Gå til innhold

Gravid med noen kilo for mye


Gjest smily654

Anbefalte innlegg

Gjest smily654

Heisann. Jeg er på mitt 3.svangerskap og har 11 kilo mer på kroppen nå i forhold til det forrige svangerskapet.... Jeg skulle jo egentlig helst ikke ha lagt på meg noe i det hele tatt denne gangen, så nå er jeg litt fortvilet. Håper at det er mulig å hente litt motivasjon her inne. Håper jo fortsatt at det går ann å gå ned litt i vekt, er kun 6 uker på vei. Håper her er flere i min situasjon som har noen gode råd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg er gravid i uke 18 nå og har gått opp 1,7 kilo hittil.Håper også at jeg ikke legger på meg noe særlig,det er min andre graviditet.Men jeg har ikke det søtbehovet denne gangen så jeg tror det skal gå bra(hvis det ikke kommer på slutten da...)Men det er så vanskelig,for det er dager jeg ikke har noe særlig matlyst i det hele tatt og da går det mest i frukt og vann,og da får jeg ikke de jevne måltidene og den sunne maten heller.Er ikke bare enkelt å gå gravid nei.Ønsker deg lykke til!PS:Jeg hadde 15 kg i pluss før jeg ble gravid nå....håper babyen tar litt av meg på slutten og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandra
Hei!

Jeg er gravid i uke 10 og har 20 kg for mye. Har en datter født i 04 og gikk opp 14 kg. Håper på å ikke legge på meg denne gangen' date=' men det skal vel hardt gjøres :)[/quote']

 

 

Må bare spørre om det er deg?! Nicket ditt er så utrolig kjent da! Er du i des 04 på NM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiloene kom så fort og det gjorde barna også.

Nr 1 kom i januar 04 - la på meg 25 kg

Nr 2 kom i mai 05 - la på meg 5 kg

Nr 3 er på vei og jeg nekter å gå opp mer. Har nå tatt av 5 kg og er tilbake til det jeg var da jeg ble gravid for 2. gang.

Jeg merker nå at jeg er verdensmester i å finne unnskyldninger for å unne meg noe godt. Helt idiotisk er det. Sukk - litt kvalm i dag - vært bedre med en cola enn vann. Nei vet du hva, jeg lurer kun meg selv gang etter gang. Jeg har bare 3 tips:

1 ikke lur deg selv

2 tren

3 spis riktig

Jeg har bestemt meg for at fra og med nå skal jeg ikke lure meg selv mer - jeg vil vil vil vil vil ned. Stå på du også - dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest froeken frue

Jeg har tre dager igjen til termin nå og startet svangerskapet med 16kg i pluss. Den gode nyheten er at jeg har lagt på meg kun fire kilo i svangerskapet så langt. Tror babyen har gjort seg god nytte av de ekstra resvervene jeg hadde. Har hatt ganske dårlig matlyst helt fram til den siste måneden. Har vært flink til å gå turer så det har sikkert hjulpet litt. I disse dager er jeg dessverre godtesyk døgnet rundt. Håper jeg slipper å gå på overtid... SKal begynne på GR etter svangerskapet for å komme inn i god rutine igjen...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amorspire

Hei. Jeg er gravid med bebis nr.3. det er 2 år siden sistemann, og på den tiden klarte jeg å legge på meg 20 kg!!!!!!!!!!!!!! Men har no gått på 2 Grete Roede kurs, og er startet på mitt tredje. har gått ned 15 kg på denne tiden. Er no i uke 23, og mye lettere i både kropp og sinn en før jeg ble gravid:)

Så jeg anbefaler deg til å starte på kurs, følge det opplegget, så går det nok bra skal du se. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre dager igjen til termin nå og startet svangerskapet med 16kg i pluss. Den gode nyheten er at jeg har lagt på meg kun fire kilo i svangerskapet så langt. Tror babyen har gjort seg god nytte av de ekstra resvervene jeg hadde. Har hatt ganske dårlig matlyst helt fram til den siste måneden. Har vært flink til å gå turer så det har sikkert hjulpet litt. I disse dager er jeg dessverre godtesyk døgnet rundt. Håper jeg slipper å gå på overtid... SKal begynne på GR etter svangerskapet for å komme inn i god rutine igjen...

 

Klem

 

Hei hei.Tre dager til termin ja,heldig du!Kan tenke meg at det er tungt om dagen.Jeg er nå i uke 24 og har gått opp 6 kg...4 av dem kom på 2 uker og er for det meste vann sa jordmor(HELDIGVIS)ser det godt på beina mine da.Jeg har nok litt panikk for de kiloene må jeg si.Men i dag har jeg hatt fri og vært flink å gått tur i en time,er så herlig nå når det går mot vår.Ønsker deg lykke til med fødsel og håper for din del det skjer noe i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
Gjest annelize

Jeg er 5 uker på vei, og har 11 kg for mye jeg også... gikk på 1 grete rooede kurs før jeg ble gravid, og gikk ned 6,5 kg:) er SÅ nær målet. Det er 1 gang jeg er gravid, og det var ikke heeeelt planlagt.. hadde tenkt å ta resten før sommern. snakka med en lege, og han sa at det ikke gjorde noe om jeg gikk ned i vekt.. men i alle bøker osv frarådes det å slanke seg. vil det være skadelig for barnet dersom jeg går ned rundt 11 kg før 1 trimester er over..? og så kan jeg legge på meg igjen omtrent det graviditeten veier? er så godt i gang. det er ikke et kjempe must, men jeg vil vell automatisk gå ned litt dersom jeg fortsetter på kurs. Har begynnt på 2 kurset nå, men ikke sagt noe til kurs lederen.. litt redd for at hun skal forsnakke seg.

 

jeg har i hvertfall fortsatt å slanke meg foreløbig, eter jo bare fornuftig og trener.. men går nesten bare tur nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil det være skadelig for barnet dersom jeg går ned rundt 11 kg før 1 trimester er over..? og så kan jeg legge på meg igjen omtrent det graviditeten veier? er så godt i gang. det er ikke et kjempe must' date=' men jeg vil vell automatisk gå ned litt dersom jeg fortsetter på kurs. Har begynnt på 2 kurset nå, men ikke sagt noe til kurs lederen.. litt redd for at hun skal forsnakke seg.

[/quote']

 

Hei, Annelize! Jeg synes absolutt du skal fortelle kurslederen at du er gravid snarest mulig, så dere kan legge opp en strategi for månedene framover. Kurslederen er proff og har taushetsplikt, så du skal ikke ha noen grunn til å være redd for at hun forsnakker seg. Du bør IKKE gå ned 11 kg de neste ukene, men ha fokus på sunne og gode matvaner, og legge grunnlag for å ikke gå opp så mye resten av svangerskapet. Dette må du snakke med kurslederen din om, og det er flott at du nå går på kurs så kan du få oppfølging for de neste ukene.

 

Jeg er også gravid, 8 uker på vei! :) Veier ca 12 kg mer enn jeg skulle ønske nå, men håper å fortsette med mine relativt gode vaner og ikke gå opp så mye i svangerskapet. Da jeg gikk gravid sist gikk jeg opp hele 20 kg. Mye av det var fett, men mye var også vann, for det gikk relativt greit å komme tilbake til startvekt etter fødselen. Men har som mål å ikke gå opp mer enn 12 kg denne gangen, så får vi se hvordan det går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...