Gå til innhold

"Strandet hval"


Gjest Ambm01

Anbefalte innlegg

Hei!

 

"Som en strandet hval ligger jeg på sofaen. Etter å ha konsumert et måltid beregnet for 8 personer, verker det i magen. Mine bevegelsesevner har blitt svekket til de grader av gratinerte poteter, saus, dressinger og kjøtt. Jeg kommer på bedre tanker, og innser at hvis jeg heller i meg en halvliter med cola så vil nok magesmertene forsvinne. Nok en gang har jeg lurt meg selv. Det er bare en måte å døyve denne skuffelsen jeg føler, og jeg vralter meg ut av sofaen og finner veien frem til godteri skapet. Hvis jeg bare tar litt potetgull, så er det jo ikke like ille som om jeg skulle spist en hel pose.

1 time senere, og potetgullposen er tom sammen med en sammenkrøllet sjokoladepapir. Det viser seg at å bare spise litt, ikke fungerer for meg. "

 

Dette er meg på en fredagskveld og noen ganger bare en hvilken som helst dag. Nå må det bli slitt.

Jeg har vært innom siden her siden mai, men har nå virkelig bestemt meg for å kjøre på for fullt. Jeg har meldt meg på kurs som starter i slutten av august, og jeg gleder meg veldig.

Jeg har også satt meg en del personlige mål vedr. trening og kosthold.

Jeg skal jogge 1 gang i uken, min. 30 min

Spinning 1-2 ganger i uken

Styrketrening 1 gang i uken

Ellers så SKAL jeg registrere alt jeg spiser på denne siden, slik at jeg får en fin oversikt over hvor mye kalorier jeg spiser.

 

Jeg er 24 år gammel med mann og barn og jobber i Oslo. Jeg har hele livet mitt slitt med min overkjærlighet til mat og helst usunn mat. Jeg bare elsker junkfood og snacks. Men nå er jeg lei av å være overvektig, og jeg har endelig begynt å gjøre noe. Kurspåmeldingen er første steg. Treningen er neste....

 

Kjempe fint om noen vil følge meg og motivere meg, for det trenger jeg. Jeg veide meg idag tidlig, så min veiedag er dag tirsdager.

 

______

Mål: -8 kg innen 1.desember

 

Mvh, en overspiser med desperat behov for oppmuntring:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

hei anne :D da skriver jeg bare her istedet for inne på private meldinger jeg :)

det du skriver-kunne jeg ha skrevet selv.. den følelsen man får etter noe sånn er slettes ikke god. veldig glad på dine vegne for at du har tatt tak i deg selv og innser at dette må ta slutt. jeg vil veldig gjerne følge deg nedover :D

 

jeg har forresten veiedag søndag/mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja jeg har vist litt problemer med å få til privat meldinger. Så da kan vi jo bare skrive sammen på denne tråden da, hvis det er greit for deg.

Hvor i verden bor du hen da? Litt mer om meg selv: Jeg bor i Oslo og er oppvokst i Bærum. Jobber med forsikring, og bruker mesteparten av dagene mine til å sitte å jobbe på PC. De fleste vil kalle meg lat, selvom jeg nå prøver å endre på dette. Jeg er egentlig glad i å trene, men savner nok en å trene sammen med. Men jeg gjør mitt beste, og prøver å planlegge livet mitt slik at jeg får til treningsøkter.

Jeg hadde veidedager på mandager før, men tenkte at siden Grete Roede kurset mitt er på tirsdager, så er det like greit å holde den veiedagen.

 

Er forresten veldig smart det du skrev om de brødskivene. At neste gang noe lignende skjer, så kan jeg tenke på det og bare ta 1 skive eks.

 

:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

ja, for meg er det helt greit :D kanskje flere joiner også.

 

jeg bor, og er født litt utenfor trondheim. jeg jobber som ekspeditør i en gullkjede, stortrives! men nå har jeg også tatt på meg en ekstrajobb, vasking. jeg angrer fælt siden det er tungt for meg å vaske så store områder.. ja, kan si jeg er litt lat.. men jeg trøster meg med at det bare varer noen måneder og at det er en fin ekstra intekt :) tjener bra der :D

 

jeg har veiedager på søndag/mandag. egentlih mandag, men jeg klarer som regel aldri holde meg til da :)

 

jeg har ingenting imot å trene, så fremst jeg først har fått meg ut av sofaen.. men det er tungt.. planen er å begynne med zumba dvd idag, så får se om jeg klarer å holde det løftet til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

da har jeg gjennomført første treningsøkt med jillian, og er såå stolt av meg selv. rød og svetten rant, men jeg fullførte det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg så det på dagboken din. Jeg har også sett på sånn zumba, men jeg føler meg så dum når jeg står sånn i stuen og danser for meg selv..hehe.

Men igår så var jeg først på 1 time basis spinning, og på kvelden tok jeg meg en joggetur. Jeg har funnet en runde som er ganske slitsom men akkurat nok til at jeg klarer det. Ble faktisk overrasket at jeg klarte å løpe den:=)

Hater egentlig å jogge, men jeg har besemt meg for 1 gang i uken. Det må jeg overleve!!

Idag skal jeg ut å spise lunsj med en venninne, og det er i slite situasjoner at jeg pleier å gå på en smell. Men jeg skal prøve å finne en salat eller noe:=)

 

Kjapt spørsmål....når folk skriver "veiedag er mandag eks." Betyr det at man liksom bare skal veie seg på den dagen, eller at det er da man noterer seg hvor mye man har gått opp eller ned? Jeg veier meg liksom hver dag jeg, men det er kanskje bedre hvis jeg kun tar veiedagen min.....

 

Anne:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter
Kjapt spørsmål....når folk skriver "veiedag er mandag eks." Betyr det at man liksom bare skal veie seg på den dagen' date=' eller at det er da man noterer seg hvor mye man har gått opp eller ned? Jeg veier meg liksom hver dag jeg, men det er kanskje bedre hvis jeg kun tar veiedagen min.....

 

Anne:=)[/quote']

 

det lønner seg vel ikke å veie seg hver dag-da kan du bli litt hysterisk kanskje.. ja, det er det det menes, kunn den dagen veier de seg og noterer nedgang, osv :)

 

huff, ja.. jeg følte meg veldig dum der jeg hoppet og spratt og prøvde å henge med.. :) følte jillian var mye mere meg.

 

du er så flink til å trene! hvordan får du tid til alt? :D jada, en joggetur i uken klarer du fiint!:) det er nesten ikke noe moro å besøke venninner for å spise mere.. når man møtes på feks bakeri eller cafe, så kan jeg ikke spise noe med mel eller sukker feks.. så blir bestandig salat på meg, og det kan jeg jo lik så godt lage hjemme selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg føler meg litt hysterisk når jeg veier meg hver dag...så da bare later jeg som om jeg ikke veide meg idag tidlig, og venter med å veie meg før på tirsdag:) Får håpe at det blir et hyggelig syn da:=)

 

Vel jeg planlegger veldig slik at jeg vet at jeg får tid til planlegging..eks. de dagene jeg leverer sønnen min i barnehage, så får jeg trene etter jobb. da har jeg også handlet inn alt og vet hva jeg skal lage til middag når jeg kommer hjem. Også trener jeg 07-08 før jobb noen dager, og da er det jeg som henter i barnehagen. Joggingen får jeg tid til på kvelden før jeg legger meg:=)

Det som er dumt er når det skjer så mye andre ting,for da blir det vanskelig å få tid til trening. Eks, imorgen så har jeg planlagt å gå på en spinningtime 16.30, men så viser det seg at jeg får gå fra jobben 12, og istedenfor å dra tilbake for spinning, så tar jeg heller bare egentrening med styrke fra 12-13:=)

 

PS: jeg overlevde lunsjen, og tok kun en liten salat med bare salatblader og litt kylling. Spiste også et par krutonger(som jeg ser er NEI mat her..Obs..:=)

 

Til middag idag skal jeg prøve en oppskrift som jeg fant her inne....pitabrød med skinke. Jeg skal fylle et pitabrød med masse digg salattyper, mais, agurs og litt kokt skinke. Det ble ikke mange Kcal og sikkert veldig godt:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

gjør det du, så blir det sikkert posetivt utslag på tirsdag :D

 

ja, du må være skikkelig flink til å planlegge.. jeg skriver ned alt på et skjema jeg :D så jeg har kun faste dager å trene på. så skriver jeg også opp hva jeg skakl spise hver dag (det gjør jeg på søndag-for neste uke), så blir det ingen unnskyldning for å spise noe annet.

 

jaja, men da vet du til neste gang at det er nei-mat :)

 

hørtes jo godt ut det da :) kunne ønske jeg også kunne spise pitabrød :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg syntes egentlig at det er litt rart at jeg kan spise pitabrød for tror ikke det er så sunt,...og de hadde ikke grove i butikken, så det er helt vanlige. Og de er nok ikke så sunne. Men når jeg legger inne alt alt jeg skal putte oppi, så blir det 299Kcal og det er jo ikke så ille for en middag..så da får jeg bare håpe at jeg blir mett av 1 da:=)Derfor planlegger jeg å stappe den med masse grønt for det inneholder jo nesten ikke noen ting!!!

 

Hva pleier du å spise til middager? Jeg syntes often det er vanskelig å finne på nye sunne ting, for føler at det ofte blir det samme...kylling eller tunfisk salat. Men men, nå har jeg satt opp en plan på kjøleskapet med alle måltidene for 1 uke, og det ser greit ut. Blir verre om et par uker for da er jeg sikkert lei av de allerede..Men da er det enda godt det ikke er lenge til kurset mitt begynner. Da blir jeg nok inspirert til å lage andre ting:=)

 

Nei nå skal jeg snart ut i sola og hente min nydelige sønn:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

vel.. alt som er rent spiser jeg.. fisk, kjøtt, kylling, kjøttdeig.. masse, masse ost og egg.. tilbehør er brokkoli og blomkål.

 

blir jo en del av det samme til meg også, men prøver å varriere. feks blomkålmos med fisk og bacon, eller kyllingfilet med ost og bacon med salat, forskjellinge gratenger med masse ost på.. gryteretter.. det jeg kommer på å matche med hva jeg kan spise egentlig :D

 

heldig du er som kan være ute.. er inne på jobb jeg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mest fisk og kylling,men har bestemt meg for å spise godt kjøtt 1 gang i uken og da gjerne i helgen.

Men bacon er vel ikke så sunt å spise, eller? Jeg trodde heller ikke at ost var så bra...Men det er sikkert som man sier, alt med måte:=)

 

Idag er jeg støl i hele kroppen merker jeg. Det er jo bra:=)Etterpå skal jeg ha en egenkomponert spinningtime, det blir spennende!!

Jeg gruer meg litt til helgen, for det er som oftes da at jeg pleier å overspise det meste...Men jeg har bestemt meg for kun å spise knekkebrød med magert pålegg til frokost. Drikke masse vann. Frukt til mellom måltid. Lunsj, en enkel salat. Og til middag så blir det hva jeg får servert ( en liten posjon). Skal nemlig på hytta til mamma og pappa i helgen, hehe!Jeg skal holde meg langt unna snacks og godis....Så får vi håpe at det hjelper på veiingen på tirsdag:=)

 

Ha en fin dag på jobb:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

jeg går på lavkarbo, så jeg skal spise annerledes enn deg :D

helst så mye fett som mulig :D og KUN rene produkter, ikke feks fiskeboller, kjøttkake, karbonade, osv..

 

idag er jeg også søl etter jillian økten på tirsdag.. først nå det har kommet, snedig.. og i kveld har jeg ei ny økt med magerumpelår. klarer sikkert ikke gå imorgen :) men jeg liker det litt å, betyr bare at det har virkning.

 

åja, men det klarer du fint :) bare si ifra til de at du ikke skal ha sukker, slik at de ikke setter fullt av fristelser på bordet eller spør om du vil ha, osv. så slipper du å sitte å tenke på at du ikke må ta av skålen på bordet å slikt..

 

 

kommet hjem fra vaskingen jeg nå, så nå er det å ordne seg til gullsmeden :) vi snakkes, ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan vet du at det er det riktige for deg å gå på? Får jeg vite hva jeg trenger når jeg begynner på kurs?

Igår så klarte jeg ikke å holde meg unna vafflene og jeg spiste 5plater.....Da jeg la det inn idag så ble det tilsammen litt over 1000Kcal..huff. Men jeg orker ikke å stresse med det, og legger det bak meg. Jeg skal istedet ta en skikkelig spinningøkt idag også, som en slags "straff", hehe!Håper bare at jeg klarer å være flink denne helgen, men tror det skal gå bra. Jeg skal bare tenke at hvis jeg får lyst på noe godt, så må jeg tenke på hvor mye jeg må jobbe for å få det bort og da gidder jeg ikke.

Håper du også får en sunn og fin helg, så gleder jeg meg til veiing neste uke:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

jeg har gått på lavkarbo før jeg, så vet det er det rette for meg :) har gått ned masse med det før. grete roede går for sent for meg, jeg vil ha synlige resultater med en gang.

 

hva mener du med om du får vite det du trenger?

 

huff, ja.. det er en oversikt her inne en plass om hvor mye du må trene for å bli kvitt div. ting, og det er heeeelt sykt.. :/ så tenk på det i helgen, da finner du fort ut at det ikke er verdt det :D

 

ha en strålende helg med foreldrene dine! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

gratulerer kjempemasse med nesten 1 kg nedgang, anne :D vær like flink videre nå, så skal du se at du når målet ditt :) hvordan var helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk. Men hva gjør du hvis du er ute å handler middag også bare handler du ting som du egentlig ikke burde spise..det gjorde jeg idag. Men det var ikke så ille da, men jeg liker liksom ikke når jeg viker fra planen min...Imorgen blir det kun salat på meg:=)

Ellers var helgen grei..Jeg stresset ikke så mye med mat, og koste meg egentlig bare. Denne uken blir det trening hver dag, så det er deilig. Imorgen skal jeg på min joggetur som jeg skal ta hver uke..gleder meg ikke, men må få det overstått. Regner med at etterhvert så blir det bedre.

Målte meg igår (armer, lår osv). Har ikke gjort det før, så blir spennede å se om jeg blir noe midre..hehe!

Men hvordan fungerer den mat greia da? Får du levert mat til døren....

 

Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til...hvor går jeg for å legge inne de resterende målene mine? Jeg har lagt inn vekt og midje, men hvordan kommer jeg med til resten(overarm, ende, lår osv)Er ikke så godt kjent med siden enda...

 

Anne:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

når du ikke går på et betalende grete roede kurs-får du ikke til å registrere noen andre mål enn midje og vekt.. de er smarte der ;P

 

jeg skal hente maten i trondheim jeg, siden jeg er utenfor området de leverer i. men om du er i området-leverer de på døren, ja :) men dette er lavkarbo da, ikke grete roede. jeg gleder meg.. har kjennt denne uken at det begynner å mangle motivasjon, så dette er nok akkurat det jeg trenger. det er liksom litt tungvindt å gå på lavkarbo, fårr alt må lages fra bunnen av.. men så til gjengjeld går man fortere ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha...ja da så. Ja da var de smarte..men enda godt jeg skal på kurs da:=)

Hvor mye går du ca ned i uken egentlig?

Nå har mannen min også blitt inspirert til å spise sunnere, og det gjør det ganske mye lettere for meg. Så idag skal vi kose oss med en deilig kyllingsalat til middag. Gleder meg!

Etter jobb idag blir det basis spinningtime og joggetur ikveld!

 

Ha en fin fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

jeg har skrevet ned målene for meg selv jeg, slik at jeg har de :)

 

sist uke gikk jeg ned 2 kg da :) men denne uken regner jeg ikke med å gå ned et gram, siden jeg kun trener styrketrening nå, regner vel heller med å gå opp litt :D men sånn generellt for lavkarbo er vell sånn 0,5-mange kilo (avhengig av hvor stor du er).. jeg gikk ned sånn rundt 1,5 kg hver uke når jeg gikk på det sist. nå går jeg heller ikke på det sååå strengt som jeg gjorde før da, så går litt saktere ned denne gangen enn forrige.

 

så fint at han også har hengt seg med da! ja, alt blir så fryktelig mye lettere når man gjør det sammen.. min samboer har gått ned det han ville, så han spiser det han vil nå.. og det er veeldig frustrerende for meg :D

 

blir vel en runde med jillian her :) ha en fin dag du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...