Gå til innhold

sukkeravhengig, hvordan bli kvitt det??


Gjest bompipia

Anbefalte innlegg

Gjest bompipia

Jeg trenger råd her damer!! Er dag nr 1 i uke 3, men sliter med å holde meg unna sukker!! Jeg vet at hvis man klarer å holde seg unna 8 dager så blir det enklerer, men det funker ikke for meg!! Jeg klarer ikke å holde meg unna.... :) Litt fortvilet da jeg bare har gått ned 0,8 på 2 uker..... Er værst om kveldene når huset faller til ro... da kommer sukkersuget inn... Noen tips til erstatning som gjør overgangen lettere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg tror at sukkeravhengiheten som du kaller det, sitter mest i hodet. Hver gang du tenker at du ikke skal ha sukker så produserer munnen spytt klar til å få sukker. Når de tankene kommer kan du prøve å si STOPP. Gjør noe som engasjerer deg. Hvis du øver deg på det, kan det hjelpe veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

Hei på deg!

Mitt tips til deg, spis jevnt hele dagen og følg opplegget. Jeg er også glad i søtt, men det suget ble borte etter noen uker med jevn måltidsrytme. Hjelper meg å ta frukt-rasjonen til kvelds - der får man jo sukker. Har du prøvd å lage deg smoothie? Det er søtt og godt. Yougurt gir søtsmak og metter. PRøv deg frem og finn ut hva som passer deg. Til slutt - bruk FRImerker på det du har mest lyst på av søtt og nyt det i SMÅ porsjoner.

 

Vekten din går ned, du har gjort endringer allerede - og må kanskje bruke tid på å komme inn i og finne ny livsstil - med mindre sukker.

La meg gjerne høre hvordan det går - min tråd: "Tålmodighetsprøven" - ellers stikker jeg innom og sjekker tråden din her dersom du forstetter under denne.

 

Nok et tips - velg navn og tråd med positivt fortegn som du blir motivert av! Mitt trådnavn minner meg om at jeg må være tålmodig, det er positivt for meg når jeg tar det rolig selv om det går sakte ned :-)

 

Lykke til!

 

GG

 

Jeg trenger råd her damer!! Er dag nr 1 i uke 3' date=' men sliter med å holde meg unna sukker!! Jeg vet at hvis man klarer å holde seg unna 8 dager så blir det enklerer, men det funker ikke for meg!! Jeg klarer ikke å holde meg unna.... :) Litt fortvilet da jeg bare har gått ned 0,8 på 2 uker..... Er værst om kveldene når huset faller til ro... da kommer sukkersuget inn... Noen tips til erstatning som gjør overgangen lettere???[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hegebolla
Jeg trenger råd her damer!! Er dag nr 1 i uke 3' date=' men sliter med å holde meg unna sukker!! Jeg vet at hvis man klarer å holde seg unna 8 dager så blir det enklerer, men det funker ikke for meg!! Jeg klarer ikke å holde meg unna.... :) Litt fortvilet da jeg bare har gått ned 0,8 på 2 uker..... Er værst om kveldene når huset faller til ro... da kommer sukkersuget inn... Noen tips til erstatning som gjør overgangen lettere???[/quote']

 

For min del har det hjulpet utrolig mye å få inn flere måltider i løpet av dagen. Det holder blodsukkeret jevnere, og suget etter "noe godt" (jeg er vel så glad i salt som søtt...) har minket utrolig mye.

 

Før ble jeg så sulten mellom lunsj og middag at jeg hadde lyst å hive i meg hva som helst. Nå tar jeg et lite mellommåltid i to-tretida, og jeg føler ikke den samme trangen lenger.

 

Gode, litt sunnere søtsugstillere er for meg: yoplait vaniljeyoghurt, bær med mager vaniljekesam, Alpen bar med frukt, nøtter og sjokolade og frukt.

 

Lykke til, stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bompipia

Jeg prøver med jevnere måltider, og sparer litt av melkekvoten til kvelden for litt yoghurt :) Jeg har ALDRI!! sjokolade i huset lengre, men har noen barer liggende. Tar jeg en liten bit av det er jeg fornøyd :) Jeg skal ikke gi opp!! Men jeg må nok bruke tid på hode for å endre tankegang... Det er ikke gjort over natta :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...