man dusjer i, synes jeg.

Du trenger ikke mye saft for å få bort smaken på vannet heller, og å kjøpe vann på flaske/dunker blir utrolig dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet skal jo blant annet rense kroppen da, er derfor jeg ikke synes fun light er noe godt alternativ...

Jeg slet lenge med vann. I perioder har jeg kun drukket cola light av væske til daglig. Klarte ikke vann, og blåste vel rett og slett i at det var usunt.

Da jeg startet på gk kurs, fikk jeg god opplæring i dette med vann, og hvor viktig dette er. Fun light og brus er KUN kose drikker, og ikke noe som kan erstatte vann, og det den gjør med kroppen.

Dette var noe jeg lenge slet med å venne meg til, begynte med litt vann, resten cola, deretter mindre cola og mere vann. Tok det altså litt og litt. Og tro meg når jeg sier at jeg nesten brakk meg av vann i begynnelsen (vi har heller ikke godt springvann).

Nå har jeg kommet godt inn i den vann drikkings rutinen, og den er gull verdt. Nå er jeg avhengig av VANN til daglig, og cola blir kun drukket litt i helgene.

Kjenner kroppen min har det så utrolig mye mye bedre. Merker det spesielt på huden, og ellers på kroppens velvære. Kviser og utslett har forsvunnet, og jeg har blitt så utrolig mye bedre av migrene. Det sier jo litt hvor viktig vann er.

Er mye tørstere enn før også, kjenner lettere når kroppen trenger vann.

 

Grunnen til at jeg sammenligner det med å dusje i fun light er fordi denne sammenligningen har jeg lært på gk kurs. Forsto virkelig dette med vann når kurslederen spurte meg om dette. En tankevekker for meg ihverfall.

Hva dere andre mener om mitt svar når det gjelder vann, er i å for seg helt greit. Men jeg har alle kostholdveildere, ernæringsfysiologer og diverse andre eksperter med meg når jeg sier at fun light ikke kan erstatte vann. Desverre....

 

Men til en liten trøst, klarer man å tvinge i seg vann en periode, blir mav faktisk vant til det. Og det blir mye mye bedre etterhvert. Man må bare venne seg til å få vekk den søte smaken.

 

Fun light er bedre enn ikke noe væske sier dere...men dere, er man virkelig tørst, så drikker man vann uansett hvor ille det smaker. Man dør ikke av tørst slev om ikke fun lighten står som et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora1

he-he... morsomt å lese sånne små diskusjoner!! ;) Skjønner hvor dere vil alle sammen! Skjønner zusanne, saft kan IKKE erstatte vann. Men man dør heller ikke av å ikke drikke vann! Du klarte deg jo bra, selvom du nå merker forskjellen på kroppen som du skriver.

Enig i at de som ikke liker vann eller har vondt vann i springen, kan litt etter litt venne seg til å drikke mer og mer vann..... for det ER viktig å få i seg vann også!!

 

Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he-he... morsomt å lese sånne små diskusjoner!! ;) Skjønner hvor dere vil alle sammen! Skjønner zusanne' date=' saft kan IKKE erstatte vann. Men man dør heller ikke av å ikke drikke vann! Du klarte deg jo bra, selvom du nå merker forskjellen på kroppen som du skriver.

Enig i at de som ikke liker vann eller har vondt vann i springen, kan litt etter litt venne seg til å drikke mer og mer vann..... for det ER viktig å få i seg vann også!!

 

Lykke til!! :)[/quote']

 

nei selvsagt dør man ikke:)

Men er vel en grunn til at vi er her inne, og det er jo at vi vil det beste for kroppen vår.

Er helt enig at man kan venne seg litt etter litt. Enhver fornadring er et skritt i riktig retning, og kroppen jupler også for en liten dl.

Får helt grøsninger over hvordan JEG behandlet kroppen min før, uff så "skitten" jeg må ha vært innvendig. Spes da det gav en slik reaksjon på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sony300

Jeg har litt av det samme problemet selv. Vannet som er i springen på jobben min smaker ikke noe godt, så når jeg er på jobb så drikker jeg saft, blander veldig tynt, bare slik at den værste smaken av vannet er borte.

Det blir litt dyrt å kjøpe imsdal en gang i timen.

 

Men hjemme så går det i vann, kanskje en øl eller to på en lørdagskveld til maten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nevne en ting her: Kroppen trenger væske FØR man blir tørst, når man er tørst er det et tegn på at man allerede er dehydrert. Så hvis du venter til du er tørst for så å tvinge i deg vann som du ikke liker, får du sannsynligvis ikke nok væske. Hvis du drikker light saft som du liker, er det vel større sjanse for at du drikker oftere, og ikke blir dehydrert så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Gjest Potteplanten

Der hvor jeg bodde før hadde jeg akkurat samme problemet, jeg slet med å drikke nok vann men vannet smakte både jern og stål og kalk, det var brønnvann.

Det jeg gjorde var å gå på kiwi og kjøpe first price vann. Det koster mellom 7 og 10 kr for en stor flaske og det smaker akkurat som vanlig springvann. Da jeg hadde drukket det en stund syntes jeg faktisk ikke at imsdal var noe godt lenger, det smaker ikke ordentlig vann. Dyrt er det også. Så first price er bedre enn imsdal etter min mening. Men så flyttet vi og nå har jeg ordentlig vann, det beste vannet jeg har smakt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...