Gå til innhold

Slankevenn?


Gjest Lilleklomp

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleklomp

Hei.

Jeg er ei jente på 21år.

Jeg skal gifte meg i mai 2010 og har lyst å gå ned ca 10kg til da.

Jeg syns dette er veldig vanskelig å gjøre alene, så det er kansje noen her som vil være min "slankevenn"? Som jeg kan snakke om trening og kosthold med?

 

Jeg har akkurat bestilt meg 30 days shred.

Planen er å starte slankinga og treninga når den kommer.

Jeg vil også endre kostholdet mitt, jeg spiser for mye usunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Gratulerer med at du skal gite deg :) Men hvis du skal gifte deg mai 2010 og skal ned 10 kg før det, så er jeg redd du er litt seint ute :D hehe..

 

Regner med du snakker om 2011?

 

Jeg for min del startet sist uke, er 22 år, starta på 74,4 og har planer om å komme meg ned til 60 i løpet av året :)

 

Jeg vil gjerne være slankevennen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

jeg er 23 år, å har drevet på veien til et lettere liv siden januar, da var jeg 87 kg!

Jeg har stagnert siden påsken, men ikke vært helt nøye heller. Nå er jeg startet opp igjen, å klar for ennå 5 kg. Vet hva som skal til nå, så håper de neste 4-5 kg som er målet kommer til å forsvinne løpet av juni/juli og august:)

 

jeg er 75 kg nå ca. Varierer fra 74,5 til 76 kg avhengig av når på døgnet å hva jeg har på meg av klær. Har mye vekse eller lite veske i kroppen. Men stabilt 75. Dvs 12 kg vektnedgang fra januar og ut mars. Siden har jeg vært stabil. Merker at jeg har økt i cm på mage, siden jeg får mer luft p.g.a litt annet mat inntak, mindre vanninntak og lite trening, men er ellers flink me kosthold. ulempen er dette godtersuget som kommer på kvelden. Mail meg gjerne:)

Er gjerne med på vektreduksjon videre. Å trenger både noen som kan motivere meg og som selv motiverer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med -12 kg på 3 måneder da, det er jo en kilo i uka det :D

Bra jobba! :)

 

Jeg veide 73,6 kg på morgenen på mandag, og jeg bestemte meg nettopp for å sette meg et delmål på å komme meg under 70 kg, og det tenker jeg at bør være innen 1. juli :) det er 3 uker og 3,7 kg til... da må jeg jobbe hardt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

ja, delmål er viktig å sette seg.

Jeg satte meg målet om å være 80 kg innen 1 mars og 75 kg innen 8 mai. Jeg var 74 i slutten av mars. Og 77 rundt 1 mars. Så klarte målene mine, MEN d viktige er å ha d gøy, å kunne kose seg innimellom, ellers blir d dritvanskelig.

Vi hadde godterdag i helgene, men var ellers bevist på å kutte ned på posjonene, spise mindre fettprodukter og kutte ned på sukker, så erstatta det med fruktosen til fedon og splenda. Ellers stekte jeg mest i teflonpanne ( stekt mat ) brukte lite smør/olje - av å til ingenting. Spiste hver 3 time. Alt fra frukt til en skive.

Proteinrik mat kom på talerken, å mye mer mat laget helt fra bunnen. Men variert.

Er egentli riiimelig flink til dette ennå, å er kanskje derfor jeg ikke har lagt på meg mer enn 1 kg på 2 mnd, med tanke på at jeg jobber på en kafe med masse kake og dermed prøvesmaking og sånn. Kompenserer på en måte.

Men trening som tilegg er viktig. har ikke vært flink til det de siste mnd, men går mye på jobben å prøver å ta meg en tur i marka når motivasjon å anledningen er der. En god spilleliste på ipoden hjelper! Dessuten; er du godetersugen, lag deg kesam med saft, havergrøt med kanel og eple eller rett å slett freia sin 70% sjokolademousse. Del den på 2 eller 4 å få 110 eller 220 kcal pr posjon. Er ikke ille d da vel. Det gjorde jeg og gubben i stede før potetgull og masse sjokolade.

 

Men vær bevist. Loggfør, å tenk to ganger igjennom, så blir dette mer en vane. Noen vaner dabber gjerne av i perioder, men da er det viktig å holde på de andre gode man har. å drikk vann!

 

Lykke til..:D

Dette har motivert meg så mye at til høsten begynner jeg på bachelor i Ernæring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, takk for tips :) Det er veldig motiverende at du har fått til så mye på så kort tid!! :) Jeg har vært redd for at sommeren kan bli vanskelig i og med jeg jobber turnus, og ikke har faste dager og vakter hver uke... men jeg Skal ned under 70 til 1. juli :D 3-4 kilo bør ikke være så vanskelig... Skal levere sykkelen til reperasjon imårra om jeg rekker det, og etter det skal jeg sykle litt til jobben tenkte jeg, og den er ca 15 km hver vei, så jeg håper jeg gidder det!! Skal si ifra når sykkelen er klar, trenger nok litt oppmuntring da ja...

 

Ellers har det ikke blitt mer enn ca 1,1 trimpoeng idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

1,1 trim er bedre enn ingenting. trapper i stede for heis er å anbefale. særlig de dagene man vet at trening ikke går, da får man automatisk bedre sqamvitighet...:D har hatt en skikkelig usunn dag idag, med 2 skiver me nugatti (fyfy) til frokost - dermed over 400kcal bare der, å jeg har 150 - 200 til frokost ellers. så en hvetebolle å 150kcal med sjokolade.. unødvendig, å klokken er bare 2! gremmes egentli, for det er bare tirsdag. men d som fikk meg til å stoppe nå, var loggføringen å hva matens kcal innhold er også.

 

MEN HUSK

De dagene du ikke trener prøv å spis mindre karbohydrater å mer grønt å proteiner for å bli mett.. siden vi forbrenner stortsett karbohydrater. dumt at d skal ligge å bli til fett vettu:p Å droppe å spise etter kl 20.00 sånn at det forbrennes mer fett på natta. er jo greie ting å tenke på viss du skal nå målet, å du ser at du har vanskeligheter med å komme utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleklomp
Hei du!

Gratulerer med at du skal gite deg :) Men hvis du skal gifte deg mai 2010 og skal ned 10 kg før det' date=' så er jeg redd du er litt seint ute :D hehe..

 

Regner med du snakker om 2011?

 

Jeg for min del startet sist uke, er 22 år, starta på 74,4 og har planer om å komme meg ned til 60 i løpet av året :)

 

Jeg vil gjerne være slankevennen din :)[/quote']

 

 

Ja, 2011 selfølgelig =)

 

Har sendt deg en melding jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleklomp
jeg er 23 år' date=' å har drevet på veien til et lettere liv siden januar, da var jeg 87 kg!

Jeg har stagnert siden påsken, men ikke vært helt nøye heller. Nå er jeg startet opp igjen, å klar for ennå 5 kg. Vet hva som skal til nå, så håper de neste 4-5 kg som er målet kommer til å forsvinne løpet av juni/juli og august:)

 

jeg er 75 kg nå ca. Varierer fra 74,5 til 76 kg avhengig av når på døgnet å hva jeg har på meg av klær. Har mye vekse eller lite veske i kroppen. Men stabilt 75. Dvs 12 kg vektnedgang fra januar og ut mars. Siden har jeg vært stabil. Merker at jeg har økt i cm på mage, siden jeg får mer luft p.g.a litt annet mat inntak, mindre vanninntak og lite trening, men er ellers flink me kosthold. ulempen er dette godtersuget som kommer på kvelden. Mail meg gjerne:)

Er gjerne med på vektreduksjon videre. Å trenger både noen som kan motivere meg og som selv motiverer..[/quote']

 

 

Tusen takk for svar =)

Har sendt deg en mail jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar imot alle tips, så denne tråden likte jeg :)

1,1 trimpoeng er selvfølgelig bedre enn ikke noe, så jeg prøver å legge til den aktiviteten jeg kan :D

 

Jeg flytter til Oslo i august, og da skal vi bo i 6. etasje, så da skal jeg prøve å bruke trappa en del :) Og hvis jeg føler jeg har penger til det, så skal jeg melde meg inn i vektklubben igjen... er så greit å få matforslag og ting som er greit å spise :) men i og med jeg skal prøve å spare meg opp en del penger så spørs det om jeg skal leve på knekkebrød og vann :) hehe... :) ikke så bra i lengden det heller sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det folkens? jeg er virkelig dårlig på trening og mat denne uka... Huff og huff.. Har ikke trent, og maten prøver jeg å holde opp mot 1600kcal... men spiser ofte for mye på kvelden... og det er ikke noe særlig... noen tips angående det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest SkalBliSlankere
hvordan går det folkens? jeg er virkelig dårlig på trening og mat denne uka... Huff og huff.. Har ikke trent' date=' og maten prøver jeg å holde opp mot 1600kcal... men spiser ofte for mye på kvelden... og det er ikke noe særlig... noen tips angående det?[/quote']

 

 

ja, IKKE spis mye på kvelden. ta heller å spis siste måltid i rundt 7-8 tiden. har du svært sug på godter lag deg sjokolademousse å spis 1 posjon ( max: 2 ) det er 220 kcal for 2 posj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...