Gå til innhold

NY på Grete Roede - Standard


Gjest Shopaholic22

Anbefalte innlegg

Gjest Shopaholic22

Hei.

Jeg er ei jente på 22 år som nå er begynt på Grete Roede Standard. Når jeg satt å skulle skrive idealvekt så tenkte jeg at 80kg var min. Men da jeg begynte å rekne litt på det så såg jeg at for at jeg skal ha en normalvektig BMI, med min høyde på 1,66 så må jeg ned i 66kg.

WOW! tenkte jeg... er det virkelig så ille? Da må jeg ned 36kg! Det vil si at jeg i teorien skal slanke vekk 35% av meg selv, altså... Hvordan kommer jeg til å se ut?! Noen som har slanket seg fra 102kg til 66kg eller noe i den dur?!

*Sjokket-men-POSITIV*

 

Er BMI virkelig til å stole på? Jeg tror ikke jeg kommer til å se levende ut om jeg blir så lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest schnuppa89

Har ingen erfaring på det emne da jeg ikke skal eller har gått ned så mye. Men hva med å sette idealvekten som 80kg foreløpig, og se det ann om du vil fortsette noen kilo til eller om du trives der ?! Dersom du trives med vekta de og føler deg frisk så hadde jeg heller stolt på det enn BMI'en. BMI'en tar ikke høyde for f.eks beinbygning, fett i forhold til muskler o.l så hadde nok heller satset på den vekta som jeg hadde trives med enn hva BMI'en sier at jeg skal "trives med"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...