Gå til innhold

Når startet dere med slanking etter fødselen?


Gjest bmd80

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ei velskapt lita pie for 3 uker siden, jeg la på meg 15 kg under svangerskapet, men hadde lagt på meg 15 kg før svangerskapet pga røykeslutt ett år før jeg ble gravid. Jeg sleit allerede da med 20 kg for mye etter første svangerskap....

 

Jeg har nå 3 uker etter fødselen allerede gått ned 10 kg, når startet dere slankingen etter fødsel?

 

Jeg er så gira på å begynne, så triller turer, spiser normalt, har mye melk til lillemor, men er redd jeg mister melka om jeg begynner å slanke meg for fullt nå...

 

Så nå har jeg 40 HELE KG jeg skal ned, aldri har jeg veid så mye, men nå vil jeg ha dette vekk, å helst igår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Og gratulerer så mye med jenta!!

 

Det er helt sikkert mange meninger rundt spørsmålet ditt, så jeg kan bare svare for meg selv :D

Jeg la selv på meg 37kg i svangerskapet, og legen min var ganske på tuppa når hun så hvor det bar fordi det er så vanskelig å få av igjen. Da jeg var på 6 ukers kontrollen sa hun at jeg burde holde meg unna godis, spise sunt og trene. Så skulle jeg se hvordan det lå an etter 6mnd. Så da gutten min var 6mnd, og begynte å spise annen mat enn morsmelk, hadde jeg igjen ca 15kg av svangerskapet. Da begynte jeg å telle kcal. Men det har gått i veldig rolig tempo! Så nå er gutten min 13mnd og svangerskapskiloene er veldig snart borte :)

 

Det er viktig å huske på at amming koster en del Kcal (ca 500 i døgnet trooor jeg). Slanker man seg for fort vil miljøgifter frigis fra fettlagrene og komme i melka, og det vil vi ikke. Og man kan også miste melka hvis man går ned for fort.

 

Så hadde jeg vært deg tror jeg at jeg ville spist normal og sunt. Prøvd og kutte ut godis. Og trene. (Man kan begynne å trene aktivt etter 6 ukers kontrollen) gå turer nå før 6 ukerskontrollen. Mange kilo vil nok bare gå av seg selv. (Jeg gikk selv ned 22kg de første 6 mnd uten å trene og uten å tenke så alt for mye på kosthold).

 

Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar! :)

 

Jeg spiser ikke noe godterier, nå å da, men det er lite... Jeg holder meg unna brus, synes ikke det er så godt! Drikker en god del vann, flere flasker om dagen.

 

jeg spiser frokost, men etter det er jeg lite flink til å spise regelmessig, blir ikke noe før middag, jeg eier ikke matlyst, og er heller ikke sulten, noe som kan være fordi jeg drikker så mye vann...

 

Om jeg er sulten, så har jeg ikke lyst på noe... Så da går det i vann... Eller kaffe!

Må tvinge i meg brød med noe pålegg... Går småturer med vogna nå, men gleder meg til å starte treningen, tenkte å starte med å danse Zumba! :D

 

500 kalorier pr dag for å amme, det er ganske mye... Hva tilsvarer det? I hvilken treningsform? Antall minutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 500Kcal er veldig mye. Det tilsvarer f.eks 1 time moderat spinning, eller i underkant av 1 time jogging 8km/t. Men personlig syns jeg ikke man egentlig kan tenke at nå har jeg ammet et døgn, så det er det samme som 1 time spinning :) Men ja, det forbrenner like mye :D men trener man trenger man ikke spise det antallet kcal man har forbrent, men ved amming bør man det. Altså, spis 500kcal ekstra i døgnet når du fullammer, men ikke ersatt det du trener med kcal. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere googler "amming slanking" får dere opp noen artikler om dette :) f.eks denne http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/babytid/amming/article472271.ece

og denne bloggen:

http://www.lykkeligsomliten.no/blogg/?p=339

 

Er selv medlem i vg vektklubb og det var der jeg leste en artikkel om at fullamming "koster" 500kcal, men den finner jeg selvfølgelig ikke igjen.. Leste et annet sted at de Kcal de som ammer skal spise ekstra er 2 brødskiver med pålegg og 2 glass skummet melk. I den bloggen jeg har lagt link til sto det også 500Kcal.

 

http://matportalen.no/Emner/ammende her står det også om miljøgiftene.. mener jeg fikk den brosjyren de refererer til på helsestasjonen. Det kan jo også være et tips å høre med helsesøster om dere har en helsesøster med mye kunnskap om amming :D jeg er selv heldig fordi jeg har en mamma som er jordmor, og hun er veldig opptatt av amming, så får mye informasjon derfra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...