Gå til innhold

Røykeslutt


Gjest Trikke

Anbefalte innlegg

Jeg har sluttet å røyke nå, har holdt meg i litt over en uke. Jeg kjenner enda ikke at suget har gidd seg, det er nesten så det blir verre....

 

Kanskje det er noen andre der ute som har sluttet å røyke og kan gi noen tips om hva jeg kan gjøre for å få bort det verste suget...

 

Nikotin tyggis hjelper ikke....

 

Og jeg er nødt til å ha noe i munnen hele tiden....Igår spiste jeg en hel agurk, det var ikke så godt for magen...Men jeg klarer ikke motstå, blir gal av dette.

Vurdere av og til å ta meg en liten røyk, hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å røyke nå' date=' har holdt meg i litt over en uke. Jeg kjenner enda ikke at suget har gidd seg, det er nesten så det blir verre....

 

Kanskje det er noen andre der ute som har sluttet å røyke og kan gi noen tips om hva jeg kan gjøre for å få bort det verste suget...

 

Nikotin tyggis hjelper ikke....

 

Og jeg er nødt til å ha noe i munnen hele tiden....Igår spiste jeg en hel agurk, det var ikke så godt for magen...Men jeg klarer ikke motstå, blir gal av dette.

Vurdere av og til å ta meg en liten røyk, hehe....[/quote']

 

Hei

 

har 1 årsdag for røykeslutt 010205.

Jeg er fortsatt røyker men jeg avstår fra å røyke. Hvis jeg tar en sigarett, så er det gjort...

Hvis du synes at nikotintyggis ikke hjelper, så tok jeg de første ukene en halv nikotintyggis sammen med vanlig tyggis - det gjorde at suget ga seg litt.

 

Må du ha noe i munnen, tygg Lacryl med lakris. Tygg gulerøtter, begynn å trene eller lignende. I de situasjonene hvor du tok deg røyk, så finn på noe!

 

Tenk også på at du får frisk pust, lettere å puste, slutt på røykhoste og bedre helse.

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt zyban, og gåttrøykesluttkurs hos GR.. så suget er ikke så ille - men det kommer med jevne mellomrom. Har faktisk erfart at trening gjør seg så utrolig godt, har ikke røykesug i flere timer senere. Det er jo verdt å prøve, lykke til ;) Jeg krysser fingre for deg, jeg er skikkelig motivert nå så jeg håper at denne gangen er det siste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet i april, det er snart ett år. Jeg hadde da røkt i 12 år! Det er helt ubesksrivelig deilig å være ikke-røyker. Det er fantastisk å slippe å stinke, å planlegge muligheten for å ta neste røyk, å stresse fordi man kun har en sig igjen i pakken, å gå ut for å røyke og fryyyyse for så å stinke dritt etterpå, å ødelegge helsa si, jah... det er så mye som er digg ved det å slippe. Tenk på det du, at du slipper ;)

 

Begynn å se kritisk på de andre som står ute og hutrer og drar ned dritten. Tenk på hvor idiotisk det ser ut og hvor dumt det faktisk er. For det er jo det det er. Ikke vær lei deg fordi du ikke unner deg selv å røyke, vær heller glad for at du slipper! Du er drit-flink! Hurra for deg!

 

Jeg går nå på Grete kurs for å kvitte meg med de 8 kiloene som har kommet på siden jeg sluttet, men vet du hva - det gjør ingenting!

 

Lykke til, ikke gi etter! Du bestemmer, husk det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 kilo etter å slutte å røyke, nå angrer jeg allerede...

Jeg er jo her for å gå ned ikke opp.....

Håper for all del jeg ikke går noe opp....

 

Får vel bynne å trene, men finner aldri tid til det......Det er liksom ikke det samme å stå her hjemme i stuen etter min datter har lagt seg å stå og hoppe etter en video.....Da føler jeg heller for å slappe av etter en lang og sliten dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har bestemt deg for virkelig å slutte å røyke, må du ikke ta deg en liten røyk, du utsetter bare problemet... Jeg snakker av erfaring, og vet at det verste suget gir seg etter to -tre uker, etter det kommer det i bølgedaler...

Jeg må bare si at nikotintyggis er et forferdelig produkt. Jeg har nylig kuttet det ut, fordi det førte med seg opprettholdelese av nikotinsuget. Jeg for min del synes det var vanskeligere å slutte med tyggissen enn med røyken i det daglige.. Jeg har røyket i ti år, og tygget nikotin tyggis i noen måneder, så det sier litt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en uke, da er du over det verste - i hvert fall fysisk!

 

Jeg sluttet å røyke i november, samtidig som jeg begynte å trene. Det var et godt sjakktrekk, siden jeg fikk ut all den rastløse irritasjonen i kroppen ved å svette og trene i stedet for å snope. Jeg har ikke gått opp - men ned seks kilo siden da. Det viktigste med røykeslutt synes jeg egentlig er motivasjonen. Hvis du egentlig ikke har lyst til å slutte, blir det veldig vanskelig. Om du derimot er veldig klar for det, synes jeg det blir mye letttere. Jeg savner ikke røyken nå, i hvert fall, ikke når jeg drikker engang.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å røyke nå' date=' har holdt meg i litt over en uke. Jeg kjenner enda ikke at suget har gidd seg, det er nesten så det blir verre....

 

Kanskje det er noen andre der ute som har sluttet å røyke og kan gi noen tips om hva jeg kan gjøre for å få bort det verste suget...

 

Nikotin tyggis hjelper ikke....

 

Og jeg er nødt til å ha noe i munnen hele tiden....Igår spiste jeg en hel agurk, det var ikke så godt for magen...Men jeg klarer ikke motstå, blir gal av dette.

Vurdere av og til å ta meg en liten røyk, hehe....[/quote']

Hei på deg stå på.dette går på rein vilje. jeg har holdt opp å røyke siden i sommer så nå sloss jeg med kg. har sluttet mange ganger ,har holdt meg 1 år 2år så har jeg beg. igjen for da har jeg slåss med kg.

Men nå håper jeg at jeg klarer dette.Har 8 kg. som jeg må prøve og få av før sommeren men det er verre å slanke seg en å kutte røken.

Du trenger litt motivasjon.Kan annbefale deg boken av allan carr den er verdt og lese og den hjelper får kjøpt den i bokhandelen og den koster ikke mere enn en pakke røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trikke!

Flott at du har tatt valget til å slutte å røyke. Jeg har idag 3 års dag :) for min røykeslutt - og gud så deilig det er og ikke ha den lasten. :)

 

Jeg brukte røyketyggis, Nicotinell (tror det var det den het) som det var gode smaker på. Brukte den i 6 mnd. Men det viktigste var min vilje og stahet for at dette skulle jeg klare. Jeg tenkte - prøvde ihvertfall - bare positivt, hvor god form jeg kom til å bli og kjente etter hver dag og fant alltid noe positivt ved meg selv. Selvfølgelig kom det på noen kilo som jeg nå holder på å ta av - og det går fint altså. Dette var ihvertfall sunne kilo.

 

Forsøk med vanlig tyggis, sukkerfrie sukkertøy, grønnsaker, frukt (litt), og selvfølgeli positivitet. Forsøk å ikke tenke på "at nå skulle det ha vært godt med en røyk" (det er ikke det). Kjenn på kroppen din hvor godt den begynner å få det.

 

Stå på og lykke til ;)

 

RØYKESLUTT HILSEN

HEMULEN :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...