Gå til innhold

Feelgood2010


Gjest lachica

Anbefalte innlegg

Da er det endelig på tide å ta tak, finne fram motivasjonen og dra ut på leting etter trivselsvekta!

 

Jeg er ei jente på snart 20 år, som veier noen kg for mye. Nå skal jeg ta tak i det, og gå ned 8 kg. første delmål er 5 kg.

Ønsker å gå ned for å finne godfølelsen. Det er ikke særlig gøy å gå rundt å føle at man er litt for stor, derfor er det på tide å gå ned, slik at selvtilliten kan komme tilbake slik som den var!

 

For å klare dette skal jeg gjøre følgende:

- Spise en god frokost

- velge sunne varianter, (frukt, salat, frønnsaker, grovt osv..)

- spise seg kun passelig mett

- legge inn oversikt på vektklubben

- trene(null stress;), er glad i å trene )

- minde karbo- mer protein

- godteri er kun tillatt i små mengder på Lørdag:)

 

 

håper noen har lyst til å slenge seg med, slik at vi kan komme med tips og motivere hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :D

 

veier meg mandag, men vurderer og bytte til fredag.

Jeg er 178 høy, og veier 77,5 kg.

 

Hva med deg?

 

Merker du framgang? og noterer du hver dag her inne på oversikten over mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres jo ikke akkurat stor ut på de målene! Men, det er noe med det å ikke se personen. Noen tall sier meg egentlig ikke så mye ;-) Hehe!

 

Masse fremgang hos meg, jeg har gått ned 10 kg på tre mndr! Er 162 høy og veier 63,3 kg! Har planer om å gå ned til 60 kg, og så se etter hvert om jeg er fornøyd eller ikke! Jeg har veiedag på onsdager :D

 

Hmm. Jeg prøver å registrere så mye som mulig i ukedagene, for å holde kontroll. Men jeg syns det er så kjedelig. Haha! Men i helga gidder jeg aldri! Helst fordi da spiser jeg færre måltider (sover.. snork.. Hehe) og ofte blir middagen mer komplisert veiing, for å si det sånn :) Men prøver. Har du planer om det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært superflink! grattis!

 

Ok, det er greit å høre hvordan de som lykkes gjør det.Jeg tenker også å registrere alt i ukedagene, så godt som det går, også heller droppe det i helgene.

 

Har holdt på en uke nå, og har gått ned 0,6 kg. Startet på 78, og er nå 77,4. Får si meg fornøyd da. Håper på å være like flink denne uken :D

 

Ellers er planen for uka slik:

mandag- torsdag, skole og trening.

Fredag; fest:) er lov å unne seg det? hehe

Lørdag og søndag; tiden vil vise;)

 

Hvordan ser uken din ut? Gleder meg til å høre på onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

så bra! Altid greit å føle seg vel. Å om det vil si et kilo eller ti ned eller 5 kg opp så er unasett bra, bare man føler jeg komfortabel med det.

 

Selv fikk jeg "sjokk" da jeg over jul gikk på vekta og var 87,2 kg! var 3-4 kg mer enn jeg trodde, om ikke 85 var nok fra før av liksom, så jeg omla på dagen, å har da på tre mnd gått ned 12,5 kg! Å det er deilig! Så mye enklere å finne klær å man føler seg mye freshere. Så med mine 183 å min nåvekt på 74,7 så begynner jeg nerme meg godfølelsen min, men skal ennå ned ca 4 kg! Satser på 6, men d er slettest ikke noe stress. Påsken har vært litt betynget med mye "dritt" i matveien, så vekta har stått stille, men jeg er igang igjen! Å et lite tips: er du veeeldig godtersyk så er sjokkolademoussen fra freia noe godt som varer lenge, og innholder 220 kcal ( viss du spiser halve pakken - 110 kcal pr prosjon ) og da har du godter lenge. Eller kokosbollestang ( 10 g - 45 kcal ca!:D ) Noe som er veldig mye mer levelig enn kcal mengden i sjokolade og annet godt.

 

selv har jeg brukt en god tid på å komme i rutine, men spising h er 3 time, godter max 2 ganger i uken og masse vann pluss litt trening ( ikke for mye, for da føler jeg press ) det har fått meg sakte men sikkert ned!:)

 

 

Masse lykketil, å velkommen inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd. Skal prøves!

 

Må bare få sagt at du har vært meget flink. Stå på videre! Og for all del, når du har nådd målet, jobb beinhardt for å stabilisere deg der!

Det må være deilig å finne godfølelsen, gleder meg til jeg er der igjen :) Alt går liksom så mye lettere, det er rart at noen kg fra eller til spille så stor rolle, men det gjør det.

Lykke til videre :)

 

 

Har også fått tips om fruktsalat med vaniljekesam. det er rett og slett nydelig.

Ellers har jeg fått sansen for cottage cheese, med litt syltetøy på toppen smaker det godt:) Ikke alle som liker det, men jeg synes det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

bruker cottagecheese til feks: kokt skinke og tomat, avokado eller sånne ting også. Har laget kake på cottagecheese også. Og mager kesam bruker jeg mye.

 

Ja, er litt i sånn fase med å "telle mindre" kcal å lære meg å leve uten nettsiden GR hele tiden, å det går greit faktisk. Påsken har vært en liten nedbryter i forhold til den gode steamen jeg har vært i, men er tilbake nå. Om 1 uke begynner jeg i jobb, å er litt redd for at den skal ødelegge litt av steamen min, å særlig dette med å spise hver 3 time, men vi får se om det brister eller bærer..

 

Lykke til igjen, nå er det ut for å sjekke ut trappene i hoppanlegget, kanskje d blir godt trim der gjennom sommeren?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du klarer å holde de gode vanene dine :) Det skal nok gå fint.

Trapper er ikke til å kimse av, super trening! knallhardt, men kjempegodt etterpå:) God trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...