Gå til innhold

Hva er en vanlig dag for dere?


Gjest NyttÃ…rNyeMuligheter

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Hei på dei!

 

Jeg har gått GR noen uker nå, og er kommet relativt greit inn i matvanene. Min typiske hverdag ser ca slik ut:

 

Frokost 200-300 kcal:

to brødskiver 60-70g

ost/skinke/roastbiff/makrell i tomat/annet godt(magert)pålegg 40-60g

majo/smør (magert!! til det pålegget jeg ønsker dette) 5-10g

av og til skummet melk 2-2,5dl

 

Varierer av og til med havregryn eller havregrøt

 

Mellommåltid: En frukt eller en yoghurt (yoplait 0,0/0,1, tine JA eller Skyr frukt)

 

Lunsj samme som frokost - spiser her av og til suppe, da blir kcal-inntaket noe lavere (spiser uten brød til), spiser også av og til salat, men har noe proteiner/karb oppi, så kcal blir noe det samme og jeg blir mett! INGEN DRESSING!

 

Middag 400-500 kcal:

Det som passer meg den dagen, spiser akkurat det jeg vil, passer bare på å ha masse grønnsaker/Salat og lite karb (men alltid litt, elsker pottiser) Passer på å ikke spise særlig saus/dressing

 

Mellommåltid: samme som over, gjerne vaniljeyogurt med banan, smaker dessert ;)

 

Kvelds: Samme som frokost/lunsj - passer på å variere pålegg, da blir jeg ikke lei! Spiser gjerne ett egg til kvelds også, deilig

 

Snacks: samme som mellommåltid (ofte en kopp cacao au lait (tror det heter det) fra options, smaker kakao, men bare 38kcal på en kopp (11g pulver) spesielt nå om vinteren;))

 

Totalt ligger jeg på rundt 1400-1700 kcal om dagen, passer meg fint, da jeg skal ligge på meny 2 - 1600kcal.

 

Jeg er veldig flink å lage lunsj hjemme før jeg går på skolen/jobb, og veier (nesten) all mat, så det ikke blir store "feil" i det jeg legger inn i dagboken her inne :D

 

Håper dette kan gi deg litt tips om hvordan du skal legge opp dagen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...