Gå til innhold

Zumba


Gjest Zotina

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Er ganske ny her inne så har et spm angående Zumba-trening.

Noen som har prøvd/driver med Zumba, og hvordan er effekten?:(

Er ille nysgerrig og synes det ser festlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd Zumba i dag og det var kjempe artig, men merket det på knærne mine for er en del småhopp, men veldig kondisjonstrening.

Ble like sliten etten en time med zumba som en time spinning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest Tigerlilly

Jeg er zumbainstruktør og synes det er kjempeartig.

Tilbakemeldingene vi har fått på Zumba, er at deltakerne får mye mer energi, de blir i godt humør, og flere mente de gikk hjem og tok tak i husarbeidet etter en time (?!?!) med zumba.

 

Selv merker jeg det på kondisen, styrke i kroppen, og ikke minst at kroppen endrer seg. For min del har ikke vekten endret seg så mye, fett om til muskler osv, men jeg merker likevel at fasongen på kroppen endrer seg.

 

Jeg har også sett store endringer i figuren til deltakerne, og de som har kun kommet i sorte treningsklær, har nå knall grønn, rosa, gult, lilla osv. Kjempeartig å se hvordan folk endrer seg. :D

 

Man brenner rundt 6-700 kcal er det jeg er fortalt, om man deltar aktivt på Zumba. Zumba skal være tilpasset det nivået du selv er på, og gjør den enkle versjonen av trinnene om den vanskelige, blir nettopp for vanskelig.

 

Ditch the workout, Join the Party

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg trener med pulsklokke og du brenner en del mindre på zumba enn på spinning, iallefall gjør jeg det. For begge deler gjelder det vel at det kommer an på hvordan treningen gjennomføres, hvor høy intensitet og teknikk.

 

Mange på spinning humper opp og ned og har for lite motstand på hjulet.

 

Uansett er zumba veldig moro, det går ikke an å være sur etter sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener med pulsklokke og du brenner en del mindre på zumba enn på spinning' date=' iallefall gjør jeg det. For begge deler gjelder det vel at det kommer an på hvordan treningen gjennomføres, hvor høy intensitet og teknikk.

 

Mange på spinning humper opp og ned og har for lite motstand på hjulet.

 

Uansett er zumba veldig moro, det går ikke an å være sur etter sånt![/quote']

 

Blir det riktig i vektklubben her å registrere det som dans og swing tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes dette høres veldig spennende ut.Men er det noen som vet om en bra zumba-dvd?

Den du får kjøpt på TV er veldig fin:) Det følger også med vekter som det er lyd i:) Så nå du danser rister du i vektene og takten er i boks :( Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...