Gå til innhold

PÅskemÅl onsdag 01.02.06


Gjest jannicke

Anbefalte innlegg

Gjest jannicke

Velkommen februar! Erfaringsmessig er februar en flott måned, så forventningene er definitivt tilstede! Førtse dagen har begynt bra, klarte å stå opp tidlig (men veeeldig trøtt). Skal gå tur til treningssenteret, og henger meg på en time med spinning før jeg tar buss eller spaserer hjem igjen. Så har jeg FRI i :)dag! Og det er deilig for morgendagen består av jobb og skole. Mitt mål for dagen er å komme opp i 2 trimpoeng.

Klem Jannicke

 

--- Mange av livets fiaskoer er mennesker som ikke forsto hvor nære de var ved å lykkes da de ga opp. ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er jannicke,kommer deg på trening så tidlig på morgenen.

Jeg har da vært på vekten idag og som forventet har jeg ikke gått noe ned,men gudsjelov heller ikke opp. Står der jeg var forrige uke. Men hadde gått ned i cm,hele 5 cm..og det er jeg veldig fornøyd med. så da er det bare og stå på med en ny uke. Har to unger hjemme idag også,men de begynner og bli bedre og det er godt.

 

Vekt:72,4 Samme som forrige uke:-(

Cm: -5 siden sist..

Trimpoeng:15,6

 

lykke til alle andre som også har veiing idag.. Du da jannicke skulle ikke du veie deg idag??har ikke vi samme dag??

 

Ha en fin dag alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 5 cm er da veldig bra Synøve. Selv har jeg veiet meg og har gått ned 0,4 kg, men ikke gått inn noen cm så det er litt skuffende. Hadde i utgangspunktet ikke så store forventninger, men man håper da alltid littegrann.

 

Imponerende med trening så tidlig Jannicke. Jeg har også som mål å komme meg på trening før jobb en gang i uken da det er utrolig deilig etterpå (men et ork å komme seg opp da;) Men det er så fint å ha ettermiddagen "fri".

 

Startvekt: 68

Nå: 66,9 (minus 0,4 siden sist)

Totalt minus 1,1 kg

Trimpoeng: 14,7

 

Gleder meg til å få rapporten fra dere andre som skal veie dere. Det er bare å stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 5 cm synøve! Det er jo kjempeflott! -Da pleier det ofte å komme en pen bonus i vekten til uken etter! (Siden du sikkert bare har litt ekstra vann eller noe!)

-Og nuss med -0,4 er også veldig bra! JAnnicke skulle vel utsette veiingen ti lfredag, var det ikke så? Vi venter utålmodig ;)

 

Misliker sterkt at jeg har veiing så sent på kvelden! -Blir så utålmodig og spent!

-Dessuten er vekten hjemme om morgenen mye mindre enn kurs-vekten på kveldstid! Spiste godt av god mat på restaurant, og håper ikke det var for mye rømme i fiskesuppa! -Jeg angret litt på at jeg bestilte den, selv om den var nydelig! -Denne uka blir helt vill i forhold til kalorier og utfordringer! -Først var det helg med hyttetur, restaurant i går, teater og restaurant på fredag og kino og restaurant på Søndag! -Vikitg å velge de rette menyene, og jeg må vel stå over desserten minst en av de to neste middagene! (Det blir tøft!)

 

Ha en fin dag,

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen tror jeg kan bli ganske bra. Sambo slutta tidlig i dag og det er flott vær ute. Men vi skal på 2 års kontroll kl 12.30 i dag og så må vi ut å handle etterpå. Håper jeg får sykla litt i kveld:)

 

Jeg syns dere er flinke hele gjengen her jeg. Er kjempeimponert over dere!!!!

 

Men hvordan får dere til 14 og 15 trimpoeng i løpet av uka?? Hva trener dere? Hvor ofte og hvor lenge?? Jeg er jo dritstolt over meg selv om jeg får til 8,5 trimpoeng ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jannicke

stemmer det CamCam; jeg har utsatt veiedagen til fredag denne uken. Venter i spenning, akkurat som du gjør til i kveld, krysser fingre og tær for deg!:)

 

Gratulerer til synøve og nuss; ethvert steg i rett retning Må sees positivt på! ;)

 

Jeg er enig med deg Pia at 15trimpoeng på en uke er imponerende mye, får jeg 10 så er jeg strålende fornøyd, minimum for meg er 7, det tilsvarer 35 min rask tur hver dag. Tror det er mye trimpoeng å hente ved å trene så man svetter, f.eks høypulstrening for da trenger man ikke trene så lenge som når man f.eks går rolig tur. 30 min aerobic gir 1,3 mens 30 min rolig gange gir 0,5. Så trikset er å gi jernet når du først trener, få opp pulsen; hjertet ditt vil elske det! :)

 

Klem Jannicke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en del trimpoeng "gratis" ved å gå til jobben. Det tar med 25-30 minutter hver vei. Ellers så anbefaler jeg å gå på ski - det forbrenner maaaange kalorier. Dessuten går tiden mye fortere enn om man er på treningsstudio. Jannicje har helt rett når hun sier at det bare er å gi jernet når man trener i sal eller trener styrke - det gir mange trimpoeng.

 

Jeg har selv ingen barn og har dermed litt bedre tid til trening enn dere med barn. Men det hender jeg føler meg såå sliten etter jobb at jeg ikke har lyst til å trene i det hele tatt. Har jeg ingen avtaler ender det med en slapp kveld hjemme, ofte m for mange kalorier. Det ender oftest med at jeg blir i dårlig humør. Men tvinger jeg meg selv på trening blir kvelden helt annerledes. Da får jeg mer energi, blir gladere og mer motivert for å lage noe sunn mat. Dette også selv om jeg bare trene i 30 minutter. Trening er altså nøkkelen til et gladere liv for min del.

 

Ha en fin ettermiddag alle sammen og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hangglidern

Også jeg har funnet ut at man blir i bedre humør av trening nuss.

Dessuten har jeg det så godt med meg selv når jeg har gjennomført dagens trim.

Jeg også trives med å gå på ski, men det har vært labert med skiføre her den siste tiden.

Stå på, ikke gi opp.

 

Hangglidern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny her og ble anbafalt av CamCam til å starte her.Ni uker til påske nå, men jeg klarer lissom ikke sette meg noe konkret mål, for jeg opplever jeg har blitt skuffa før. F.eks om jeg har sagt: jeg vil ned 4 kg i løpet av de 4 neste ukene, så er det ikke alltid vekta vil det!Noen som skjønner?Syns rett og slett det er vanskelig å sette seg realistiske mål!Det er nok derfor jeg ikke har alltid lykkes tidligere...jeg har vært for ambisiøs.Nå er jeg på 94,7 kg og vil ned til 80, noe som jeg tror kan være realistisk for meg.Kanskje 78...så jeg har 80 som maksgrense.Men er minus 8 kilo til påske realistisk mon tro?Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Og jeg som synes jeg er ambisiøs som har igjen 7kg til påske!!

 

Jeg har tidligere gått ned ca 1,5 i snitt over en lang periode, men det var på veldig lavt kaloriinntak, og kiloene spratt på igjen før jeg rakk å bli fornøyd med vekten! -Hvis du vet du blir demotivert av å mislykkes ville jeg heller valgt ett litt lavere mål i første omgang, så kanskje du kan oppjustere det hvis nødvendig underveis?

 

-Men 8kg på 9 uker burde gå hvis du klarer å følge opplegget omtrent 100%. Går du på kurs? -Synes alltid det er lettere med veldig ambisiøse mål på kurs ;)

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Og jeg som synes jeg er ambisiøs som har igjen 7kg til påske!!

 

Jeg har tidligere gått ned ca 1' date='5 i snitt over en lang periode, men det var på veldig lavt kaloriinntak, og kiloene spratt på igjen før jeg rakk å bli fornøyd med vekten! -Hvis du vet du blir demotivert av å mislykkes ville jeg heller valgt ett litt lavere mål i første omgang, så kanskje du kan oppjustere det hvis nødvendig underveis?

 

-Men 8kg på 9 uker burde gå hvis du klarer å følge opplegget omtrent 100%. Går du på kurs? -Synes alltid det er lettere med veldig ambisiøse mål på kurs ;)

 

CamCam[/quote']

Jeg går på kurs ja, kurs 3.Jeg var så fornøyd med kurslederen at jeg meldte meg på igjen,ho er veldig flink til å motivere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang trimmen. Jeg sykler som regel hjemme og trener vekter, men jeg kan nok gjøre det litt oftere ;)

 

Velkommen til oss Ayshe!!

Jeg føler også at jeg er veldig ambisiøs ang vekt til påske. Jeg har vel ca 7-8 kg jeg vil ned fram til da. Men klarer jeg det ikke til påske så blir det målet til sommeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jannicke

Hei Ayshe, velkommen til denne flotte gjengen. Håper det er greit med et lite råd:

Sett deg realistiske mål som du VET at du kan nå! Du skal ikke gå rundt og lure på om du kommer til å nå målet. Du må være overbevist og har troen på deg selv.

Jeg støtter CamCam fullt og helt i at det beste er å ta det på lang sikt, og da snakker jeg av erfaring. jojo har vært mitt mellomnavn gjennom alle hurtigdietter. Jeg innså at jeg måtte ta det over lengre tid; nå har jeg ikke lagt på meg på 2 år, og det går fremdeles sakte men sikkert nedover, og forbrenningen er på topp! (Bedre med 2 års vektnedgang enn 5 års jojo-slanking)

 

La oss si at du setter deg et realistisk mål (f.eks 2 kg på 4 uker) og når du klarer det vil du bli kjempeglad! Klarer du mer enn målet sa blir du overlykkelig! ;)

Setter du deg et mål på 4kg på 4 uker, men klarer "bare" 2 vil du ikke se det positive med de 2kg, du vil være skuffet over at du ikke klarte alle de 4 du ønsket, og da blir det jo helt feil fokus ikke sant?

Unn deg selv den gode følelsen av å mestre!

 

Klem Jannicke

 

--- Å ville er ikke å si at man vil, det er å handle! ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristill

Enig med Jannicke!

Selv hadde jeg som mål å gå ned 4 kg i januar, men klarte "bare" 3,1 kg.

Det er jo egentlig kjempebra, men likevel har jeg den lille følelsen av "hadde det bare vært 0,9 kg til"...

 

Jeg liker å sette meg månedsmål, og vil også gjøre det denne gangen (liker dessuten å oppdatere dere her inne :-)

 

For februar har jeg som mål å gå ned -2,6 kg.

Det er ca. 0,6 kg hver uke, noe jeg har stor tro (overbevist!) om at jeg skal klare bare jeg øker treningsmengden litt til :-)

 

Takk til alle her inne som har dratt motivasjonen min opp underveis, og lykke til med oppstarten, Ayshe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Det går så seint med meg,men det er kun min egen feil.Vet akkurat hvor feilen ligger også.

 

Ukens resultat:

vekt -0,3

midjemål -1 cm

trimpoeng 11,1 (det er jeg fornøyd med);)

 

Jeg gikk ned 0,8 kg i januar,men kom i gang litt sent.Da har jeg altså ennå 9,2 kilo igjen av mine 10 ekstra.4,2 til påske.Ting tar tid på gammlehjemmet! (men det skal sies at gammla føler seg sprekere og yngre etterhvert da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...