Gå til innhold

Endelig 4barnsmamma- nå skal jeg ned i vekt igjen:) Andre som er med?


Gjest Endeligmammatil4

Anbefalte innlegg

Gjest Endeligmammatil4

18 mai ble gullet født. En skikkelig kraftkar på 4,6 kg og 53 cm. Han er helt fantastisk!!!

 

Nå en drøy uke etterpå har jeg gått ned 12 kg- dvs at jeg har 8 kg igjen etter svangerskapet og totalt 21 kg igjen til drømmekroppen. Med tanke på vektoppgangen i løpet av svangerskapet er jeg veldig fornøyd med det.

 

Bekkenet er veldig skranglete enda så jeg må ta det litt med ro med trilliturer enn så lenge. Skal prøve å få meg en fysiotime til uken på tide å komme igang med trening igjen. Hittil har jeg bare vært hjemme å prøvd å få kontroll på hverdagen. Travelt er det med 4 barn, men livet med dem er herlig

 

Limer inn oversikten over vektoppgangen og oppdaterer dette innlegget med nedgang. Veiedag er tirsdag.

 

Vekt svangerskap

 

4+5 - 86,6 kg

6 - 86,5 kg

8 - 86 kg

11 - 86,4 kg

12+1 -86,2 kg

15+1 -85,6 kg

19 -86 kg

21+1 -87 kg

23 -89 kg

24 - 89,2 kg

25 - 89,8 kg

27 - 92,1 kg

28 - 93,6 kg

30 - 94,5 kg

32 - 95,6 kg

36 -100 kg - hjelp hva skjer!!!!

39 -104 kg

40 -105 kg - stønn

 

Vekt etter fødsel

Uke 1 -93 kg - 12 kg

Uke 2 -92,4 kg - 400 gr

uke 3 -91,7 kg - 700 gr

Uke 6 - 89,2 kg - 2,5kg

uke 9 - 87,7 kg - 1,3 kg

Uke 15- 85 kg - 2,7 kg - 20 kg til nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

vi er flere mammaer her! selv har jeg en gutt på 11mnd, så han er litt eldre enn din gullklump. vi er en liten gjeng som har holdt sammen en god stund, men du er hjertelig velkommen i tråden som heter ammer og vil ned i vekt om du vil! selv gikk jeg opp 37kg! i svangerskapet. over 20 gikk av seg selv i løpet av 6mnd. så har jeg vært litt mer bevisst på kosthold og trening siden januar og tatt av 10 til, så har nå igjen 4,5 svangerskapskilo og 5-10kg som var til overs fra før :)

 

med 4 barn er det nok hektisk ja, og kiloene kommer nok til å renne av skal du se! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Hei:) Har ei lita ei på 15mnd, mangla selv 3kg av svangerskapskg og 12kg til drømmevekt før jeg ble gravid igjen, nå i uke 22 så er jeg 2kg i minus fortsatt og er fornøyd med det, håper på noen kg mindre denne gangen, mista endel da jeg fullamma, men etter det var det full stopp og måtte være streng med mat å trim:) Lykke til med vektnedgang etter fødsel, du er jo på god vei, kan jeg spørre hvor lang du er? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endeligmammatil4
Hei!

vi er flere mammaer her! selv har jeg en gutt på 11mnd' date=' så han er litt eldre enn din gullklump. vi er en liten gjeng som har holdt sammen en god stund, men du er hjertelig velkommen i tråden som heter ammer og vil ned i vekt om du vil! selv gikk jeg opp 37kg! i svangerskapet. over 20 gikk av seg selv i løpet av 6mnd. så har jeg vært litt mer bevisst på kosthold og trening siden januar og tatt av 10 til, så har nå igjen 4,5 svangerskapskilo og 5-10kg som var til overs fra før :)

 

med 4 barn er det nok hektisk ja, og kiloene kommer nok til å renne av skal du se! Lykke til!![/quote']

 

Takk:) Wow så flink du har vært! Håper at kiloene vil renne av meg ja;) Skal kikke litt på den tråden deres jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endeligmammatil4
Hei:) Har ei lita ei på 15mnd' date=' mangla selv 3kg av svangerskapskg og 12kg til drømmevekt før jeg ble gravid igjen, nå i uke 22 så er jeg 2kg i minus fortsatt og er fornøyd med det, håper på noen kg mindre denne gangen, mista endel da jeg fullamma, men etter det var det full stopp og måtte være streng med mat å trim:) Lykke til med vektnedgang etter fødsel, du er jo på god vei, kan jeg spørre hvor lang du er? :)[/quote']

 

Så flink du er som ikke har gått opp noe enda. Jeg har pleid å gå fort ned etter svangerskapene men så kommer kiloene på igjen når jeg går hjemme og småspiser hele dagen. Må virkelig jobbe med å få kontroll på matsuget.

 

Jeg er 170 høy og har litt kraftig beinbygning og bør ikke veie mindre enn 72-73 kg for da ser jeg ikke riktig klok ut. Drømmen er å nå den vekten og nå som vi ikke skal ha flere barn så har jeg virkelig en veldig god grunn til å jobbe for å nå det målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endeligmammatil4

- 400 gr denne uken:D Jeg er fornøyd med det. Er vannvittig sulten for tiden og sliter med å begrense matinntaket. Mannen er også veldig flink til å friste meg med gotterier og potetgull på kvelden, det er ikke lett å la være å spise litt av det og så blir det plutselig ganske mye ekstra kalorier inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kesv77

Hei ! Slår gjerne følge med deg på veien videre :(

Laga en egen tråd her inne - der står litt om meg :)

 

Syns du er flink som klarer å tenke på kiloene så tett etter fødselen !! Jeg var i ammetåka i verfall en mnd + og kiloene ofra jeg ikke en tanke. Nå derimot - må jeg skjerpe meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor
- 400 gr denne uken:D Jeg er fornøyd med det. Er vannvittig sulten for tiden og sliter med å begrense matinntaket. Mannen er også veldig flink til å friste meg med gotterier og potetgull på kvelden' date=' det er ikke lett å la være å spise litt av det og så blir det plutselig ganske mye ekstra kalorier inn.[/quote']

 

400g er jo kjempebra:D Koser meg med mye gidt for tiden, litt for mye iskaffe, for får jeg ikke det så spiser jeg ikke frokost;) Er i uke 23 nå og er fortsatt på 2kg i minus, så forbrenner vel den iskaffen lillegutt i magen tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endeligmammatil4
Hei ! Slår gjerne følge med deg på veien videre :D

Laga en egen tråd her inne - der står litt om meg :)

 

Syns du er flink som klarer å tenke på kiloene så tett etter fødselen !! Jeg var i ammetåka i verfall en mnd + og kiloene ofra jeg ikke en tanke. Nå derimot - må jeg skjerpe meg !

 

Hei ! Supert om du henger deg på veien videre:) Så tråden din men har ikke rukket å svare enda.

 

Takk for at du synes at jeg er flink som tenker på vekten allerede. Jeg MÅ tenke på vekta nå for for i permisjonstiden har jeg såå mange muligheter til å snoke i kjøkkenskapene og småspise på meg mange kilo :S Alle hormonene som raser rundt og gjør at humøret er som en berg og dalbane gjør at jeg trøstespiser en hel del. Det er nok uten tvil mitt svakeste punkt og det jeg må jobbe mest med fremover.

 

Jeg veide meg i dag, vekten viste 91,7 kg og det er -700 gr siste uken:) Veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orchid

Hei!

 

Jeg vil gjerne bli med deg :) Datteren min er 3,5 mnd nå. Har ikke et gram fra graviditeten,men har 9 kg fra før som skal bort.. De fleste kom etter røykekutt.

Jeg sliter veldig med motivasjonen desverre.... hater å ha det sånn,for det er jo liksom ikke meg! Du skjønner vel :D

 

Jeg skal begynne i morgen!

 

______________________________________

 

Startvekt:

Gått ned:

Mål: 65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endeligmammatil4

Hei Orchid:) Så gøy at du henger deg på.

 

Nå har sommervarmen kommet og det er deilig å være ute. Føler at jeg ikke er helt komfortabel med å gå med lite klær nå som alt disser og buler ut og inn på feil sted på kroppen :S

 

Har kommet i gang med noen lette styrkeøvelser da i det minste, nå må jeg bare grave dypt for finne ork til å gå ut på litt turer og ikke minst klare å begrense matinntaket litt. Ligger på rundt 3000 kalorier om dagen og vekten fortsetter ikke å gå nedover hvis jeg ikke skjerper meg. Er veldig sulten og godtesyk for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orchid

Dette klarer du! :D

 

Hvor mange kcal skal vi egentlig ha? Forrige gang jeg gikk på GR skulle jeg ha 1600... Noen sier jeg skal ha 500 kcal mer,det blir jo 2100 det! Mye gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Endeligmammatil4

Har ikke syntes at jeg har vært noe flink og har unngått vekta litt siste ukene, men i dag dristet jeg meg opp på den. Ble så glad vekta viste 89,2 kg totalt ned 15,8 kg. 17 kg igjen til mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Endeligmammatil4

Weee enda mer ned i vekt:) Nå stopper vekta på 87,7 kg og jeg er over halveis. Nå får jeg på meg mine gamle klær også det er deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Endeligmammatil4

Har ikke være her på en studn har vært litt opptatt. Nå viser vekta 85 kg og jeg har gått ned 20 kg:) Skikkelig fornøyd med det. 13 kg igjen til målet. Satser på å nå det til neste badesessong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...