Gå til innhold

Hegebolla slanker seg


Gjest hegebolla

Anbefalte innlegg

Gjest hegebolla

Hei!

 

Nå har jeg snoket rundt her inne i et par uker, så jeg tenkte det var på tide å si hallo til dere. :D

 

Jeg heter Hege, og begynte på mitt første Grete Rode-kurs for 2 uker siden. Med bare 155 cm og en vekt som har vært på over 100 kg, så klassifiseres jeg vel som sykelig overvektig. Nå har jeg bestemt meg for å gjøre noe med dette, og jeg er veldig motivert!

 

Startvekten på kurset var 99,4 kg, og på 2. kursmøte hadde jeg gått ned 2 kg. Neste møte er i morgen, og jeg er veldig spent på hva vekta viser da.

 

Målet mitt er å gå ned mellom 35 og 40 kg, slik at vekta mi blir et sted mellom 60 og 65 kg. Vi har fått i hjemmelekse å sette opp mål og delmål, og jeg lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det. Noen tips? Bør de være så konkrete som mulig?

 

I dag skal jeg jobbe med å sette opp målene, lage et lite styrketreningsprogram og prøve det ut. :)

 

Jeg gleder meg til å bli kjent med og motivert av dere! :) :)

 

Klem fra Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

Hei Hege!

Velkommen til forumet! Jeg har funnet masse motivasjon her inne, både ved å være aktiv sjøl og lese slik du har gjort.

 

Jeg går også på kurs, det tredje i år og skal ned ca 36 kg, så vi er i samme kategori. Er godt i gang, men det går veldig sakte - til orientering gikk jeg ned 1,8 kg på andre kurset :D

 

Mål-tips: Ha mål som ikke har med vekt og cm, kanskje særlig når man skal ned så mye som du og jeg - du finner litt å lese om det i grunnboka mener jeg.. Hva er målet ditt - å komme inn i et klesplagg, kunne gå på fjellet, delta i sykkelritt?? Hva fikk deg til å velge å gå ned i vekt? Bruk det i mål-arbeidet! Lykke til!

 

Følger med deg og du finner meg på tråden "Tålmodighetsprøven"

 

GG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hegebolla
Hei Hege!

Velkommen til forumet! Jeg har funnet masse motivasjon her inne' date=' både ved å være aktiv sjøl og lese slik du har gjort.

 

Jeg går også på kurs, det tredje i år og skal ned ca 36 kg, så vi er i samme kategori. Er godt i gang, men det går veldig sakte - til orientering gikk jeg ned 1,8 kg på andre kurset :)

 

Mål-tips: Ha mål som ikke har med vekt og cm, kanskje særlig når man skal ned så mye som du og jeg - du finner litt å lese om det i grunnboka mener jeg.. Hva er målet ditt - å komme inn i et klesplagg, kunne gå på fjellet, delta i sykkelritt?? Hva fikk deg til å velge å gå ned i vekt? Bruk det i mål-arbeidet! Lykke til!

 

Følger med deg og du finner meg på tråden "Tålmodighetsprøven"

 

GG[/quote']

 

Hei gilmoregirl!

 

Takk for hyggelig og oppmuntrende kommentar. Har vært inne i tråden din, og heier på deg! :)

 

Angående målene, så synes jeg at det var litt vanskelig å finne mål som ikke var vektrelaterte. Har et par klesplass som jeg har ført opp, samt å kunne gå lysløypa like ved huset mitt på 30 min. (den er 2,4 km lang, og nå bruker jeg ca 45 min) Men synes det er vanskelig å vite hvilke frister man skal sette når det er langt frem i tid, særlig siden det er såpass kort tid siden jeg begynte. Får bare justere målene etterhvert hvis jeg ser at de er helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hegebolla

God morgen!

 

I går hadde jeg 3. kurskveld og var gått ned 1,5 kg. Totalt vekttap er nå 3,5 kg!! :) :)

 

Er kjempefornøyd og fortsatt er motivasjonen på topp! Men jeg prøver å innstille hodet mitt på at det ikke kommer til å gå så bra hver uke. Må huske på å se på totalt vekttap og cm hvis det går dårlig en uke, visualisere "smørpakkene" som faktisk har forsvunnet. Jeg ønsker ikke å ta sorgene på forskudd altså, men prøver bare å være forberedt.

 

Denne uka skal jeg fortsette å jobbe med å få i meg de kaloriene jeg skal, slik at ikke de kommer som en overraskelse på kvelden. Det har blitt litt sånn "og så mangler jeg en yoghurt, og så mangler jeg en frukt og så må jeg ha kveldsmat også".

 

Jeg skal også forsøke å få opp skrittantallet mitt. Målet er et minimum på 8.000 hver dag, helst 10.000. :) Siden jeg har en stillesittende kontorjobb så må jeg fokusere litt ekstra for å nå dette målet.

 

Nå får jeg jobbe litt, håper dere får en flott og sunn dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulipanen

Kjempeflott resultat, du har vært flink.

 

Hvilken meny ligger du på? Jeg har meny 1 1300 kcal. Tror det passer for meg. Jeg har lav hverdagsaktivitet, og trimmer foreløpig ikke så mye. Kunne tenkt meg litt større vektnedgang (1,7 kg.på 2 uker) , men da må jeg nok trimme mye mer.

 

Ha en "lett og aktiv" uke

 

tulipanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hegebolla

Tusen takk for hyggelige kommentarer Tronderpi1 og Tulipanen!

 

Jeg ligger et sted midt i mellom meny 2 og 3, så et sted mellom 1600 og 1900 kalorier. Må nok ta en ny beregning snart, siden jeg har et litt høyere aktivitetsnivå enn jeg trodde, men samtidig har gått ned litt i vekt.

 

I går hadde jeg en ganske bra dag. Middagen "komponerte" jeg selv, med svinefilet, naturris og grønnsaker som jeg tok woksaus over. Synes middagen blir litt tørr uten noen form for saus, men må jo styre unna bernaissausen, hehe. :)

 

Skrittelleren havnet på 8034. Jeg hadde tenkt å ut og gå en tur på kvelden, men sovnet istedetfor da samboeren gikk på kino. Våknet igjen da han kom hjem i 11-tida og tråkket opp og ned trappa noen ganger for å bikke 8000. Ganske motiverende med skritteller, ja! :)

 

Håper dere alle får en flott og sunn dag! :)

 

Klem fra Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hegebolla

I går gikk jeg ca 6 km hjem fra jobben, så fikk like over 16.000 skritt! veldig fornøyd med det! :)

 

I dag blir det litt mer utfordrende, er opptatt i kveld, men får prøve å snike inn en liten halvtime før jeg skal ut. Var nettopp ute og gikk en 20-min tur i lunsjen, så er på nesten 4.000 skritt nå.

 

Er visst blitt litt besatt av skrittelling, men det er sikkert bare sunt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hegebolla

Jeg greide å få inn 2x 20 min tur i løpet av den ganske travle gårsdagen, så jeg fikk over 10.000 skritt! I dag har jeg også kommet meg over 8.000, og er godt fornøyd.

 

Føler at kondisen er blitt mye bedre, og at jeg har fått mer energi. Det er så deilig! Samtidig merker jeg at jeg har blitt mer rastløs, og jeg greier ikke å sitte i sofaen foran tv-en hele kvelden lengre. Det kan selvfølgelig komme av årstiden og været også, men jeg merket at jeg har begynt å ha LYST til å ut å gå. En hittil ganske uvanlig følelse for meg. Er det noen andre som har det på samme måte?

 

I dag nådde jeg forresten et av de første delmålene mine. Hadde ei bukse som var litt for trang, og jeg hadde satt meg som mål å komme inn i den før 15. juni. I dag sklei den rett på, og nå skal jeg BO i den fremover, før den blir for stor, hehe. :)

 

I kveld skal jeg prøve å sitte foran tv-en hele kvelden uten å bli rastløs, hehe. Melodi Grand Prix og grønnsaker med dip står på planen.

 

Ønsker dere alle en flott kveld.

 

Klem fra Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

Vel overstått helg, men mange steg, sunne valg og MGP! Er det ikke deilig når man får LYST til å ta turen ut, og ikke bare gjør det for at man "må". Opplever samme tendens som deg, at det er ikke samme roen fremfor TV-en lengre. Turen ut frister faktisk, sikkert også ved hjelp av årstiden, men dog. Uvanlig for meg og :-)

 

Grattis med buksa, man trenger sånne oppturer. Det er med på å motivere til videre jobbing med livsstilen. Du er på rett vei virker det som. Flott innsats, stå og gå på videre!

 

GG

 

Jeg greide å få inn 2x 20 min tur i løpet av den ganske travle gårsdagen' date=' så jeg fikk over 10.000 skritt! I dag har jeg også kommet meg over 8.000, og er godt fornøyd.

 

Føler at kondisen er blitt mye bedre, og at jeg har fått mer energi. Det er så deilig! Samtidig merker jeg at jeg har blitt mer rastløs, og jeg greier ikke å sitte i sofaen foran tv-en hele kvelden lengre. Det kan selvfølgelig komme av årstiden og været også, men jeg merket at jeg har begynt å ha LYST til å ut å gå. En hittil ganske uvanlig følelse for meg. Er det noen andre som har det på samme måte?

 

I dag nådde jeg forresten et av de første delmålene mine. Hadde ei bukse som var litt for trang, og jeg hadde satt meg som mål å komme inn i den før 15. juni. I dag sklei den rett på, og nå skal jeg BO i den fremover, før den blir for stor, hehe. :)

 

I kveld skal jeg prøve å sitte foran tv-en hele kvelden uten å bli rastløs, hehe. Melodi Grand Prix og grønnsaker med dip står på planen.

 

Ønsker dere alle en flott kveld.

 

Klem fra Hege :)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hegebolla

Hallo folkens, er dere klare for ei ny og sunn uke?

 

Jeg har hatt ei deilig helg og motivasjonen er fortsatt på topp. :(

 

I lunsjen i dag har jeg vært og prøvd klær. Ikke nødvendigvis for å kjøpe noe, men jeg måtte bare teste, og nå går jeg inn i "vanlig" str. 44/46 på KapAhl. Drømmen og målet er å ALDRI mer trenge å kjøpe pluss-size størrelser. Jeg synes utvalget av slike klær her i Norge er forferdelig kjedelig og dårlig, særlig for oss som er korte og (relativt) unge. (Jeg er i slutten av 20-åra).

 

Skrittelleren går jevnt og trutt. Jeg lå på mellom 8.000 og 9.000 skritt både lørdag og søndag. Finværet er tilbake og jeg satser på å gå hjem fra jobb en eller to dager i denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hegebolla

Ned en kilo denne uka, totalt vekttap er så langt 4,5 kg! :(

 

Er godt fornøyd, men av og til blir jeg litt motløs når jeg tenker på den lange veien som ligger foran meg. Men det går riktig vei i allefall og jeg gleder meg over hver kilo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Ett fornuftig ukesvekttap :)

 

Kjenner meg igjen i den lange veien, men så lenge vi går fremover, så er vi iallefall på rett vei :(

 

Fortsatt lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hegebolla

Jeg er kjempespent på veiing i morgen. Har ikke hatt den beste uken, og fått trent lite, så det blir spennende å se resultatet... Men jeg har heldigvis greid å holde meg sånn tålig der jeg skal matmessig, og ikke trøstespist selv om jeg godt kunne tenkt meg det, så det er jeg litt stolt over. Håper den kommende uka blir bedre.

 

Klem fra Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...