Gå til innhold

Kan noen være så snill og svare meg på dette? :)


Gjest Juli19

Anbefalte innlegg

Gjest Juli19

Jeg lurer på hvor mange kalorier det er i 1 tyggegummi. Da tenker jeg på tyggegummi som Extra. På pakken står det ca 160 pr 100 gr ( jeg husker ikke helt hva slags tall, men noe rundt der. Når jeg sjekket på mat og trim her inne stod det 165 kalorier i en! Hva stemmer? Jeg hadde blitt kjempe glad hvis noen har svaret på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må ha sett feil på mat og trim. 165 kcal i en tyggis er litt vanvittig ;)

 

Sukkerfri tyggis som extra o.l. trenger du ikke ta med i kcalregnskapet. Leste et sted at man bruker opp de kcal'ene det er i tyggisen, når man tygger den. Det går opp i opp :D (det er nok 1-2 kcal i hver tyggis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ekeberg

Fairy har nok rett. Jeg har en boks i skuffen og det står 173 kcal pr. 100 gram.

Innhold i boksen er 60 stk. tyggis, nettovekt 84 gram. Da bør det være ca. 71-72 på 100 gram. 173 kcal dividert på 70 er 2,42 kcal. pr. stk.

I tillegg produserer du spytt når du tygger og det er jo bra for fordøyelsen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juli19

Nei, jeg svelger den ikke. Jeg regnet jo egentlig med at det var en rundt 1-2 kalorier i en tyggegummi, men ble jo litt nyskjerrig. Det var da jeg valgte å sjekke på mat og trim. For jeg kunne liksom ikke forstå at den bitteliten tyggegummi kunne inneholde så mange kalorier. Nei, det var nok en feil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...