Gå til innhold

Min egen avtalebok


Gjest senita

Anbefalte innlegg

Nå har jeg nok en gang lest om kostholdsendring på x antall forskjellige måter, og har bestemt meg. Dette må jeg gjøre på min egen måte, og jeg må bare ta den tiden jeg trenger for å oppnå mine mål, både de kortsiktige og de langsiktige målene mine.

Det eneste rådet jeg skal følge slavisk er det beste og klokeste rådet jeg noensinne har fått, nemlig å følge de råd som jeg syns passer meg og mitt best, og "overhøre" de rådene jeg ikke føler er noe for meg. For jeg er den som kjenner meg sjøl best, og som vet hva jeg kan klare. Selvsagt skal jeg presse meg selv til hele tiden å gjøre det bedre, men jeg har innsett at det er ingen vits i å være for hard i begynnelsen, da detter jeg bare av, og går tilbake til gamle vaner før nye er innarbeidet.

 

To gode råd jeg har lest i dag og som jeg vil følge, er å ta den tida jeg trenger for å legge om livsstilen, og å gjøre avtaler med meg selv både når det gjelder kortsiktige mål og når det gjelder trim. (orker ikke kalle det trening foreløpig, da syns jeg nemlig det blir uoverkommelig å komme igang..)

Så derfor denne "Min egen avtalebok" her inne. Da må jeg inn her for å skrive inn avtalene, og for å meddele dere at jeg faktisk klarer å holde mine avtaler med meg selv. Og da kan jeg samtidig registrere inntak og uttak hver dag, slik at oversikten hele tiden kan hjelpe meg et skritt videre!

 

Så over til målene mine. Langsiktig vil jeg endre mitt kosthold og mine treningsvaner, slik at jeg kan gå foran mine barn som et godt eksempel. Og på den måten forhåpentligvis hindre dem å komme i den situasjonen jeg selv er i nå, at jeg ønsker å gå ned 40 kg, og helst halvparten av dem innen ett år.

Kortsiktig vil jeg endre mine trimvaner de neste åtte ukene fremover, (skal følge et opplegg jeg kom over i VG) samt i løpet av 4 uker lære meg å drikke mer vann i løpet av dagen, minst 2,5 liter væske i løpet av dagen, fortrinnsvis vann. I tillegg skal jeg legge meg til en vane å registrere alt inntak og uttak hver dag, slik at jeg kan bli mer bevisst mine vaner før jeg starter å endre dem.

 

Tar gjerne i mot innspill underveis, enten det er gode råd eller oppmuntringer, eller andre ting dere vil skrive inn:)

 

Ønsker meg selv lykke til i bruken av den nye avtaleboken min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Drikke minst 2,5 liter væske i løpet av dagen, inkl. 2 liter rent vann.

 

Målet nesten nådd, 2,5 liter væske er inntatt, ca 1,6 liter rent vann, resten i melk, pepsi max og farris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag:

* Drikke minst 2,5 liter væske, inkl. minst 2 liter rent vann.

* Trim: Gange Rask tur, 20 min middels tempo inkl 5 min oppvarming.

 

Tirsdag:

* Drikke minst 2,5 liter væske, inkl. minst 2 liter rent vann.

* Trim: Gange Kort rask runde 10 min middels tempo.

 

Onsdag:

* Drikke minst 2,5 liter væske, inkl. minst 2 liter rent vann.

 

Torsdag:

* Drikke minst 2,5 liter væske, inkl. minst 2 liter rent vann.

* Trim: Gange Rask tur, 20 min middels tempo inkl 5 min oppvarming.

 

Fredag:

* Drikke minst 2,5 liter væske, inkl. minst 2 liter rent vann.

 

Lørdag:

* Drikke minst 2,5 liter væske, inkl. minst 2 liter rent vann.

* Trim: Gange Middels tur 30 min middels tempo

 

Søndag:

* Drikke minst 2,5 liter væske, inkl. minst 2 liter rent vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag har gått veldig fint, nok og riktig drikke, samt ute og gått, 5 min ekstra i forhold til avtale:)

 

Fornøyd så langt, håper på å kunne få til veiedag på tirsdager, så det blir en spennende dag i morra, se hva som er utgangspunktet liksom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...