Gå til innhold

18 år - kiloenes kamp!


Gjest kagu2

Anbefalte innlegg

Hei :D Jeg er ei 18 år gammel jente, og føler meg litt lubben.

Jeg er 1,65 m og veier 73,7 kg og vil ned hvertfall 10 kg. Kanskje det høres litt mye ut, men jeg vil hvertfall prøve.

Det som er mitt problem, og kanskje flere andre, er at jeg blir så fort sjesken på noe godt, helst sjokolade. Når selvfølelsen ikke er så høyt oppe, er det godt å ha sjokoladen som venn. Jeg spiser det ikke hver dag, men de gangene jeg gjør det, stapper jeg litt mye i meg, uansett om jeg blir kvalm. Det er jo så godt.

Jeg går lange turer hver dag og synes det er ganske så gøy. Prøver å jogge noen ganger også, men motivasjonen er ikke så høyt oppe alltid. Ikke at det er kjedelig, men noen ganger "har jeg ikke tid", andre ganger blir det for mørkt...

 

Er det noen som har litt lyst å gi meg litt tips og råd, motivasjon evt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei kagu2!

 

Vi er like høye og veier nesten akkurat det samme. Jeg har riktignok gått ned endel kilo allerede, men vil fremdeles ned enda 12 kg. Så jeg synes i alle fall ikke det høres dumt ut fra din side:) Dersom det er trivselsvekten din, så er det den du må kjempe deg frem til:D

 

Hvis du sliter veldig, veldig med søtsug og har rutiner med turer hver eneste dag, så kanskje du skal se om et kosthold med lite karbohydrater er noe for deg? Jeg gikk ned 10 kg med GreteRoede-kost på 1 år og da slet jeg ofte med sprekker etc. Så gikk jeg over til ketogen kost og har gått ned 5,5 kg siden mars. Sier ikke at det fungerer for alle. Men det er viktig å finne sin "sti". Grunnen til at jeg nevner ketogen kost er at når man går inn i ketose mister man søtsuget fullstendig. Altså, med unntak av det som sitter dypt inne psykisk (vaner, trøstespising osv.)

 

Mitt aller beste råd uavhengig av hva slags kost man har er å gjøre søtsaker utilgjengelige. Pass på å ikke ha det i hus, ikke handle sulten osv. Jeg fikk faktisk samboern til å sette hengelås på godteriskapet og tvang han til å ta med seg nøkkelen hvor enn han gikk. For ellers hadde jeg vært på raid ofte, for å si det sånn!

 

Nå som jeg er i ketose tenker jeg skjeldent/aldri på godteri:D Verden er herlig:D

 

Ønsker deg masse lykke til med nedgangen din, håper du når din trivselsvekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...