Gå til innhold

Tips: Mat fra Sverige for oss på GR


KlippOgLim

Anbefalte innlegg

Jeg fant ingen tråd der dette passet inn, men tenkte at det sikkert er flere enn meg som drar på harrytur en gang i blant? Og det viser seg at det er opp til flere matvarer som kan brukes med stor glede av oss Grete Roede kurs.

 

Kanskje flere av dere har tips også?

 

Her er i alle fall mine:

 

Riskakor med nacho og chilismak - 45 kcl stk

Utrolig god smak! Masser av krydder gjør den til en deilig snacks som kan spises uten ytterligere pålegg. Det finnes i tillegg mange andre smaker, men personlig foretrekker jeg denne skikkelig krydrede varianten man ikke får i Norge!

 

Wasa Kanel knäcke (60 kcl stk)

Runde, lyse knekkebrød med kanelsmak, som etter min mening smaker som deilig, nesten kakeaktige kjeks. Man trenger ikke pålegg når denne spises til en kopp te eller kaffe, men kan gjerne ha på epleskiver, bananskiver eller lettsyltetøy om man ønsker.

 

Lätt och Lagrad Längta ost (230 kcl per 100g)

Stor, rundt ost som har en kraftig smak. Jeg personlig elsker ost med litt kraftig smak, og denne er sånn sett rene drømmeosten! Bruk den som pålegg, i salater eller på tacoen.

 

Skinkepålegg i alle varianter, bare den ikke er fet.

 

Roastbeef

Skikkelig mye bedre enn ferdigpakker i Norge, billig og lavt kaloriinnhold. Sjekk ferskvareavdelingen!

 

Nøtfärs - 149 kcl pr 100 g

Billigere, men fetere enn den norske karbonadedegien!! 149 kcl pr 100 g, så den er helt lovlig, men husk det når dere velger denne varianten til middag. Men smaker veldig godt og er ypperlig til taco

 

Finskåret skinkebiffer av alle slag - nesten fettfritt og ypperlig middagsmat.

 

Kellogs K bar - finnes i Chocolate Chip, Cherry og en smak til. De veier 21 g og gir mellom 80 og 90 kcl. Ingen lett snacks, men du verden så deilig når man er sugen på noe godt!!

 

 

Det er det jeg husker i farten! Noen andre som har noen gode matvarer for oss på slankekur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nyttige tips! ;) Her skal jeg sjekke innom før jeg skal til Sverige neste gang!

 

Lurte på en ting, den osten du snakker om, Lätt och Lagrad Längta, smelter den bra slik at den kan brukes på lasagne etc også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på en ting' date=' den osten du snakker om, Lätt och Lagrad Längta, smelter den bra slik at den kan brukes på lasagne etc også?[/quote']

 

Den smelter som vanlig ost, ja. Kjøper alltid med en sånn når jeg er i Sverige selv, og jeg synes den er kjempegod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Frabeco Fullkorns Havreringar, de er ikke spesielt lagt kaloriinnhold, 390/100gr, men det er ikke tilsatt sukker. Og det er det jammen ikke lett å finne noe som ikke er.

 

Ellers er jeg helt enig i Kanelknekkebrødet, kjempegodt! Og det andre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...