Gå til innhold

cm i forhold til vekt


Gjest IngerJohanne

Anbefalte innlegg

Gjest IngerJohanne

Jeg følger opplegget til Vektklubben sån noegenunde, men spiser nok ikke så ofte som de anbefaler. Det jeg synes er rart er at jeg har gått ned relativt lite i vekt (2 kg på ca 3 uker, ingenting siste uke) men at jeg samtidig har mistet så mye som 5 cm rundt livet. Ikke har jeg gjort noe spessielt på treningsfronten heller. Hvor i allverden har de centimeterene blitt av?

 

Andre som opplever å miste cm uten å gå ned i vekt og uten å trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

relativt lite ned i vekt?

 

Du vet at det anbefales 0.5 kg per uke? I starten får man kanskje 1 kg ned, men etterhvert er det ikke så mye.

 

Du trener jo ikke heller, så . Selv har jeg gått ned det samme som deg på 3 uker. Det går ikke fort, men kiloene kom ikke på så fort heller, det har jo gått over lang tid at man har lagt på seg disse kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldratrollet

Når du starter å trappe ned på intaket av mat, så kan du faktisk merke at magen fort blir litt mindre, jeg tror det har noen med at den ikke er så oppblåst som før, og så klart så har jo kroppen din måtte forbrenne lagret energi, siden det kommer mindre energi inn.

Jeg anbefaler deg å begynne å trene, slik at du får økt forbrenningen og ikke ender opp med å føle at du må spise mindre mat for å gå ned mer, for for lite mat vil bare ødelegge forbrenningen din.

Men så morro å gå inn 5 cm, det er jo cm som teller mest.

 

:( Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngerJohanne

Det kan godt hende det er riktig at livmålet mit minker fordi jeg spiser mindre porsjoner ol. Det høres fornuftig ut og forklarer i det minste delevis hvordan dette kan henge sammen.

 

Jeg er ikke misfornøyd med å ha gått ned 2 kg til nå. Det jeg mente var at jeg synes det var lite i forhold til hvor mye jeg hadde mistet i livvidde. I går veide og målte jeg igjen. Hadde gått ned 0.2 kg og 2 cm. Da har jeg gått ned 2,2 kg og mistet 7 cm! Fortsetter det på denne måten blir jeg en overvektig sylfide om noen uker ;-).

 

Når jeg sier at jeg ikke trener så er det en sanhet med modifikasjoner. Jeg har et relativt hardt, utendørs kroppsarbeid og er ganske aktiv i lek og turer med ungene ol, men jeg trener ikke spessielt bare for å trene. Noe mer fysisk aktivitet enn nå nå har jeg ikke mulighet/ork til å greie før til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...