Gå til innhold

Barnebursdag


Gjest fru78

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har en liten frøken som snart blir to år, og da forventes det jo at mor tryller fram noe godt. ;) Noen som har gode forslag til hva jeg kan ta med i barnehagen? Jeg har prøvd meg på muffins, og jeg vet ikke hva jeg gjør, men jeg blir i alle fall ikke fornøyd med resultatet. Det blir også et barneselskap og et selskap med overvekt av voksne.

 

Jeg trenger tips både til mat og kaker/dessert, og det må gjerne kunne lages i forveien. Det trenger heller ikke være hjemmelaget, hvis noen har noen ideer om ferdige ting.

 

Er svært takknemlig for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

2-årsdagen er over, med barneselskap og familieselskap. Det er nok rom for sunnere alternativ, men men... :)

 

I barnehagen ble det sjokoladekake med sjokoladeglasur og hjertestrøssel. Nam nam! Søtt og godt! Og ikke så sunt.

 

I barneselskapet ble det GR sine taco-snurrer, hveteboller, brownies og gele. Tacosnurrene var vel det eneste som var "sunt", men jeg tenker at det er vel mye salt i taco-krydderet. (Jeg har forsøkt GR sine boller med rosiner og havregryn, men de synes jeg rett og slett ikke kan kalles boller. Jaja, de ser ut som boller, men smaker ikke som jeg synes boller skal smake. De er for grove for at de skal være gode boller, og for fine for at de skal være gode rundstykker. Det er i alle fall min smak!). Brownies... nam nam.

 

Familieselskapet fikk moussaka (Toro sin) og salat og hjerteformet bløtkake. Og kransekake. Nam!

 

Det kommer flere bursdager, så jeg vil fortsatt veldig gjerne ha tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for at barnehagen vår feirer bursdager uten kaker og is og søtsaker - bursdagsbarnet får i staden velge bursdagskrone og kappe, sitte på bursdagsstolen, velge sanger og leiker i samlingsstunden, + velge seg ein nyyyyydelig papptallerken å spise lunsjen på :) Ingen klager på feiringen!

 

...eg tenker at ungane mine har berre bursdag 1 gong i året - dei får sjøl velga ka dei vil ha av kaker og mat i bursdagen heima....

 

...serverer pølser i brød eller pizza eller skinkesnurrer først + brus - deretter kaker...muffins, sjokoladekake, ostekake, dajm-iskake....og så viser det seg gang på gang at ungen berre spiser litt kake før dei er i gang med leiken :-)

 

Har kutta ut gotteripose - ungene får heller popcorn, saltepinner og kanskje chips i stadenfor.

 

Prøver å ha ein aktiv bursdagsfest - uteleik - spel, gjømsel osv

 

Sist bursdag lånte vi skolens skolekjøkken og gymsal - blei lite spising, nesten berre leik og moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...