Gå til innhold

Trening med vekter


Gjest hangglidern

Anbefalte innlegg

Gjest hangglidern

Hei, er det noen av dere der ute som vet om en side på nettet med tips om trening med vekter for nybegynnere?

Kanskje dere har noen gode tips selv også.

Alle tips mottas med takk ;)

 

Hangglidern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest greteroede06
Hei' date=' er det noen av dere der ute som vet om en side på nettet med tips om trening med vekter for nybegynnere?

Kanskje dere har noen gode tips selv også.

Alle tips mottas med takk ;)

 

Hangglidern[/quote']

 

heisann..

 

jeg har selv tent mye med vekter, før jeg skulle inni sjøforsvaret, da hadde jeg en som guidet meg på hvordan vekter skal brukes for ikke å få varige skader,eller at du skal skade deg selv, ved å løfte feil osv, for det er så utriolig mange som ødelegge muskler og kroppen på det...så veldig viktig å begynne med lette vekter for å få fokus på balanse og teknikk i armer, bein, skuldre, bisep, trisep og mage, rygg osv.....

få en instruktør til å veilede deg vise hvordan vekter skal holdes og håndteres. skal du øke i vekter og du er litt usikker på om du klarer det osv, så kan man ALLTID spørre en jente eller en gutt som du selv ser på treningstudio som har litt peiliing, om de kan støtte deg opp på de settene du skal ta med tyngr vekter.

Jeg har fått veldig godt utbytte av vekt treningen, så muskler på meg etter en mnd tid med aktiv trening, men ikke hele uken, 3ganger uken, prøver du å komme deg å ta vekter, og ellers i uken ta en spasertur osv...

 

håper dette hjalp deg litt på vei..

 

mvh camilla norgård som nett har blitt meldem i grete roede vektklubb=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg anbefaler ett treningsstudio. Der får du eget program. Kan også få personlig trener.

 

Se ellers på iform.no eller trim.no Idrettshøyskolen sine sider har også noe om dette. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xgodisjunkie

På tech nutrition side sider (http://www.tn.no) har de et program som heter Release your potential. (Det står på norsk) Programmene er utviklet av folk som driver med fitness, og de vet hva de snakker om. I tillegg finner man info om mat og kosthold, og hva man bør spise når man trener. Viktig med nok proteiner og fett!

 

Her er det enkle øvelser med vekter som trener hele kroppen, og man maksimerer forbrenningen. Det fine her, er at etter programmet på 6 uker er ferdig, skal man ha en uke pause, for så å begynne med lette vekter igjen. Dermed slipper man hele tiden å øke vektene.

 

Har trent på dette programmet en stund nå, og det funker fint.

Tipset for damer generelt er å løfte tungt nok! Greier du mer enn tolv-femten repetisjoner, løfter du for lett! Man får ikke bulende muskler som dame av å løfte tunge vekter, det er fysisk umulig uten streng bodybuilderdiett!

(Blir veldig frustrert av å se damer på treningsstudio som løfter vekter på en-to kg og tar tyve repetisjoner uten å fortrekke en mine...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hangglidern

Takk for alle gode tips. dessverre er det 5 mil til nærmeste treningsstudio, så det blir litt langt unna.

Tenkte ikke jeg skulle gjøre så veldig mye ut av det - bare litt.

Trenger bla å styrke overarmene litt.

 

Ha ei fin helg ;)

 

Hangglidern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hangglidern
På tech nutrition side sider (http://www.tn.no) har de et program som heter Release your potential. (Det står på norsk) Programmene er utviklet av folk som driver med fitness' date=' og de vet hva de snakker om. I tillegg finner man info om mat og kosthold, og hva man bør spise når man trener. Viktig med nok proteiner og fett!

 

Her er det enkle øvelser med vekter som trener hele kroppen, og man maksimerer forbrenningen. Det fine her, er at etter programmet på 6 uker er ferdig, skal man ha en uke pause, for så å begynne med lette vekter igjen. Dermed slipper man hele tiden å øke vektene.

 

Har trent på dette programmet en stund nå, og det funker fint.

Tipset for damer generelt er å løfte tungt nok! Greier du mer enn tolv-femten repetisjoner, løfter du for lett! Man får ikke bulende muskler som dame av å løfte tunge vekter, det er fysisk umulig uten streng bodybuilderdiett!

(Blir veldig frustrert av å se damer på treningsstudio som løfter vekter på en-to kg og tar tyve repetisjoner uten å fortrekke en mine...)[/quote']

 

Hei, har sett litt på disse sidene. Følger du matopplegget for fettforbrenningen også? Syns det så litt innfløkt ut. Holder det med bare vekttreningen?

 

Glad for svar, mvh Hangglidern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xgodisjunkie

Synes også det ser komplisert ut med den maten de har der inne... Spiser heller sunn mat generelt, og fører opp kalorier og sånn her inne. Det eneste jeg har tatt til meg av matråd fra tech nutrition er proteinpulver etter vekttrening. I og med at jeg trener vekter såpass ofte med det programmet, er det greit å vite at man får i seg nok proteiner. Etter at jeg begynte med det har jeg blitt mindre sliten i musklene etter treninga, det virker som om de henter seg inn fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...