Gå til innhold

Trimpoeng


Gjest Kartis

Anbefalte innlegg

Jeg går på kurs, men har fortsatt ikke helt skjønt det med trimpoeng. Trodde at de kalorier ekstra du får for trim skulle brukes den dagen jeg har trent, men skjønner at så er det ikke. Kan noen forklare meg hvor mye jeg skal spise ekstra når jeg har ca 10-15 trimpoeng i uken. ( Jeg skall ellers spise 1300-1600 kalorier per dag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du beregner kaloriforbruket ditt, så skal du legge til antall trimpoeng i regnestykket. Med så mye som 10-15 trimpoeng antar jeg at du minst ender opp i meny 2, altså ca 1600 kalorier i snitt per dag. I utgangspunktet skal du spise omtrent like mye hver dag, uavgengig om du trener nesten alle trimpoengene i løpet av to-tre dager, men hvis det blir enkelte ekstreme dager hender det jeg må ta litt ekstra mat.

 

Ta en kikk i boka på utregningsformelen, og sørg for å legge inn gjennomsnittet av trimpoengene dine i formelen, så er du på rett vei! (Hvis du trener mellm 10 og 15 trimpoeng hver uke ville jeg kanskje lagt inn 12 trimpoeng i formelen.)

 

Lykke til, og ikke vær redd for å snakke med kurslederen din, både i plenum, og når du er inne til veiing!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...