Gå til innhold

Enten eller...


Gjest dobbelice

Anbefalte innlegg

Gjest dobbelice

Jeg lurer på en liten ting... Viss jeg f.eks i sekstida om kvelden finner ut at jeg mangler nesten 1000 kcal på å oppnå det jeg skal ha den dagen, skal jeg da spise så mye at jeg kommer opp i rett inntak så sent? Og gjør det noe om jeg da f.eks spiser en sjokolade for å komme opp i rett kcal-inntak, eller er det da bedre å ikke spise?

Jeg hadde f.eks i dag spist 700 kcal til klokka var omtrent 18. Jeg har ikke vært sulten i løpet av dagen, og har spist hver tredje time. Jeg har spist sunt, og har spist meg mett hver gang...

Jada, jeg vet det er lite, men jeg spiser som regel mer enn det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Jeg ville ikke spist sjokolade, hvis kroppen går på sparebluss er det ikke bra med raskt tilgjengelige og mange kalorier. Spis middag og salat og ta kvelds om et par timer. Jeg kjenner ikke sult før det er for sent (mange timer) - så jeg spiser etter klokken - en av årsakene til at jeg har lagt på meg er at etter en stor frokost kjente jeg ikke at jeg var sulten og det gikk alt for lenge før lunsj. Nå spiser jeg lunsj 11 og mellommat 2 og middag 6 og kvelds 9. merker at kroppen setter pris på at den vet hva den kan forvente og ikke må lure er det mat dag eller sultedag i dag :)

 

Jeg spiser ofte middag klokken 6-7 - ikke noe problem, men jeg har oftest spist 800 kcal innen middagen og skal ha nå 1300 totalt. Tidligere spiste jeg 1000 kalorier før middag da jeg fulgte meny 2 (1600 kcal per dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille my

Kan du ikke spise noen nøtter eller liknende? De er ganske kaloririke, og mye mye sunnere enn sjokolade :)

 

- Eller en yoghurt? Eller du kan f.eks. bytte ut noe magert pålegg med fetere i løpet av dagen? Eller spise en ekstra frukt eller to. Alt det er i alle fall bedre enn å spise en sjokolade bare for å få "rett"kalorinivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelice

Ok. Da blir det ingen sjokolade i alle fall.

Jeg mente forresten ikke at jeg ikke spiser etter 18 om kvelden. Jeg har akkurat vært på trening, så i dag ble siste måltid kl.22. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...