Gå til innhold

Hvilke GR oppskrifter kan du anbefale? Evt ikke anbefale?!


Gjest Treigfis

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd marokkanske kjøttboller (fantastisk), pølserisotto (godt) og linsesuppe (godt). Anbefaler alt!

 

jeg har forresten også prøvt enkel fiskesuppe med fiskeboller. Den likte jeg ikke så godt, men den var helt grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepooh

Denne pizzaen var helt fantastisk! Ungene elska den (snart 3 og nylig 4) og min kjære ble veldig positivt overraska, og jeg syns også den var kjempegod. Ikke veldig sterk, men passe spicy. Blir vår nye fredags-kos her i huset :D

 

Eneste vi gjorde annerledes fra oppskriften var å ta litt mer grovt mel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Kan anbefale porsjonspizza'en laget på/av grove pitabrød, der alle kan ta oppå det fyllet de vil - kjempegodt.

 

Vil også anbefale kyllingboller (uten karri/chili pga. allergi). Lager en saus av maizena i stedet for å bruke hvetemel, og koker opp bollene i den - veldig god middag, med masse deilige grønnsaker til - mmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepooh
Er glad i fisk-meksikansk hverdagssei er kjempegodt!!

 

Denne kan virke litt sur for noen (les: min kjære og eldstemann på 4) men de syns den ble betraktelig bedre når jeg 'søtet' den opp med litt gulrot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Jeg kan anbefale kinagryte, jeg laget den uten løk pga min mann ikke tåler det. Den ble kjempe god uten og sikkert enda bedre med! Jeg puttet i litt minimais for å få få i noe mer grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker ratatouille og anbefaler den gjerne. Bruker den sammen med kylling, fisk eller pasta, eller bare med et godt brød til som jeg gnir inn med litt hvitløk. NAM!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd:

 

- Skinke og makaronigrateng: Syns denne var kjempegod, men syns det er nok å ha én pakke med skinke i. Står i oppskriften at man skal ha to pakker. Og så syns jeg det er ekstra godt med en løk oppi i tillegg. (veldig glad i løk)

 

- Kyllingboller i karrisaus: Hadde den i går. HELT nyyyydelig. Mannen min ble også helt overbegeistret.

 

- Skinkesnurrer: Fikk dilla på disse en stund. Jobber mye overtid, så jeg bakte store doser av disse og tok med meg på jobb. Kan spises når de er kalde også :-)

 

- Tacosnurrer: mmmmmmmmm :-)

 

- kyllingfajitas med rotgrønsaker: var også kjempegodt! var i tillegg kjekt å prøve litt nye grønsaker som jeg ikke hadde smakt før. F.eks. søtpotet. Motiverende når man finner ut at det finnes mange gode grønnsaker utenom de standard "kjedelige".

 

- Wraps med kylling og couscous: Lett å lage! Syns nesten dette var bedre enn taco!

 

- Fyllt kylling med pasta- og ertesalat: Kyllingen her tror jeg alle liker. Veldig godt med spekeskinke i midten av kyllingen + at den ble stekt i ovnen. Saftig og god. Personlig likte jeg pasta og ertesalaten også veldig godt, men jeg tror at du må like cottege cheese for å like dette. Mannen min er ikke veldig glad i dette, så han likte ikke salaten.

 

- Middagspølser med rotmos: Perfekt, enkel middag.

 

- Satayspidd - Indonesia: Veldig gode spyd. Salsaen var veldig sterk. Men liker denne retten også veldig godt.

 

Hehe, ble litt mange oppskrifter, men jeg er rett og slett helt GAL etter GR mat. Var ikke forberedt på at det skulle være så "godt" å slanke seg! Jeg synes middagene er me bedre enn de jeg pleide å lage før ;-)

 

Men EN av oppskriftene jeg har prøvd var forferdelig: Pitabrød med skinkefyll og mango. var ikke godt med sitronsaft oppi. Og mango var ikke godt, men det kommer kanskje an på mangoen. Vet ikke helt hvordan den skal være når den er moden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

jeg vil da anbefale Polarpizza den er god :)

bare det at jeg bytta ut kalkunpålegget med salat kylling i stede for kalkunpålegg!

 

og så er pitapizza god ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Rotmosen syns jeg er kjempegod! Jeg elsker potetmos, og det var en åpenbaring å kunne lage en sunnere versjon som er så god, spiser den sikkert minst to ganger i uken nå, med to kylling/kalkun wienerpølser til. Har begynt å bytte ut kålrot med persillerot i det siste, og det kan anbefales, den gir en kraftigere smak. Et fedd hvitløk (eller to) er heller ikke å forakte!

Har også laget sjampinjonghatter, og likte de godt. Fin som snacks, med eller uten salat til. Pitapizza er alltid en slager, men det lagde jeg fra før også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...