Gå til innhold

Påskemål fredag 27-1


Gjest synøve

Anbefalte innlegg

God morgen alle sammen. fredag og helg igjen,ukene går veldig fort.

Blir vel en rolig helg for meg med familien,kabskje en skitur eller to...

Dere da hva skal dere i helgen??

Skal prøve og holde meg til og bruke kosemerkene på vin i helgen..

Men har lovet ungene bake boller,så er redd jeg må smake en!!!

 

Ha en kjempefin dag og helg alle sammen,vi snakkes vel i løpet av helgen;)

 

 

Klem synøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hangglidern

Huff, i gårkveld var jeg på besøk hos foreldrene mine. Der ble det selvfølgelig servert store mengder mat - som vanlig ;)

Da jeg prøvde å unngå litt av all maten, fikk jeg bare et skjevt / oppgitt blikk av moren min, Har ikke lysst til at hun skal vite at jeg prøver å forandre litt på vekten. Klarte meg sånn noenlunde, men måtte til med en del av kosemerkene.

Dumt, men bedre enn å ta av helt.

Ellers er det dritvær her - blankis og regn. Også jeg som gledet meg sånn over at skiføret endelig kom (varte i 3 dager :) )

Er vel bare å se langt etter skiturene i helga ja.

I dag blir det helgevask og rydding - får da vel brent bort litt av fettet med det også.

Måtte bare skrive av meg litt frustrasjon

 

God helg alle sammen

Hangglidern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hangglidern: Det høres ut som hos farmoren min. Først når vi kommer så er det snitter i haugvis, deretter er det dessert og 15 min etter det så er det kaffe og kaker. Har ikke vært der siden jeg begynte å passe vekten, så det blir en utfordring neste gang :)

 

Synøve: I dag har jeg trent faktisk. Dansa på dansematta og sykla litt på sykkelen. Deilig å være ferdig med trening før kl var 11.30 :) Måtte nesten det da. Fortalte jo her på siden at jeg skulle skjerpe meg litt ;)

Nå skal vi (sambo+barn) snart ut å gå en tur og ake, for her er det flott vær. Så er det igjen opp på pølsemiddag hos svigers kveld. Føler at det går veldig greit. Tar med meg en Farris eller to. Passer på at jeg drikker mye og da blir jeg ikke så sulten:)

 

Ja vi ses nok her i løpet av helga.

 

Ha en fin fredag da folkens!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stadig å titter innom dere. Hører egentlig til 40 + klubben, men får også masse motivasjon av å lese om deres gjøren og laden mot en sunnere tilværelse.

Flott link dere har ;)

 

Jeg fikk lyst til å gi en støtte til Hangglideren og Pia som synes det et strev med besøk hos sine foreldre og besteforeldre når det gjelder mat.

DET er en UTFORDRING spesielt fordi vi er så redd for å såre de vi er på besøk hos og vet at de kanskje har holdt på i lang tid i forveien å ordnet mat..., og at det kanskje er en de store gleden de har med å få besøk.

Jeg møtte denne utfordringen DAGLIG da jeg i 1992- 1994 gikk ned 50 kg. Jeg bodde i et lite grendamiljø hvor mange eldre damer brydde seg om mitt ve og vell på en veldig omsorgsfull måte siden jeg bodde alene. De ba meg på middag , til kaffe på besøk i et sett. Jeg bestemte meg med en gang at jeg måtte ta opp min problemstilling, være ærlig. Jeg har bestemt å gjøre noe med vekta , den må ned derfor kan jeg ikke spise alle de gode kakene , så mye av de gode midagen som dere tilbyr, men jeg er veldig glad for å komme på besøk og å prate med dere så hvis det er ok. så kommer jeg.

I starten var dette kjempe vanskelig for de eldre , men siden jeg var så standhaftig for det må man være i den første perioden, de kommer med kakene sine de... ble disse damene etterhvert min beste støtte og heiagjeng når de såg at vekta gikk ned , jeg ble enda gladere og særlig likte de at jeg begynnte å få kjærester og ble veldig opptatt av dette :)

Dessverre er alle disse fantasktiske damene dø nå, men jeg har mange gode minner fra alle de gode samtalene jeg har hatt med dem. Konkluskjson vær ærlig, OG det er du som bestemmer . Jeg bruker også å si : Er MATEN viktigere enn at JEG kommer på besøk er det ikke JEG som har et PROBLEM med DE !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Hallo!

Sitter her å slappe av etter å ha forbrukt en del kalorier på noe så kjedli som husarbeid.Har vært sååå stiv å støl etter årets første treningstime,men kommer meg nå.Skal på step i kveld så da kan jeg kose meg med vin etterpå,med god samvittighet:D

 

Teller ikke kalorier så nøye jeg.Vet sånn ca.hva jeg kan spise.Har en kontroll en gang i blandt for å sjekke,fører inn maten en dag.Nå fokuserer jeg på å spise sundt-GR sundt (det er da så mange forskjellige meninger om dette)og jeg har som ukentlige mål å komme over 10 trimpoeng.

Her er det regn og glatt så det blir lite uteaktivitet.Får kose oss inne istede,uten for mye mat o.l.Vegrer meg for å dra på besøk til folk for jeg er enda ikke flink nok til å begrense meg,men skal ikke bli einstøing heller da ;) Skal på sosial aften neste fredag,så jeg får "spare" meg til da.

 

Dere får ha en fornøyelig kozlig helg

Vi tastes! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jannicke

Hei alle sammen. Så heldig du er som skal gå på ski synøve!!

Uff, ja, mat på besøk, et evig problem, det er ikke lett, men er helt enig med triben; stå på ditt!! Så flink du er med trening elsa, imponerende,,, men for min del Kalorier og trim?? neitakk, ikke denne helgen... har akkurat vært hos legen og fått konstantert kraftig virus i halsen,, hipp hurra... dette blir en veldig rolig helg,, og en stille en,, Stå på i helgen alle sammen! ;)

 

Klem Jannicke

 

--- Hvis du om kvelden er sliten som en hund er det kanskje fordi du har gått og småknurret hele dagen. ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er til å trimme da, gå på ski o.l selv har jeg ikke gått på ski siden jeg gikk på skolen.....

Min trim består helst av husarbeid, gå turer, og så MÅ jeg finne frem Pilates videoen i kveld...hehe..

hangglidern: ja, det er ikke lett å gå på besøk når men prøver å passe på hva man putter i munnen, det er virkelig en utfordring, noen ganger går det greit mens noen ganger blir fristelsen for stor :)

synøve: har du prøvd GR's oppskrift på boller..... de er sååå deilige

elsa: teller ikke kaloriene så nøye akkurat nå, vet jo etterhvert hvor mye man kan spise, men egentlig synes jeg at det går bedre når jeg teller kalorier og skriver ned alt jeg spiser, tror jeg må prøve det en stund fremover....synes det går litt tregt nå......utålmodig jeg....hehe..

jannicke: ønsker deg god bedring :)

Pia: så flink du er som klarer å planlegge hvordan du skal gjøre det for ikke å spise for mye pølser, det beundrer jeg deg for altså ;)

tirben: koselig at du titter innom her :-)

 

God helg alle sammen, klem mamz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Ja,vi forskjellige og må finne ut av hva vi synes er best,hva som fungerer for seg selv-med tanke på telling av kalorier-he he.

Flink er dere iallefall,går da gjevt og trutt ned!:)

 

Er det noen som har oversikt over matinntaket for meny 2 ?Har lest litt her inne og så at en skal ha 3 frukt og 3 melkrasjoner.Trodde det var 2 jeg (kanskje gammelt opplegg jeg blander med)

 

Du må ha god bedring jannicke.Kjedlig å være syk,men dessto bedre å bli frisk igjenn!;) Det er da en kjenner hvor godt en egentlig har det!

 

Dere får bare unnskylde hvis det blir skrivefeil.Er så vannt til å skrive dialekt nå at jeg kommer helt ut av det (sms,mms og msn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det med utfordringene med å dra på besøk hvor det er mange fristelser gitt. Spesielt i helgene synes jeg dette er vanskelig. Uansett hvor mye jeg prøver å ta med sammen så inntar jeg ca 1000 kalorier mer enn jeg gjør på en vanlig hverdag. Det er ikke nødvendigvis fordi jeg kaster meg over godteriskålen, men mest fordi det blir litt annen type mat, mer restaurantbesøk etc. Nå må det skjerpings til. Skal prøve å være flink denne helgen.

 

Ellers har jeg troen på at trening er det som må til for å bli kvitt de siste kiloene. Et tips kan være å øke hver treningsøkt med 10 minutter.

 

Har dere forresten lagt merke til hvor mye lysere det har blitt om morgenen. Det er deilig å tenke på at vi går en lys tid i møte.

 

God helg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er helg og fristelsene er mange. Har kjøpt masse frukt og grønt,og er fast bestemt på å være flink.Skal ut på skitur med ungene i morgen,og b.l a grille pølser(kalkunpølser).ha en strålende helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...