Gå til innhold

oppstart 21 juni HJELP MEG NOEN!!!


Gjest audi79

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nå vært medl nesten en hel uke. Og snakk om dårlig start. Klarer liksom ikke helt ta meg selv i nakken å spise og leve som jeg skal, selv om det ikke er noe jeg ønsker mer.

 

Noen som blir m så vi kan pushe hverandre? Startvekt 106,6 og et mål langt der framme er 70-75 kg. Men første delmål blir jo selvsagt under den harde 100 kg grensen.

 

Håper noen i samme situasjon og superflinke motivatorer lar høre fra seg!

 

audi79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Vet akkuat hva du sliter med! (besøk meg gjerne på ned 20-30 "Nå vil jeg ta kontroll") En herlig gjeng som pleier være med der.

 

Skriv mer om deg selv så blir vi andre bedre kjent!!

 

Mitt råd til deg er å ta en ting av gangen. og sett deg noen mål.

Prøv å spise faste måltider med 3-4 t mellomrom. Jeg var småsulten de første to ukene men det gir seg.

 

Målene bør kanskje ikke være minus 6 kg, men f.eks er ett av mine mål å lære meg å aldri forsyne meg mer enn en gang (vel, den sliter jeg fortsatt med)

og minst X trimpoeng i uka. Etterhvert som du kommer inn i det så blir det lettere - lover jeg - selv om der er tøffe dager.

Vær ærlig med deg sev. Jeg og mange med meg bruker tråden somen dagbok for å få ut gruff. Det hjelper veldig!!

 

Lykke til

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klarfordet

Hei dere, har holdt på med et Maxikurs i en gruppe lokalt der jeg bor og skal nå over til internettkurs over sommeren - må ha noen for holde meg i ørene ;-)

 

Om å skeie ut av kostholdet og falle tilbake til vanlig ting kan jeg si noe, jaja.

Særlig i siste uke begynte jeg å "gi meg lov" å spise litt smått om kveldene. Pineis er nok ikke farlig, neivel da! Hørt av å lure seg selv.

Å ta av seg de kiloene - og hos meg er det fortfarende 33,4 kg to go - det er noe dritt, men de slengte seg heller ikke på med en gang - så her er det bare å holde fokus, skeie kontrollert ut og ikke hverdag. Leste på VG, tror jeg, en overskrift om "Vi koser oss ihjel!" - den likte jeg godt fordi den oppfattet jeg som treffende.

 

Noen tips fra meg som kanskje hjelper:

1. Fortell de rundt deg at du går på kurs - det hjalp hos meg, da tørte jeg ikke å spise is til lunch i kantinen, kan jeg love deg.

2. Tving deg til å spise mange måltider (7 stykk for meg gjorde susen). Har du ikke tid å lage alltid noe - vei noen nøtter og ha de i bukselomma (7 paranøtter blir ca 140kcal) eller de påsmurte WASA som kan kjøpes ferdig.

3. Ha alarmen på mobilen som varsler deg om dine måltider - det hadde jeg i begynnelsen og det var en flott påminnelse slik at jeg ikke glemte...

 

Det er en mil over dørstokken, men bare begynn å ta skrittet - da går det faktisk framover ( eller nedover :-))) For meg er det fint med å sette et vekttall som mål, men det kan være annerledes for en annen person. Det er nok viktig å vite hva som motiverer en.

 

Skal stikke innom 20-30 å følge med i diskussjonen der, MajaS.

Lykke til, Audi79, det her klarer du!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk majas og klarfordet!

 

Dette skal jeg klare! Alle andre her inn lykkes jo, og jeg vil ikke være noe unntak. Har satt op 5 faste måltider om dagen og det er rom for å lure inn frukt/grønt innimellom. Det kan vel ikke skade?

 

Da er de første veiedag i morgen. Tar internett kurset, så første ting i morgen tidlig blir å hoppe på vekten! Er nysgjerrig. Har ikke for store forhåpninger. Kom aldri inn i noe måltid system og har hatt veldig mange frimerker denne uke. Lite hjelper det og at jeg har sittet hjemme med virus på balansen. What to do? What to do? Spise litt? Ja, hvorfor ikke... FEIL!!!!! Ikke en gang til. Kan nesten si første uka her var bortkastet. Men har bare meg selv og takke!

 

Kommer inn i morgen igjen med noe som jeg håper er ok nyheter!

 

Følg med på meg. Det trenger jeg!

 

Audi 79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Hei kjære Audi74! Et lite skritt av gangen - det hjelper. Veldig enig med det med Klarfordet sier.

Og selv om ting går litt skeis så er det aldri for seint å begynne på igjen!!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny uke og nye muligheter. Blei 300 gr pluss på vekten og det er egentlig allerede glemt. Samlet kom kroppsmålene på det samme. Var bare litt "intern" bytting. So here we go again.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Godt du ikke lar deg slå ned av litt midlertidig motgang, medgangen kommer, jeg lover!!

Det er alltid noen grams interne variasjoner fra uke til uke, særlig hvis du har virus! Prøv deg med noen dager uten kosemerker. Det er fokus som gir resultater. Kom gjerne innom tråden min og klag din nød hvis du trenger inspirasjon. Der er noen der hver dag.

 

Ønsker deg alt godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest audi79

er det store spørsmål. hvorfor orker jeg dette? klarer jo ikke å følge med. Har vært hjemme denne uka og m virus. Så da tyr jeg til all slags mat. Men føler meg pigg nå og dagens frokost er inntatt or reg. god begynnelse det. skal på 80(40+40) min spinning i kveld. Så håper liksom dette skal være begynnelsen. igjen... Føler meg hvertfall mye bedre enn jeg har gjort på lenge

 

Adios

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klarfordet

Hei igjen, er i øyeblikk langt sør i Tyskland og nytter varmen og badetemperaturen her nede ;-D. Her glemmer jeg meg av og til med å skrive og det ser jeg da etter uken har gått :-(. Å holde opp fokus er nok det som er vanskeligst, og så er det slitsom å begynne forfra - MEN, dersom vi holder oss til det vi skal ha per døgn, så blir det uttelling - garantert! Det prøver jeg å fortelle meg hverdag slik at jeg ikke mister tråden fullstendig i feriene.

 

Det samme er vel hos deg, Audi79? 300g er nok ikke mye, det går nok bort som bare det. Vi klarer det her. Nå skriker minsten - må løpe -Lykke til :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klarfordet

og hei igjen, da har jeg fått ukens dom: -1kg uten at jeg riktig vet hvorfor. Jeg må nok skrive opp mer hva jeg putter i meg. Menmen, satser på en ny uke med nye muligheter :-). Startet denne gangen på 103,4kg - bare til info.

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest audi79

så bra da! - 1kg er jo bra det. All nedgang er bra nedgang har jeg lært meg. Har et lite håp om kanskje kommet meg litt ned til mandeag. Har endelig begynt å bli flink med maten og har vært på 2 dobble spinningtimer og 1 egentrening på Elixia. Og det er bare fra mandag til i dag. Ny spinnigtime venter i morgen tidlig. Nå er det bare å stå på videre. begynner å bli kjekt nå

 

U go girl!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

da var jeg tilbake fra første etappe av ferien hehehe. 1 uke i portugal med bading, bading litt soling og bading (2 småjenter som bestemte seg for å bo i bassenget mer eller mindre)

 

Her har det skjedd noe ser jeg!

Trening og kosthold - du er i gang Audi79 Kjempebra!!!!

Jeg må nå ta meg i nakken og komme i gang med 5 måltider om dagen, har en uke hjemmeferie nå før vi reiser en uke til familie. vel det blir fokus på trening på kveldene ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klarfordet

Hei Audi79 og MajaS,

Det var jo flott å høre at du har startet for fullt med treningen - ble nesten svett fra å lese det ;-) - kjempe Audi79!

Savner litt regelmessig trening som jeg har hjemme, jeg er nemlig fortsatt på ferie :-) det er jo ikke verst heller. Men fra neste søndag er jeg hjemme og da blir det andre boller.... så jeg skjønte akkurat hvordan du har det når jeg leste dine linjer, MajaS, hehe.

Ferien har fått meg også ut av matrytmen - spiser bare 3-4 ganger om dagen istedenfor 6-7. Men vi er jo ikke på ferie hele året heller.

 

Ha en skikkelig fint sommer, snakkes jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...