Gå til innhold

Trimpoeng for spinning


Gjest Marianne W
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Marianne W

Hvor mange kalorier forbrenner jeg med en time spinning, og hvor mange trimpoeng får jeg? Finner bare sykling, 15 km på lista, og ifølge vekta mi ( 93 kg) så forbrenner jeg bare litt over 500 kalorier på dette. Kan d stemme da? Med en time step forbrenner jeg 840 kalorier, og det er ikke på langt nær så slitsomt som spinning.

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kalorier forbrenner jeg med en time spinning' date=' og hvor mange trimpoeng får jeg? Finner bare sykling, 15 km på lista, og ifølge vekta mi ( 93 kg) så forbrenner jeg bare litt over 500 kalorier på dette. Kan d stemme da? Med en time step forbrenner jeg 840 kalorier, og det er ikke på langt nær så slitsomt som spinning.

Noen som har peiling?[/quote']

 

 

 

Jeg bruker racersykling for utregning av spinning. Det står det i en annen kursbok nr. 3 eller 4 bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kalorier forbrenner jeg med en time spinning' date=' og hvor mange trimpoeng får jeg? Finner bare sykling, 15 km på lista, og ifølge vekta mi ( 93 kg) så forbrenner jeg bare litt over 500 kalorier på dette. Kan d stemme da? Med en time step forbrenner jeg 840 kalorier, og det er ikke på langt nær så slitsomt som spinning.

Noen som har peiling?[/quote']

 

I følge en GR kursbok som jeg har, så har jeg tatt utgangspunkt i at jeg forbrenner 200 kcal i løpet av 15 min Hard spinning. Da med utgangspunkt i at man veier ca 65 kg. Veier man 80 kg og opp så forbrenner man 200 kcal på 10 min hard spinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 kcal per 10 minutter. Haaaaaaa. Dette er mye!

Har akkurat kjøpt meg spinningssykkel med trenings-cd siden treningssenter ikke er i nærheten. Tenkte å begynne med 30 minutter. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Heisann! Leste her at du hadde fått tak i en treningcd for spinningsykling. Får man kjøpt de i sportsbutikker eller?? Har spinningsykkel hjemme og fikk lyst til å prøve det...Er den bra?? Mulig jeg er dum, men er det musikk elller "instruktør " eller begge deler? Kjempeglad for svar!

 

Lykke til videre med treninga !!

 

Vennlig hilsen Ma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 kcal per 10 minutter. Haaaaaaa. Dette er mye!

Har akkurat kjøpt meg spinningssykkel med trenings-cd siden treningssenter ikke er i nærheten. Tenkte å begynne med 30 minutter. Spennende!

Hei er bare nysgjerrig å höre hvor mye du fikk gi for sykkelen...Bor selv ca 4 mil fra gymmet, så jeg trener bare spinning en gang i uken, i samband med jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de mener sykling med gjennomsnittsfarten 15 km/t og ikke lengden 15 km.

Jeg veier ca. det samme som deg, og med 1 time sykling 15 km/t forbrenner du ca. 588 kcal.

Håper du finner ut av det.

Anbefaler pulsklokke, det måler nøyaktig og er ganske motiverende å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...