Gå til innhold

stillestående vekt!!!!!!hjelp!


Gjest blåveispiken
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest blåveispiken

er på min syvende uke med vektreduksjon,har gått ned seks kg og skal ned fire/fem til.men har kommet til en vekt jeg ikke har vært nedi på mange mange år.så nå har vekten kilt seg fast,vil liksom ikke ned fra 67 tallet.har stått stille i over to uker.HJELP!!!!!!!begynner å bli litt desperat.trener masse og er flink med maten.noen gode råd fra noen?????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo slik at man går ned endel i begynnelsen og så får man en stille periode, men det er viktig at du ikke gir opp!! om en stund vil du begynne å gå ned igjen!!!

Lykke til, har troa på at du klarer dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det sammen med meg. Hver gang jeg slanker meg, står det stille på 6 kg. Etterpå går jeg opp igjen. Denne gang har jeg bestemt meg for å fortsette uansett om jeg står stille eller ikke. Så det er bare å bryte gjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du regnet ut hvor mye dagsbehovet ditt er, og hvor mye mindre kalorier du skal spise for å ha en fornuftig (dvs ikke for fort) vektnedgang? Differansen skal ligge mellom 500 og 800 kcal, og i hvert fall under 1000. Spesielt hvis du øker treningen, er det viktig å regne ut fra tid til tid.

Hvis du spiser for lite i forhold til hva du forbruker, går kroppen i sparemodus, dvs begynner å bruke veldig lite for den tror at det er krisesituasjon. Resultatet av det er at man går opp fort når man begynner å spise 'normalt' igjen, mao jojo-effekten.

Symptomer på sparebluss er blant annet kalde hender/føtter, skjelvenhet, hodepine, dårlig humør.

På kurset legges det veldig vekt på å ikke spise for lite for å ikke utløse spareblusset.

 

Hvis du bruker riktig antall kalorier, er det nok sikkert bare en fase. Spesielt når du kommer ned i en vekt som du tidligere har hatt lenge, eller lavere enn det du har vært på lenge, stopper det gjerne opp, sies det.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...