Gå til innhold

Trommemage om kvelden:(


Gjest Smg63

Anbefalte innlegg

Hei :(

Jeg sliter veeeldig med stor trommemage om kvelden. Den står fler cm ut, og jeg ser nesten gravid ut. Noen som vet hvorfor det er sånn? Spiser ikke brød og annet på kvelden, men havregryn og knekkebrød tidligere på dagen. Så det har vel ikke noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tantet

hei! Høres veldig ut som en reaksjon mot en eller annen matvare. Programmet PULS på nrk hadde innslag om matintoleranse denne uka. Kanskje du kunne se programmet på nett-tv,og få tips om hva du kunne gjøre med problemet? Mvh tantet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har det samme problemet, og har spekulert litt på hvordan jeg skal unngå det. Det er ingen ting som tyder på at jeg har noen form for matintoleranse. Det har brukt å være sånn at jeg blir voldsomt oppblåst etter middag, og bruker resten av kvelden og natta på å ligge i fosterstilling, fise i smug og andre trivelige ting. Utpå neste dag har det normalisert seg.

 

I mens jeg slanket meg var dette mye bedre, mens nå som jeg er på hold vekten har det blitt verre igjen. Den foreløpige teorien min er at det er for mye middag som er årsaken. Jeg er ofte veldig sulten til middag, og spiser mye og fort. Den siste uka har jeg spist mindre middag, og sakte, og det har blitt mye bedre. Kanskje det er verd et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest JennyViktoria
Hei ;)

Jeg sliter veeeldig med stor trommemage om kvelden. Den står fler cm ut' date=' og jeg ser nesten gravid ut. Noen som vet hvorfor det er sånn? Spiser ikke brød og annet på kvelden, men havregryn og knekkebrød tidligere på dagen. Så det har vel ikke noe å si?[/quote']

 

 

At magen blir oppblåst kan komme av at du spiser for fort og svelger mye luft.

jeg tygger alltid maten min opptil flere ganger og passer på å spise sakte.

Har lagt merke til at om jeg har hastverk og hiver i meg maten så får jeg veldig oppblåst mage, og føler at jeg har en blyklump i magen ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er det hjelper å spise jevnlig. Ikke spise noe med kunstige søtningssoffer. Ikke tygge tyggegummi. Drikke mye vann, og ikke så mye med kullsyre. Håper du finner ut hva som "trigger" magen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

vet ikke om du har funnet svar på problemet ditt eller ikke, men det kan godt være at du spiser feil karbohydrater.

Så fort jeg går over på hvit ris eller hvitt brød (også fullkorn i blant) reagerer magen noe veldig.

Spiste du mer salat og grønnsaker under dietten? da kan det hende magen har blitt vant til det, Var det som skjedde med meg, nå blir jeg oppblåst med luft i magen så fort jeg går nær brød =( (bortsett fra knekkebrød)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...