Gå til innhold

Student på vei ned


Gjest KamillaLH

Anbefalte innlegg

Gjest KamillaLH

Forrige uke fant jeg ut at nå var det stopp. Veide meg torsdag 25.02, og vekta viste 118,7 kg. Så mye har jeg aldri veid før, og jeg har vel gått opp 5 kg siden sommeren.

 

Selvfølgelig er studier osv. hektiske, men alt handler jo bare om planlegging. Droppe noen timer tv-titting hver kveld, og heller bruke det på noe fornuftig som en gåtur eller en tur i treningsstudio.

 

Var veldig flink til å trene i fjor vår, men så plutselig stoppet det litt opp når jeg flyttet sammen med kjæresten min. Var veldig greit å gå på trening når jeg bodde alene, og var så heldig å bo i nabobygget til treningssenteret, nå har jeg flyttet, men tar ikke mer enn 15 min. hver vei.

 

Jeg jobber litt ved siden av studiene, så jeg kan ta meg råd til litt dyrere mat enn mange andre studenter, og som vi alle vet, sunn mat er oftere dyrere enn usunn mat!

 

Men nå skal jeg være flink. Ble en vane å kjøpe med Berlinerboller eller andre søtsaker når jeg var på butikken, og for ikke å snakke om brus. Selvfølgelig er det litt tungt å kutte ut, men har da gitt det en gradvis nedgang, slik at jeg kan drikke et par glass solo super eller lignende i stedet for nesten en 1,5 liter flaske som jeg kunne gjøre før.

 

Er det flere som føler de er i samme båt, må dere gjerne slenge dere på.

 

Hilsen Kamilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Lykke til :)

 

Jeg er også student og sliter med å spise det riktige.. vekten bare øker hele tiden.. I tillegg er det alle festene, og all alkoholen!!

 

Gleder me sånn til å bli ferdig me studietiden, tror den er skyld i mye! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SaraMJ

Hallo!

Godt du har satt deg mål! Husk å belønn deg selv når du når målene dine! Og ikke med mat! Haha ;) Jeg belønnet alltid meg selv med mat før, dumme greier..

Men jeg har noen utrolig kule sko i kikkerten som jeg skal unne meg når jeg når 65 kg! 2,3 kg igjen - og DET skal jeg klare! :) Sko er motivasjoon nok for meg!

 

En annen motivasjonskilde for meg er bloggen til Anette Marie Antonsen! Hun fødte for 15 uker siden, MEN HVEM SKULLE TRODD DET? Haha. Hun blogger mye om trening, men også om mammarollen, så er ikke bare en treningsblogg.

Men slenger med linken hvis noen vil inn å lese litt

http://www.anettemarie.blogg.no

 

Jeg går på skole jeg også, men for meg er det ikke noe problem da jeg bor hjemme. I tillegg er sitasjonen vår hjemme at min mor har en kronisk sykdom som gjør at jeg står for all innhandling av mat. Så sånn sett er jeg heldig! Men har planer om å flytte inn med kjæresten til sommeren, og da frykter jeg andre matvaner. Men den tid, den sorg :(

 

Men lykke til, Kamilla! Gleder meg til å se hvordan det går med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KamillaLH

Ja, alkoholen er fæl! Men jeg har ikke noe problem med å være edru, selv om de jeg er med drikker. Så skal prøve å være flink. Skal iallefall ikke drikke noe før påske har jeg bestemt.

 

Ja, helt klart, mål er viktig! Trenger snart en ny bukse, så tenkte på å kjøpe en fin en når første mål er nådd.

 

Første uka gikk ikke så alt for bra for meg, feiret bl.a. min egen 21 årsdag hjemme hos mamma, og siden det ikke er så ofte alle er samlet, lager hun alltid goood mat. Og da kunne jeg ikke la vær. Mammas hjemmelagede saus er jo så nydelig, men klarte å dy meg fra porsjon nummer 2. I tillegg ble det dessert og kake, så hadde ikke så store forhåpninger. Men da blir vel uke 2 bedre=)

Gikk ned 0,1 kg, men samtidig gikk jeg ned 1 cm rundt midjen, og det er jo bra! Også har jeg kommet godt i gang med treningen. Motivasjonen er på topp, og i kveld skal jeg på spinning.

 

Håper det går bra med dere også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KamillaLH

Her hos oss er det jeg som handler og lager så og si alt av mat, fordi jeg rett og slett liker det! Mat er jo så gøy, og synes det faktisk er moro å teste ut nye oppskrifter osv. Tar litt tid, men det er bedre å lage mat, enn å vaske gulv osv. ;)

 

Sånn sett bør jeg jo klare dette, for jeg vet jo hva jeg bør og ikke bør putte inn i munnen. Litt deilig å gå rett forbi kjeks- og godterihyllene, fordi jeg vet jeg ikke skal ha noe sånt! Som jeg sa i første innlegg, ble ting fort en vane. Kjøpte litt brus og godsaker, fordi det var greit, nå er jeg flinkere til å finne godsaker i fruktdisken! Og det smaker jo mye bedre enn mye annet du kan putte i deg.

 

Kom gjerne med tips om gode og sunne måltider, så skal jeg gjøre det samme når jeg har lagd noe godt!

 

Kamilla=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kamilla!:)

 

Så godt å se at vi er flere og flere som tar tak i vektproblemene våres unge!

Jeg har gått ned 15 kg de siste 12 mnd. Gikk ned 6,5 kg med GreteRoede i 2009 også har jeg gått ned 8,5 kg hittil i år, tre av de, den siste uken på ketolysekosthold (lavkarbo).

 

Er ikke meningen å reklamere for andre livsstiler altså! Men jeg er så utrolig fornøyd med lavkarbo at jeg gjerne vil dele da. For var fryktelig, fryktelig imot det frem til jeg satt meg inn i det. Har du vurdert lavkarbo fremfor GreteRoede? En av de støreste fordelene er at ved hjelp av lite karbohydrater går kroppen over til ren fettforbrenning i løped av dager, så man tærer ikke på musklene sånn som lavkallorilivsstiler gjør. Siden du har godt med penger, tenkte jeg at du kanskje var interessert, for det er et litt dyrere kosthold. Men bedre er det også! Etter min menig.

 

Dersom du er interessert kan du lese om lavkarbolivsstilen på http://lowcarbs.blogg.no/

 

Hvis ikke så beklager jeg at jeg babler i vei om noe uinteressant:p

 

Uansett vil jeg bare si lykke til med vektreduksjonen! Håper at du lykkes med å nå målene dine! ;) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KamillaLH

Har vært borte i noe av samme greia før, og sliter rett og slett med å la være å spise frukt! Frukt metter søtbehovet mitt, og i ketose er jo dette en av matvarene du skal unngå.

 

Samtidig er ikke dette en måte jeg har lyst til å leve resten av livet, og det er jo ganske kjent at man går opp noe i vekt etter at man er ferdig med lavkarbokurer. Jeg mener heller jeg bør legge om livsstilen til noe jeg vet jeg kan klare resten av livet, og GR har et godt tilbud der.

 

Men takk for tips=) Noe fungerer for noen, noe annet for andre!

Og lykke til videre ned dit du ønsker!

 

Kamilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SaraMJ

Jeg har ikke prøvd lavkarbo, så jeg skal ikke uttale meg noe om akkurat den. Men med meg så funker det veldig godt å bare legge om kostholdet bitte-litt!

 

Når jeg tenker meg om spiser jeg akkurat det samme som før. Bare litt mindre til middag og ikke noenting dessert/godteri/brus. Jeg bryr meg for eksempel ikke hva jeg spiser til middag. Gidder ikke tenke ut noe sunt alltid, jeg spiser bare litt mindre :) Men så har aldri jeg spist veldig mye! Er helst det at jeg har en utrolig treg forbrenning :( Jeg har gjerne kuttet ut både frokost og ofte lunsj og det var det som var hovedproblemet mitt! For da lesset jeg på til middag og kveldsmat! Så, konklusjonen er at jeg spiser akkurat det samme, men posjonerer annerledes :D

 

Og som en snack, så pleier jeg å ha de Kavli Rugkjeks med sesamfrø! De er kjempegode med en skive brunost på! Nom! 50 kcal i en kjeks ;) Fantastisk deilig! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KamillaLH

Det er ikke mye som skal til! Bare være forsiktig med smør på skiva osv.! Jeg må ha litt, men nå er det så lite at det nesten ikke synes, men det hjelper til så skiva ikke føles så tørr.

 

Men jeg må innrømme at jeg er flink til å veie opp ting osv. nå. Og har da funnet ut at måltidene mine ikke har vært så ille. I dag f.eks., hadde vi pølser og potetstappe. Potetstappe er jo ganske greit, men en porsjon på 200 g holder mer enn nok for min del. Og to pølser, så er du langt innenfor grensa. Så lenge du velger magerpølser da (men du smaker jo ingen forskjell). Hadde litt ketchup på og litt forskjellig krydder, og en haug med grønnsaker, jeg klarte ikke engang å spise opp alt. Og det her er noe jeg har sett på som en usunn middag.

 

Var forresten i butikken på vei hjem fra spinning nå. Hadde lyst på noe godt til kvelds, og tenkte jeg skulle kjøpe frokostblanding, siden jeg hadde litt igjen på melkerasjonen. Sjekket på kaloriene til de fleste typene, men forskjellen var skremmende liten. De fleste lå rundt 110-115 Kcal per porsjon, så da kjøpte jeg likegodt en jeg er glad i, i stedet for å trøkke inn noe som blir tørt og kjedelig. Har alltid tenkt før at Fitness og Keloggs K var så mye sunnere, men Nesquick og Weetos har jo akkurat samme kaloriinnhold! Så får sjokoladesugende mennesker, kan jo dette være veien å gå! Går jo akkurat på et mellommåltid eller til kvelds!

 

Ha en fin kveld alle sammen, og en fin helg=)

 

Kamilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KamillaLH

Vet man ikke skal veie seg mer enn en gang per uke, men i morges måtte jeg bare teste ut vekta! Og det hadde gått bra! Så nå gleder jeg meg til onsdag! =)

 

Samtidig gir det litt ekstra motivasjon, slik at jeg kan pushe på enda litt til. Hviledag i dag, jobb i morra, men så tenkte jeg meg på trening på søndag. Jobber i en veldig stor butikk, så blir alltid mye tråkking, så blir nok sliten når jeg kommer hjem i morgen også.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SaraMJ

Så bra at det ser lovende ut sålangt ;) Jeg har tyvtittet litt jeg også, og det går over all forventning!

 

Ja, jeg har funnet ut det selv om frokostblanding! Fitness og de derre er ikke alltid bedre :( De har likemange kcaloerier, men jeg regner vel med at Fitness har mer fiber og slike ting? Uansett, jeg kan ikke ha sånn Weetos og sånn hjemme, for da tar jeg en neve og knasker på de! Hehe.

 

Nam! Pølse og potetmos høres godt ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KamillaLH

Ja, det er det nok. Har nå en pakke av hver. Tenkte det var en grei ting å ha på kvelden, brødmat holder liksom til frokost og lunsj. Nå får jeg smøre niste og komme meg avgårde! Så blir det scampiwok i dag tenker jeg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg vil, jeg vil.. Henge meg på..

 

Målet er 10 kg før sommeren, da bmien nå har nådd overvektig. Det å være 180% student og alenemor, gjør at det ikke finnes tid til treningssenter eller jogging på kvelden etc, så trenger andre kreative hjemmeløsninger på treningen. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Jeg vil hvertfall anbefale "30 days shred" av Jillian Michaels. Det er treningøkter på ca 25 min. Kan bestilles på http://www.play.com for ca 80 kr, om jeg husker riktig ;)

 

Nå vet ikke jeg hvor gammelt barnet/barna dine er, men er hun/han i vognstørrelse kan du vel ta en joggetur med vogna? :) Vel og merke at det er en "sporty" vogn :) Ikke alle som er like lette å jogge med. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset SaraMJ, det skal jeg teste. Datteren min på 4 er nok litt forbi vognalderen, men vi skal prøve å dra på svømming en gang i uka, og vi har foreldre barn turning en gang i uka, det er jo hvertfall en start ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

Jeg vil slenge meg på :)

Veier 90.kg og er 1.76 høy, vekta har stått stille i flere måneder nå men begynte jo bare å trene for en og en halv uke siden. Har dessuten vært på TG på hamar og der ble det så mye godterier atte fy...

Det er vanskelig det her med mat, å kutte ut sukker er en hard prosess men etter min erfaring så er det ikke så vanskelig når du først har klart det.

Slutter man å spise sukker helt og holdent, får du rett og slett ikke lyst på sukker lenger. Jeg sprekker sjeldent når jeg er godt i gang med sukkerkuttet, eneste grunnene til at jeg har 'sprukket' er fordi jeg bevisst har spist kake, ikke fordi jeg hadde lyst på, men fordi det var så lenge siden. Så er det på'n igjen.

Har så smått begynt med dette med kosthold, akilleshelen min er MAJONES!

Majones er så nyyyydelig, kan ha det på alt jeg spiser! I dag måtte jeg spise rekecabareten min uten majones, bare smør... Det er liksom ikke det samme ;)

Gleder meg til jeg har gått ned ÈN kg... bare èn, vær så snill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...