Gå til innhold

Hva går trening på Epilipsemaskin under?


Gjest mairiam

Anbefalte innlegg

... jeg har også en elipsemaskin, er litt usikker selv.

Ei venninde sa at jeg kunne føre det som "stavgang - rask gange" - jeg gjør det, men er faktisk mer sliten/svett av å bruke maskinen enn å gå ute med staver like lenge...

Hvis det er noen som har et klarere svar på dette, så hadde det vært bra!

vi kan kanskje spørre treningsekspert på nettmøte også ;)

 

Det er i alle fall god trim, og så kan en gå en skikkelig tur, selv om været er elendig ute- eller en ikke har barnevakt, ingen unnskyldning med andre ord:)

 

Lykke til med treninga!

 

Cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xgodisjunkie

Liker ellipsemaskiner! Omtrent like effektive som trappemaskiner, men sliter ikke så mye på knærne.

Alle de ellipsemaskinene jeg har stått på viser hvor mange kalorier jeg har forbrent mens jeg har stått der, og så prøver jeg meg fram til aktivitet som gir like mye på tabellen. HAr brukt crawl, rask og hoppe tau 125 pr min, alt etter hvor mye jeg har tatt i. Noen ganger stemmer det ganske bra m step 15 cm også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Min kursleder ga meg som råd å føre det opp som gange, rask eller sakte ettersom hvor mye jeg sliter meg ut. Og det stemmer rimelig bra med telleverket på maskina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt forvirret ang forbrenning på denne maskinen:( iflg min pulsklokke forbrenner jeg nesten bare halvparten kalorier i forhold til det maskinen sier!!!

Men derimot på tredemøllen er det samsvar!;) Og som dere har sagt, er jo mye mere svett og sliten på den maskinen enn om jeg går:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt forvirret ang forbrenning på denne maskinen:( iflg min pulsklokke forbrenner jeg nesten bare halvparten kalorier i forhold til det maskinen sier!!!

Men derimot på tredemøllen er det samsvar!:) Og som dere har sagt' date=' er jo mye mere svett og sliten på den maskinen enn om jeg går:p[/quote']

 

HAr også ellipsemaskin. Har også pulsklokke og har intet samsvar mellom kalorier brent som maskinen viser og det pulsklokken viser.

På steptrening brenner jeg mye mer kalorier enn en på en tøff økt på ellipsemaskinen. I går på en times steptrening forsvant ca.1000 kcal. MEn på ellipsemaskinen forsvinner ca 6-800 avhengig av hvor høy puls jeg jobber med. I går på steptreningen var gjennomsnittspuls på timen ca.155. Er 43 år så snittpuls på 155 må vel være bra for en times treningsøkt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...