Gå til innhold

Jente 20 år, skal ned 20 kilo :)


Gjest Kristine89

Anbefalte innlegg

Gjest Kristine89

Hei :)

Jeg er en jente på 20 år som kommer fra Bergen :)

Jeg er 1,65 høy, og veier 75 kilo. Jeg gikk fra vekten 60 kilo til 75 under graviditet. Og nå ønsker jeg å gå ned i vekt.

Jeg er flink til å gå på tur, og driver med zumba fitness, men vekten står stille, og det er mye pga mitt kosthold. Så der må jeg skjerpe meg.

Mitt mål er å gå ned 20 kilo totalt. Først 10 kilo til Juli, også de resterende 10 kiloene til Oktober. Når jeg målet mitt før er det bare en bonus.

Mitt første del mål er å gå ned ca 5 kilo til 17 mai.

 

Jeg kunne gjerne tenkt meg en motivasjons partner, og om noen vil være med på å ha en fast veie dag i uken, så gjerne :D Det hadde bare vært flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gangsperren

Heisann!

 

Jeg slenger meg på tråden din jeg :D

Det hørres ut som en veldig god plan du har der :) 5 kg til 17 Mai er for mye for min del. Jeg tror neppe jeg hadde klart det, for jeg har en lei tendens til å gå sent ned :( men jeg skal krysse alle mine fingrer på at du klarer det. Det burde værtfall være mulig hvis du ikke har startet før nå. En går alltid mer ned i begynnelsen. Går du på kurs? eller styrer du på selv?

 

Jeg går på kurs og veier meg hver Onsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liljekonval

Hei!

Jeg er også gjerne med på å motivere og hjelpe hverandre. Har virkelig lyst til å klare det denne gangen! Jeg har nettopp fylt 21 år, er 172 cm og vekten har dessverre krøpet seg oppover og er vel nå 76-77 kg. Studentlivet tar på, selv om jeg er veldig glad i å trene. Så kostholdet må innskjerpes.

 

Håper og å klare mellom 3-5 kg innen 17mai. Målet er å være under 70 kg 1. Juli, helst 66-67. Men vet det blir hardt, derfor trengs det støttespillere!

Så håper vi kan få det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stineeeee

Jeg blir med :) er 168 høy, 77 kg og 71 cm midje :) gikk opp 12 kg på 9 mnd :S det skal av nå, pluss litt til hehe

 

vil ned 20 kg til november, da er det graduation! vil bare se bra ut den dagen men også generelt få en sunnere kropp, men liksom, graduation er en utrolig spesiell dag i livet der mange minner blir tatt bilde av osv...(bor i Australia)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine89

Så flott :) Her kan alle som vil få være med :)

Har dere lyst å være med på å ha en fast veie dag i uken?

 

Min verste fiende er jo så klart meg selv, har så dårlig selvdisiplin, og når jeg ser snop klarer jeg ikke å la være... jeg bare elsker snop <3

Blir hard å slutte å spise snop hver dag, kun lørdag...

Også spiser jeg altfor få måltider, ca 2 per dag... og det jeg spiser er som oftest usunt... Ikke særlig smart men men...

Disse dagene har jeg prøvd å spise Frokost, lunsj, mellommåltid, middag, mellommåltid og kveld... Har ikke klart så mange måltider hver dag, men har ca hatt 5 måltider per dag :) Går rundt og er mett hele tiden :) føles litt feil når jeg skal ned i vekt, men men...

Følger dere noen dietter, eller trenings opplegg?

Jeg driver med hjemmetrening, da jeg ikke har råd til å trene på trenings studio...

Men jeg liker å trene, så det er ikke noe problem... men er kostholdet mitt ødelegger veldig slik at jeg ikke går ned i vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viljestyrke89

Hei :) Slenger meg med på denne tråden også jeg :) Jeg er jente på 21 år. 165 høy og veier 77 kg. Målet mitt er å gå ned 7 kg til sommern, eller juni/juli siden da skal jeg reise til syden, :) liker ikke bikinisesongen! Så er veldig oppmuntrende med disse forumene syns jeg, er det noe man trenger så er det gode støttespillere :) Merker også at studentlivet tar veldig på! Det viktigste er å endre kostholdet så får man håpe kg renner av etter hvert

 

Er veldig uvant for meg å spise så mange måltider. Men føler at jeg er i en god sirkel nå. Trening som jeg driver med er volleyball, også liker jeg å jogge ute. Har et medlemsskap på treningsstudio, men der er d hvertfall 2mnd siden jeg har vært sist.. hehe

 

Ønsker alle lykke til i helga som kommer :) Kristine89 er helt enig med deg det at problemet er jo forsåvidt ikke å trene, men for meg så hjelper d ikke trene masse, også dytte i meg masse usunn mat etterpå..klarer man å få et rikig bra kosthold, så hjelper d nok å trene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 20 år, student og 165 høy:P Skal ned fra 75 til ca 65, men regner med at dette vil ta litt tid. Henger meg på dere hvis det er greit?

Skal til syden om 4 uker, så prøver å virkelig skjerpe meg nå :) Jeg prøver å ikke veie meg hver uke, fordi jeg blir så forvirret av de "naturlige svingningene" som vi alle har... MEN, jeg kan notere inn vekt når jeg veier meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viljestyrke89

Hei Hilde :)

Trivselvekta mi er 65, klarer jeg det så blir jeg lykkelig, men all nedgang er jo bra :) Og jeg tror at så lenge man har viljestyrke og guts så kan man klare det! Ja jeg skjønner hva du mener med svigninger på vekta. Men jeg lurer på en ting? har søkt litt på nettet og fått noen forklaringer opp. Men vektdatoen min har endra seg :/ ? og skjønner ikke hvordan jeg skal endre det.. Hehe jeg starta jo i går jeg da ;P så lurer bare på om noen av dere kanskje visste hvordan man gjorde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stineeeee

Jeg har samme problem med alt for lite måltider! og det jeg spiser er som regel ikke sunt, untatt middag som som regel er grønnsaker og kylling i forskjellige varianter ( jeg lager ikk midagg selv) haha. Men her har de en sånn kake som heter mudcake, har aldri sett den i norge, men hvis noen av dere noen gang kommer over må dere aldri smake for man kan rett og slett ikke få nok, og idag har jeg hatt litt for mye av den :/ skulle være flink og bare tok en liiiiiiten bit så det gikk bra, MEN, så får vi besøk som har med seg en enda mer fristende variant, jeg tenkte jeg skulle si nei, men var litt vanskelig når hun måker på med verdens største bit og vil sitte ned for en chat, vil jo ikke være frekk heller... uff, får vel ta en joggetur :)

 

hvor mange kalorier ligger dere på ca hver dag? jeg er sååååå utrolig dårlig, for jeg har ikke sultfølelse så har ligget på ca 700 som er mat jeg spiser kun fordi jeg vet jeg må :) her om dagen glemte jeg og spise hele dagen og besvimte haha, jeg vil tro dette er hva som gjør at jeg har lagt på meg så mye

 

 

neste uke skal jeg på en tur til en av øyene her på østkysten av queensland så da blir det sikkert myyyyye mat :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dessverre ikke hvordan man forandrer på det, kan heller ikke skjønne hvorfor den har endret seg :/ Jeg har ikke vært på noe kurs, bare meldte meg inn på vektklubben liksom..

 

En feil som er lett å gjøre er å spise for LITE faktisk.. Jeg har i alle år vært for "streng", å trodd at jeg skulle spise lite mat. Dette resulterte i at jeg ikke ORKET å trene og jeg gikk iallefall ikke NED i vekt :)

 

Spis mye sunn mat, så du blit mett og har energi. Da er det lettere å trene, lettere å holde seg unna fristelser og kroppen er ikke på "spare-modus", så du vil forbrenne mere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stineeeee

hvilken dag skal vi ha veiedag da jenter?

 

Jeg kjøpte ny vekt i dag hehe, den har sånne metal greier på som man setter føttene på som måler fett prosent og vannprosent av det man veier, så det er jo kjekt, da vet jeg hvor mange kg som er pure fat haha. hvor mange prosent vann skal man egentlig ha, hva er normalt liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liljekonval

Jeg foreslår tirsdag som en veiedag, da får man motivasjon videre uka, og samtidig har man mandagen til å rette opp litt fra helgen! Men er åpen for andre dager! :)

 

Jeg har nå vært streng med meg selv, og innført godteri stopp. Siden mitt problem har vært, at jeg ikke klarer å bare spise en bit, men spiser opp hele sjokoladen eller godteriposen nesten uansett hvor stor den er! Klart en uke så langt, gå lettere og lettere for hver dag! Har tenkt å ta godteri inn i kostholdet etter vektnedgangen, men i morderate mengder. Tillater meg selv en dessert ett par ganger i uka da:) Tar gjerne i mot noen tips til sunne og gode kveldsmåltider/ desserter. (Får alltid lyst på noe søt etter middagen..)

 

Helt enig at det er vanskelig med mange små måltider, men merker de dagene jeg klarer det at jeg har mer jevn energi. Så det er vel lurt..

 

Stå på videre jenter! Ny uke og nye muligheter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viljestyrke89

Hei :)

Fant ut at jeg droppa å endre startdato. Begynte på en onsdag, men får heller bruke mandag som veiedag :) Så i dag veide jeg meg, etter en helg med store fristelser og litt kos. Så har jeg gått ned 800 gram. Så er veldig fornøyd med det. Fikk nok trimpoeng denne uka også :) Til middag i dag skal jeg ha fiskekaker og salat. Har endelig fikset meg grete roede vekt, fikk den i posten idag, så nå blir d lettere når jeg skal veie maten.

 

Ønsker dere lykke til med ny uke! Er det noen som har noen sunne gode middagstips eller fristende matpakker å ha med seg på universitetet :)?

 

Liljekonval: forslag til dessert: fruktsalat? eller grønnsaker med dipp? Hvis ikke så har de 'slankeis' på butikken. FInnes en is som heter lett. Som det ikke er så mye fett i, som man kanskje kan unne seg litt av :) VIktig å unne seg litt, men samtidig så syns jeg også det er vanskelig å sette en grense. Enten blir d for my eller ingenting. Så jeg prøver også å ha godteristopp. foreløpig går det greit. Så er spent på utviklingen fremover. Dette er min første uke på grete roede, så foreløpig er jeg fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stineeeee

Da er jeg tilbake fra tur, var herlig men godt å komme hjem til varm dusj og ikke gå rundt i sand konstant hehe.

 

Føler ikke jeg har gått opp noe, selv om en del fristelser ettersom vennene mine dro med snop for ca 500 kr! :) og min egen bursdagsfeiring dagen før med drikke, mat, kaker og godteri. skal veie meg imorgen for å se om jeg har gått opp eller ned :)

 

jeg blir med på veiedag på tirsdager, det er en bra dag synes jeg også! :)

 

virker ikke som det er noe serlig liv her lengre, er det noen som fremdeles er med eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Hildeee

Haha, jeg er enda med, men hver gang jeg skal inn hit sliter jeg med å finne igjen tråden.. Hm

 

Har gått ned til 73.5 ca, da mangler altså 8,5 kilo. Hvor mange måneder burde jeg regne på å ta av meg de? Hva er hensiktsmessig?

 

Godt å føle at man blir litt mindre... men samtidig går det veldig sakte, spesielt da jeg skal til syden om to uker og sommeren er rett rundt hjørnet... Bittert å ikke kunne føle seg fin nok til å ha på bikini liksom! Men men, får skylde meg selv sånn som jeg har festet og spist de siste åra ;)

 

Hvordan går det med dere?

 

Jeg sier det igjen, ikke NEKT dere ting:) da er det det eneste dere vil ha, fordi dere vet dere ikke får lov... Spis LITT av alt.. vet hvor vanskelig det er men;)

 

Lykke til denne uka her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aussiechick

hehe sant.

 

hvordan har det gått med deg laterly? jeg har tilnå gått ned 8.2 kg, sist uke 700 gram og første delmål nådde jeg innen tiden jeg hadde sagt så veldig fornøyd med det. på 2 uker har jeg gått ned 6 cm rundt magen og 4 rundt midjen! ;) dritfornøyd

 

BMI'en har droppet mer enn 3!

 

helsemessig er ca 0.5 - 1 kg i uken, så hvis du holder deg innen det er alt godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hildeee

Wow, det er jo imponerede!!! Når startet du? Jeg skulle ønske cm og kilo raste av meg å! Det går dessverre sakte med meg... men men.. håper da jeg holder meg der lettere, da jeg når målet (som er ca 65 kg)..

 

Fant igjen en bukse i helga som såvidt "hang" på meg for noen år siden, nå fikk jeg ikke igjen bukseknappen : - / huff, demotiverende.. men men. Fikk beskjed av en venninne og bare drite i den buksa, de fremover... må likevel inrømme at jeg gleder meg til den dagen den buksa blir stor igjen..

 

For min del er det nok veldig viktig å være AKTIV, samt å spise mindre porsjoner av det jeg unner meg. Jeg synes det går ganske bra, men kanskje bare sakte?

 

Hvor ofte trener dere? Jeg prøver å trene annenhver dag, da holder jeg motivasjonen oppe og det blir 3-4 treninger i uka ;)

 

I mai måned er det alltid mye som skjer, så jeg satser på at tiden flyr fremover og at jeg ikke tenker så mye på vekten.....

 

Noen som vet hva et sunt midjemål skal være eller? Jeg har visst 78cm, målt ca på navlen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aussiechick

kjenner den feelingen :S

 

 

jeg begynnte for 3 uker siden, men hadde gått ned ett par kg før det sånn uten at jeg egentlig prøvde, men satte 78 kg som startvekt siden jeg jo egentlig veide det ;)

 

 

trening ja, du, jeg tar det bare som det passer meg jeg, vært flink denne uken med 40 min 3Dmølle på mandag og 50 min igår, pluss 150 situps og 20 pushups på mandag, 70 situps og 25 pushups + 20 min jillian michaels 30 day shred igår. idag blir det sikkert bare litt situps og pushups før jeg legger meg, hadde planer om litt løping, mne jg bli fort lei hvis jeg gjør det for ofte hehe

 

neste delmål er 65 kg, innen 3 juli, håper jeg klarer det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hildeee

Flink er du! Hva er ditt endelige mål ?

 

Løping er kjedelig i lengen.. det er noe jeg bare gjør hvis jeg er SUPERmotivert:p og det er ikke ofte.. Har akkurat vært på spinning 55 min, kjempebra trening! Reiser til Egypt den 15.mai så jeg gjør en ekstra innsats nå... håper å trene 4-5 ganger til før jeg reiser:) Bare så man føler seg bra! Hehe

 

MEN, så fyller jeg bursdag i morgen.. noe som innebærer kaker og godterier, også er det feiring av at eksamen er over på tirsdag... også blir det to forholdsvis rolige uker i syden, får sikkert ikke trent så mye.. : ( Er veldig redd for å gå opp igjen det jeg endelig har klart å ta av ;)

 

Jogge på stranda? hmm. Kan svømme mye da! : - D

 

Jeg håper å ha nådd 65 kg innen 4 måneder.. jeg vil faktisk at det skal gå sakte, slik at jeg holder meg der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...