Gå til innhold

Vanskelig å holde vekten


Anbefalte innlegg

Hvorfor så vanskelig å holde vekten? Gikk ned 7 kilo i våres. Gikk egentlig nokså greit bortsett fra siste kiloen som tok 4 uker. Spiser regelmessig når jeg er på jobb. Men.... så kommer tiden etter middag. Da frister det meste. Noterte nettopp ned ca hva jeg spiste i går.....ca.2500 kcal. Fysj og fy. Gikk ned en ekstra kilo for å ha noe å gå på. Den er borte + en ekstra. Hadde håpet å slippe å bruke dagboken hele tiden. Føler meg liksom på slankern da.

 

Hvorfor må det være sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Det sitter mellom ørene vet du.

Hvis du "fyser" på kvelden er det tilbake til smoothier og oppskjærte grønnsaker med en dip med minimalt med kalorier.

Det store problemet er jo at når du først begynner å spise på noe, bare fortsetter du, derfor er det viktig at du setter fram det med minst kalorier.

Hånda går jo fram og tilbake uansett hva som står på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Er ikke lett dette her.

 

Det var mannen min som handlet til denne helga. 2 store bergene nøtt i kjøleskapet(som jeg selvfølgelig må åpne når jeg skal ha mat), saltstenger og peanøtter. Da blir det plutselig snop flere dager på rad. Han har den samme oppfatningen som de i reklamen. "Ingen Kims ingen kos" Men så har han heller aldri hatt vektproblemer, kan stort sett spise hva han vil.

 

Ofte er det letteste å bestemme seg for å ikke smake i det hele tatt. Som du sier sitter det mellom øra. Men har jeg først spist litt en dag, kan jeg ta litt til, og litt til, og litt til. Noen som har klart å ta kontrollen på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...