Gå til innhold

Ganske fornøyd, egentlig!


Gjest fru78

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akkurat avsluttet mitt første GR-kurs og er nå på frifot fram til jeg skal begynne på Hold vekten-kurs i slutten av måneden. Dette er første gangen jeg skriver i et forum, så vi får se hvor dette bærer avgårde.

 

Jeg er 32 år, gift og har to gullklumper på 8 mnd og 2 år. Jeg har vært heldig i begge svangerskapene, lagt på meg lite og vært i god form. Bare kort tid etter fødslene har jeg vært tilbake til "før-gravid" vekt (som var for mye), men så har jeg spist litt for mye sjokolade og vekta har tikket sakte oppover. Å amme er en fin unnskyldning for å ta en ekstra sjokoladestripe (eller tre)!

 

Da jeg startet på kurs i mars veide jeg 70,6 kg fordelt på 169 cm. Det var ikke det at jeg var så veldig tjukk at jeg ville gå kurs, men jeg trengte en puff for å komme meg opp av sofaen og røre på meg, og hjelp til å kutte ut sjokoladen. I løpet av kurset gikk jeg ned 7 kg og er kjempefornøyd med vekta mi som den er nå.

 

Jeg tror det må være første gang i livet mitt at jeg er tilnærmet fornøyd med kroppen min når jeg ser meg i speilet, og det er så godt! Jeg håper at dere alle opplever det (å være fornøyd med deres egen kropp altså, ikke å se min kropp i speilet)! Selvsagt kan det bli strammere her og der, men nå har jeg sykkeldekk rundt magen istedet for bilringer og istedet for en strek til navle har jeg en navle (hvis jeg hadde vært typen til å ha piercing hadde jeg sikkert skaffet meg en). Jeg har ingen perfekt kropp, men den er ok. Og sånn skal jeg fortsette å ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men har raket og ryddet i hagen i solskinn i dag. Storesøster på snart 2 år hjalp mamma'n sin med å samle gresset og ha i det en sekk. Hun er veldig hjelpsom, og jeg får vel bare nyte "hjelpen" så lenge jeg kan. Lillesøster satt i vogna si og så på oss arbeiderne.

 

Jeg har skaffet meg en skritteller og har tenkt å delta i Gå-konkurransen hvor en skal gå minst 8000 skritt i 50 dager. I dag er dag to hvor jeg har den på (konkurransen starter den 10. mai), og jeg har fått til over 10000 skritt både i går og i dag. Da er det ikke så ille at jeg ikke har fått noe trimpoeng i dag likevel. Jeg har iallefall ikke bare sittet på baken.

 

Jeg kjøpte en Bosch badevekt til 299,- på Obs i forrige uke, men den var ubrukelig. Mannen min leverte den og fikk tilbake pengene i dag. Vekta skulle slå seg på når jeg tappet på den med foten, men det skjedde ingen ting. De få gangene jeg fikk den til å virke var det nært en kilo forskjell på to veiinger tatt like etter hverandre. Jeg må vel undersøke litt mer. Noen som har badevekt å anbefale?

 

En fin dag er snart over, kanskje den blir like fin i morgen? Da er det jo fredag og snart helg! Og så skal jeg til frisøren. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har vi kost oss med god mat. God og kcalori-rik mat. Vi laget hommos (kikertmos med tahini, hvitløk og olivenolje), stekte kylling i strimler med masse godt krydder, spiste fylte vinblad (ris) og fylt aubergine. De to siste laget vi ikke selv, men er hermetikk hvor "pakkene" svømmer i olje i hermetikkboksen. Så mange kcalorier er det at det ikke står på pakkene hvor mye det er... Jeg trøster meg med at det bortsett fra oljen er sunn, grønn mat. I tillegg ble det et glass rødvin, og sjokolade til dessert. Nam!

 

Tross en joggetur i ettermiddag har det ikke blitt så mange skritt på skrittelleren. Jeg fryktet en kort stund at jeg hadde mistet skrittelleren på tur til butikken, men fant den i sokkeskuffa mi av alle plasser. Jeg er nok litt distre og vimsete.

 

Joggeturen var hard. Det skyldes ikke at den var spesielt intensiv eller lang, men jeg er forkjølet (syt og klag). Jeg har tenkt at idrettsfolk som blir satt ut av et lite forkjølelsesvirus er svært så følsomme og pinglete, men nå har jeg litt mer forståelse. Ikke det at jeg skal sammenlikne meg med noen toppidrettsutøvere altså! I morgen blir det søndagstur med familien. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg og minstejenta til byen og kjøpte ny badevekt. Mannen min synes det er litt råflott å kjøpe ny vekt når vi har en som fungerer. Den vekta vi har er en hurtigsvarpremie fra en eller annen bokklubb, og er en gammeldags type med fjæring og nål som flytter seg på ei tallskive. Mannen min har ikke forstått hvor viktig disse hektoene er for en kvinne som er på slanker'n, "vekta viser jo sånn cirka rett". ;)

 

Vi endte opp med en Wilfa, som var mye mer avansert enn det jeg egentlig trenger, men det sto mellom den til 399 og en som var nesten dobbelt så dyr (det var disse to butikken hadde). Vekta måler bl. a fettprosent. Jeg har litt vanskelig for å tro at de tallene som kommer ut er riktige. Måle fettprosent gjennom bena? Og muskelmasse?

 

Vekta mi endte på 62,1 kg, som er mindre enn jeg hadde trodd, og utrolig nok mindre enn jeg ønsker. Jeg øker kcal-inntaket, og forsøker å ligge på 2000kcal/dag denne uka. Men jeg er ikke misfornøyd altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, ikke fordi jeg har gjort unna ei treningsøkt, men fordi jeg har handlet til helga, akkurat som alle andre. Tro hva det er i hjernen som får oss til å skrive endeløse handlelister og fylle handlevogna til det er haug på den, bare det er en ekstra fridag?

 

God helg alle sammen, kos dere masse med familie og venner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En mengde rød-dager og en barnebursdag feiret over flere dager er over, og hverdagen er her igjen. Synes det har gått ganske bra med tanke på alt det gode som har vært tilgjengelig. Jeg har spist av alt (spekemat, lammelår, pai, is, brownies, bløtkake...), men forsynt meg med mindre porsjoner og færre ganger enn jeg ville gjort tidligere. Selv om jeg har vært "flink", merker jeg at det er veldig lett at ting sklir ut, og det er vanskelig å drikke nok vann, melk, spise nok frukt og grønt.

 

Jeg husker ikke sist jeg trimmet. Vi maler hus, og jeg synes ikke jeg kan stikke av fra mannen min som først har brukt hele dagen på jobb og så forsvinner ute på husveggen etter middag, for å "dyrke meg selv". -Kom deg ut i stedet for å sitte på nettet! Det hadde jeg tenkt hvis jeg hadde lest dette innlegget. Og ja, jeg burde vel det. Men nå har jeg ikke skjekket mail og diverse på flere dager, og TV så jeg på i en time i går (og da har jeg ikke sett på tv i helga), så det er ikke data og tv som tar tiden min. Som jeg gleder meg til vi er ferdige med å male! Og huset blir fint! :)

 

I morgen starter jeg på Hold vekten kurs. Jeg gleder meg! Jeg trenger noe som holder meg i ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg i gang med Hold vekten kurset. :) 61,2 kg ble tallene, og det er faktisk mindre enn jeg hadde trodd (eller jeg visste sånn cirka for jeg har veid meg hjemme), men det er i alle fall mindre enn det jeg hadde tenkt da jeg startet GR-kurset i mars. Jeg er selvsagt kjempeglad! :) Men det bekymrer meg også litt, jeg ser for meg at det er vanskeligere å holde den vekta enn om jeg hadde veid 2-3 kg mer.

 

Jeg fikk også ukas første trim da jeg gikk til kurset. 40 minutters rask gange. Jeg får være halvveis fornøyd med det ettersom jeg ikke har trimmet på lenge.

 

Sengetid. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...