Gå til innhold

De siste trege kiloene -- hjelp!


Gjest Nila

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Mitt første innlegg her. Jeg har slanket meg (lagt om livsstil, som det heter ...) i 1 1/2 år, og gått ned tjue kilo. Fra 100 til 80. Det er jo vel og bra. Problemet er at jeg har vært stabil (78 +/- 2 kg) hele det siste året, og jeg skulle så inderlig gjerne gått ned 5 kilo til. Men de sistter dønn fast. Og går jeg ned til 77, og tar et glass vin eller noe slikt, så vips, så er kiloen på plass igjen! Jeg trener 2x i uka og spiser sunt, men sulter ikke. Akkurat som jeg gjorde de 6 mnd da jeg gikk ned 20 kg!

 

HVorfor sitter de siste kiloene så hardt, og jhva kan man gjøre for å få knekken på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nila. Jeg opplever det samme som deg med at de siste kiloene er uhyre vanskelige å bli kvitt , og hvis de fosvinner er de på igjen ved første " utskeielse " som egentlig ikke er noen utskeielse i det hele tatt , men bare litt avlapping i matveien . MEN ; det jeg har erfart er at det gjelder å være UTHOLDENDE , trimme oftere og kanskje også hardere / lengre økter enn tidligere i vektnedgangen. Og at man holder ut lenge nok .Prøver dette selv nå , har 2,5 kilo igjen å ta av , så her er det bare å være fokusert på oppgaven . Håper iallfall at jeg er i mal snart ! Hilsen petit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn er det her også. Har 3 kg. som jeg gjerne skulle hatt vekk. Har vært der for noen mnd. siden, men går veldig fort opp igjen.

 

Tror noe av problemet mitt er at jeg ikke føler meg så verst sånn som jeg er nå. Motivasjonen for å gå ned de aktuelle kiloene blir dermed ikke så stor. Men jeg klarer liksom ikke gi meg helt heller, da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xgodisjunkie

Det beste rådet her tror jeg må være å øke treningsmengden. Hold matinntaket på det samme, og øk treningsmengden. BAre en liten økning i muskelmasse vil kunne øke forbrenningen din nok til å gå ned de siste kiloene.

 

Og siden du har vært stabil en stund nå, tyder vel det på at matinntaket ditt nå er som det skal være for å holde deg stabil, så hvis du ikke vil øke forbrenningen ved å trene mer, må du spise mindre. En mindre kropp trenger færre kalorier, og selv om du gikk ned på den mengden du spiser nå, på den vekten du var før, betyr ikke det at du vil fortsette å gå ned for alltid. Tror du har kommet til den vekten som gjør at det kaloriinntaket du har, holder deg stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...