Gå til innhold

Frustrert!


Gjest Boble73

Anbefalte innlegg

Jeg får helt noia av all veiing av maten, vet det er viktig, men jeg er ikke flink i det hele tatt. Tror det kommer av at jeg alltid har dårlig tid og bare må ha i meg maten. Jeg trener en del, men ikke så mye som jeg skulle ønske, men det er en begynnelse. Får prøve å skvise inn mer neste uke, sykler omtrent hver gang jeg ser på TV om kvelden, når barn er lagt!Er ikke motivert i det hele tatt om dagen, og jeg som bare har holdt på en uke!

 

 

Ha en fin kveld og en fortreffelig onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Jeg veiet bare de første dagene, ellers går alt på øyemål eller stykk og det fungerer så det suser. Selvfølgelig blir ikke alt korrekt, jeg fører under den typen brød som ligner mest for eksempel. Det eneste jeg veier er min organiske frokostblanding med nøtter for den inneholder sinnsvakt mange kalorier per 100g og jeg vil nødig ha mer enn 60g. Vi i familien spiser alle samme maten, men barna har litt annet pålegg som oftest.

 

Jeg tror at når du får tak på øyemålet for fisk, kjøtt og rotgrønnsaker og pålegg så vil det hele gå av seg selv uten veiing. En gang i blandt kan du jo kontrollveie for å forvisse deg at du ikke øker på porsjonene uten å være klar over det.

 

Jeg har tre barn, full jobb og veldig travle dager så trim får jeg sjelden tid til, men jeg tar aldri en heis, går opp 8 etasjer til jobben hver dag, og lange turer i helgene. Der jeg kan skviser jeg inn litt fysisk aktivitet, barna mine blir gjerne med for å sanke litt gullepler for moren sin.

 

Jeg har holdt på siden oktober og har snart nådd målet med minimal egeninnsats og veldig godt støtte her inne. Det jeg har gjordt er å spise etter klokken. Jeg spiser tidlig frokost, og nå spiser jeg lunsj klokken 11 og har lagt inn et mellommåltid rundt 2. Middagen er 6 og kvelds rundt 9. Jeg smører med matpakke dersom jeg skal et sted hvor jeg ikke får tak i OK mat. Viktigst er at vi ikke har fristelser i skapene - det er alltid lettest å la være å spise kjeks, iskrem og chips når de ikke finnes i huset.

 

Lykke til.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt noia av all veiing av maten' date=' vet det er viktig, men jeg er ikke flink i det hele tatt. Tror det kommer av at jeg alltid har dårlig tid og bare må ha i meg maten. Jeg trener en del, men ikke så mye som jeg skulle ønske, men det er en begynnelse. Får prøve å skvise inn mer neste uke, sykler omtrent hver gang jeg ser på TV om kvelden, når barn er lagt!Er ikke motivert i det hele tatt om dagen, og jeg som bare har holdt på en uke!

 

 

Ha en fin kveld og en fortreffelig onsdag![/quote']

 

Hei Boble.

 

Jeg tror ofte man blir overvektig av å være for mye sint på seg selv...Da jeg skjønte det ble det merkelig nok veldig mye lettere å gå ned. Vær fornøyd med det du klarer og raus med deg selv! Sykling er kjempebra, og om man bare veier litt innimellom, så er det uansett bedre enn ingenting.

 

Stå på! Ting ordner seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristill

Jeg veier heller aldri maten lenger (har ikke engang vekt).

Men når jeg lager middag ser jeg hvor mye det veier/antall kcal. totalt, så regner jeg ut fra hvor stor del av hele porsjonen jeg har spist.

På all mat jeg kjøper står det hvor mye gram det er, og da er det lett å ta et omtrentlig overslag. Skulle jeg brukt all min tid på å fintelle kcal hadde jeg sluttet for lengst...

 

Så mitt tips er; ta vare på kvitteringer når du handler mat i "løsvekt", så ser du hvor mangre gram du har kjøpt. Og ta en titt på pakkene du lager mat av. Det er veldig mange ting det står påført hvor mye kcal det er pr. stykk.

Og ikke minst; bruk tabellene som ligger inne her på vektklubben. Der har jeg fått mye gratis.

 

Hvis du klarer å sykle hver dag, er jo det kjempeflott! Jeg har som mål å klare 7 trimpoeng, og det er stort sett hva jeg får tid til også i løpet av en uke. Man "burde" og kunne alltid vært litt flinkere, men den holdningen har jeg lagt fra meg.

 

Nå er hvert lille trimpoeng gull verdt, og noe jeg roser meg selv for. Så det synes jeg du også skal :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...