Gå til innhold

NED 20-30 kg, torsdag 2/1!


Gjest CamCam

Anbefalte innlegg

Goddag! Gårsdagen var en gedigen opptur, og jeg er svært fornøyd med -1,4kg nå! -Har ligget på ca 1/2kg i uka en stund, og det føles litt vel rolig, selv om jeg vet at det sikkert er veldig sunt!

 

Alder: 31år

Start vekt: 31/8-05: 116,3kg

Vekt i dag. 92,9kg

Endelig mål: < 80kg.

 

Ser at det er endel som sliter litt her inne, både xray, kikk og enitS.. Synes Ayshe's svar til enitS er ganske bra!

 

Problemer forsvinner ikke av at en stapper i seg det en ikke trenger-NEMLIG!!!Godt å høre flere sliter med litt samme tinga' date=' det er en...eh mager trøst*LER*[/quote']

 

Synes du var flink som ikke lot deg rive med av godis-trangen, men det er ganske farlig å bruke mat som trøst. -Mine kilo fra 100 til 116 kom på da jeg pendlet og bodde borte fra mannen min i nesten ett år! -Syntes egentlig jeg bare hadde det greit med en pose små-godt eller en tre-fire sjokolader, men ingenting ble noe bedre av det, snarere tvert i mot! Kanskje trikset kan være å lage kjøre-regler for seg selv: Jeg er lei meg, vil ha godis -> Kjøper tre gode frukter og en Pepsi Max og koser meg med en fruktsalat? Eller kanskje Ta seg en raskt spasertur?

 

Mine viktigste regel dekker sjokolade-suget: Hjemme: Ta litt ananas, eller Mild og Lett yoghurt med vanilje med korn. Ute: Kjøp en halv liter Pepsi Max. (Hvis jeg ikke er sulten, da blir det gjerne en ris-kake pakke i tillegg!)

Sulten/sliten etter jobb, vil bestille pizza->Kok ris, wok grønnsaker/kjøtt med god wok saus! (Det går jo faktisk raskere enn å få tilkjørt pizza!)

 

Poenget mitt er at vi må finne ut hvilke anledninger som trigger overspising/feilspising, skrive dem ned, og finne alternative handligsmønstre vi kan følge! Man kan lage seg regler på både matinntak, trening, tankegang, og sikkert mye annet!

 

-Det var dagens utblåsning fra meg ;) Ha en fortsatt fin dag alle sammen, og snart er det helg!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig hvordan det ene ordet mitt automatisk ble sensurert i går!

 

Dagens vekt viser en økning på 200 gram. På den ene siden tenker jeg at det er no big deal, men samtidig må jeg få en slutt på denne snikende vektøkningen. Jeg skjønner jo helt av meg selv at jeg må komme meg i aktivitet, men jeg finner bare ikke tid til det. Det er så mye å gjøre med jobb og studier, så jeg prøver å gjøre alt bare med sunn spising. Og det er jeg jo heller ikke altfor flink til...

Jeg har også fått 2,5 centimeter ekstra på midjen, om jeg måler (bare andre uka jeg måler), og det er verre.

 

Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få til å trene, når jeg fra før av ikke får tid til alt jeg burde gjøre på en dag. Jeg har til og med kjøpt treningsmatte og senere også IForm-dvd forå trene hjemme. Men jeg føler aldri at jeg har tid, og skulle jeg innse at jeg har en halvtime føler jeg meg så sliten og utladet. Sukk. Jeg trenger vel egentlig bare et skikkelig spark i rumpa... Men det hjelper stort sett i fem minutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tornerose

Ja, det er et slit å komme i gang med treningen er så mye annet vi skulle ha gjort i stedet. Ikke sant. Begynte faktisk å trene på ordentlig denne uka. Sykler 1time annen hver dag og trener pilates annen hver dag. Dette er ihvertfall planen min. Tidligere tenkte jeg at jeg måtte på treningstudio for å trimme, men de siste årene har jeg vist kjøpt inn litt av hvert av trenings apparater uten å ha lagt merke til at jeg har kjøpt dem.

Jeg har gått til anskaffelse av: trenings ball, stepp, strikk, sykkel, en slags mage trimmer, pilates dvd, samt ca 10 forskjellige slanke bøker, eplesider eddik, slankende kremer +++

Så jeg burde jo ha forutsetningene for utstyret er ihvertfall i orden.

Så nå har jeg endelig tenkt å begynne å bruke tingene mine.

 

Håper det blir mer enn bare tanken.. (:

 

Når du trener føler du deg mye bedre etter på, og du får ikke like lyst på usunne ting fordi du vil jo ikke ødelegge treninga ved å jevne ut med dritmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med vektnedgangen cam cam kjempeflott. Jeg syntes dere er flinke jeg.Er imponert over alle som klarer å trene,har ikke kommet så langt selv,har akkurat kastet krykkene,men det kommer nok det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camcam: Min helt!!!! Min motivator!!! Husker kjemepgodt - for veeeeldig kort stund siden - at du rundet ned på rettsiden (under) 100 kg, og nå er du snart under 90!! Så utrolig, fantantastisk, mirakuløst flink du er! Snart tar du meg igjen, i allefall hvis jeg skal fortsette å gå ned de samme 2-5 kiloene... ;)

 

jeg har fått spiriten tilbake, damer og herrer! Ja, må nevne det i dag også. Og så skal jeg skryte av meg selv, og oppfordrer alle som leser dette (sånn som store b edrifter gjør på innsamlinggs aksjoner og liknende) :), til å skryte av seg selv i dag, for en eller annen liten eller positiv ting man har fått til. Hvor mørkt det enn ser ut i dag, så har sikkert alle gjort NOE positivt!

 

I dag får jeg skryt for min første svette gåtur på himla så lenge, etterfulgt av pilates i 40 minutter (egentlig 36, men dvd'en lovte 40 :)). Totalt forbrent 300 kcal i dag. OK, ikke alt for mye, men dog en knallbra begynnelse, og MASSE skryt til meg for det! Samtidig har jeg nå vært helt eksemplarisk i matveien i 2,5 dager, og da begynner det å gå rette veien! (jepp, innrømmer at jeg har meeeeget langt å gå...)

 

I morgen blir det enda lengre gåtur, og god, gammel Winsor Pilates, som jeg syns er aller best.

 

Kjørte IForm sin pilates, og var ikke helt "fornøyd" med den. den er helst sikkert kjempebra og mer enn bra nok, men når man har vent seg til noe, er det gamle alltid best, sant eller ikke.

 

Ha en strålende dag, og Enits, jeg syns du er utrolig flink og beundrer ditt "mot" i butikken når du ikke hadde det godt med deg selv. Jeg vet at det hadde havnet mye mer og mye værre ting i min kurv.

 

Ha en fint dag, alle mine helter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du skrev at du trente pilates:)er det ikke en kjempe go måte å trene på?

jeg er på treningssentret og trener det hver tirsdag,oxo er det 40min pilates og 30min spinning på mandager,om jeg rekker å melde meg på før det blir fullt:)

 

Har du noen tips om en bra pilates dvd?gjerne norsk..

Takk for motivasjonen jeg får av å lese hvor flinke alle dere er:)

 

Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppbacking fra alle sammen her - jeg merker at det er virkelig bra for meg! Godt å lese her.

Og i dag føler jeg at det har gått mye bedre. Fremdeles sliten og mutt etter drittdagen i går, men jeg har klart å lese en tung artikkel på dansk (jeg er altså student), spist jevnt - og riktig! Jeg blir lett godtesyk på lesesalen, fordi jeg har en uvane med å belønne meg med godteri for å motivere meg til å lese litt til. Men i dag har jeg nøyd meg med syltetøy på et halvt rundstykke og rett-i-koppen-kakao som utskeielser.

 

Jeg er imponert over alle her inne som klarer å få så mye som et kvart trimpoeng! Jeg fantaserer om digert hus når studiene er over, så jeg kan ha mitt eget store trimrom - siden 20 kvadrat ikke innbyr til så mange sykler og apparat stående. Men samtidig tror jeg at det rommet kommer til å bli stående ubrukt med mindre jeg får forandret noe i meg selv. Det er jo ikke akkurat tilgangen det står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER med flott vekttap CamCam!! Så deilig å nærme seg 90 tallet:)

 

Mona; - hvordan har det gått med deg denne uken? Spent på om å høre om du har sendt inn din historie..

 

Ellers lykke til alle andre her!

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei xray! -Så du husker da jeg jobbet meg ned under 100, ja ;) Det føles egentlig ganske lenge siden, og det rare er at jeg føler at jeg har stått stille siden jeg var på ca 100kg! -Det har gått relativt sakte (i forhold til tidligere slanking), men det er kanskje hele poenget! -Denne gangen er det ikke slanking, men varig endring! Kjempe flink du var med trimmen i dag, forresten!

 

enitS, skjønner godt at du blir fristet mens du leser! -Jeg løste det problemet på en litt for enkel måte.. skulket lesingen :) -Kunne nok gjort det mye bedre enn jeg gjorde, men jeg klarte meg heldigvis OK! -Er du noe glad i gulrøtter og andre rot-frukter? De gangene jeg virkelig leste brukte jeg mye Pepsi Max og mengder med gulrøtter. Det var egentlig ikke noe spesielt enkelt å passe på kostholdet som student, men jeg gikk stortsett fra sentrum til Gløshaugen hver dag. Er det lang vei til skolen for deg? (Har forresten både sykkel og tredemølle i kjelleren.. Bruker det veldig sjeldent, dessverre)

 

Snodig det der med selvskryt! -Jeg synes det er vanvittig godt å komme inn her å fortelle hvor flink jeg har vært, og jeg blir kjempeglad når dere andre har vært flinke også! -Og det går andre veien også! -Jeg blir skikkelig frustrert når dere sliter også! (selvfølgelig er det værre når jeg sliter, men jeg tenker masse på dere!)

 

Ha en god natt!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i den beklagelige situasjon at jeg ikke liker pepsi, tab, cola light og de som blir foreslått. Men jeg jobber med å klare å like te. Har kjøpt inn mange forskjellige, til mine lesesalvenners store glede - de får jo det meste, siden jeg ikke liker. Men jeg har nå kjøpt natreen og sitron, i håp om å gjøre det mer drikkelig.

 

Jeg er veldig glad i gulrot og kålrabi, men det er tiltaket med å lage i stand... Jaja, det er jo bare snakk om omstilling og vane - og det er jo sååå lett å gjøre noe med... Jeg må bare jobbe med å være bevisst.

 

Jeg bor cirka 30 minutter med buss fra Dragvoll (inkludert bussbytte), så det er ikke akkurat aktuelt å gå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt! -De natreen greiene er vel noe tilsvarende suketter, og det er det ingen kalorier i! Jeg hadde glemt at du ikke liker light brus ;) -Skulle gjerne sagt at du virkelig går glipp av noe der, men det er ikke spesielt sunt det heller! Er likevel helt avhengig av Pepsi Max i avvenningsperioder (sjokolade altå), og i tilfeller der jeg blir fristet av sjokolade (som på hytteturen), så reddes jeg av Pepsi Max'en. -Prøver å begrense inntaket, så det blir mest i helgene!

 

Lag klar gulrøtter og kåløot p kvelden, og legg dem i plastposer eller glavapack (merkelig, husker ikke hva det egentlig heter..) i kjøleskapet. Dermed slipper du å styre med dette om morgenen når du sikkert har dårlig tid! Skjønner godt at Dragvoll fort blir langt unna..

 

Lykke til med te og knaske-røtter!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er jo smertelig klar over at det "bare" er å gjøre klart på kvelden. Skal prøve å bli flinkere til det. Det er så dumt; det er så mange ting jeg vet jeg kunne gjort, men så klarer jeg likevel ikke å gjøre det. Det å skjerpe seg tar litt tid!

 

Men om cirka tolv timer kommer kjæresten, som jeg ikke har sett siden 8. januar, så jeg tror kanskje jeg skal skjerpe meg mest fra og med mandag... Jeg tillater meg å kose meg den helga i måneden vi sees. Han har "bestilt" lasagane, og det blir torsk en dag også. Det er middager det tar så lang tid å lage, at det er koseligere både å lage og å spise det sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Jeg har fortvilet prøvd å lære meg å drikke te siden jeg var en 18-19 år (nå 33), men ikke stress med d. Det gjør deg bare mer frustrert og oppgitt. Jeg drikker hverken te eller kaffe selv, og d er veldig slitsomt når man blir bedt bort, eller er i andre sosiale tilstellninger. VÆr forberedt! Ta med selv, da er d litt lettere. Vær ærlig, d lønner seg i lengden. D er bedre ennå sitte å nippe til noe du ikke liker, og vert/vertinne eller no tror du noe er galt.Et lite forslag til skole og ellers:Ta heller med deg f. eks en sportsflaske med ferdigblandet funsaft, eller bland inn f. eks litt av funsaften eller appelsinjuice i "BonAqua" vann. Det smaker skikkelig godt. Dette fungerer veldig bra for meg. Har funnet ut at skolesekken blir litt større, men når kiloene forsvinner, er d vel verdt d. Dumt å bruke penger på noe du absolutt ikke liker.

 

Jeg er helt enig når d gjelder grønnsakene. Som camcam sa. putt dem i en Spipplock/Frysepose kvelden i forveien, og jeg har funnet ut at hvis du putter i litt kald vann eller noen isbiter, holder de seg ennå bedre. Jeg vet d er vanskelig å gjøre d om kvelden, men d er vanskelig å stå opp tidelig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortvilet prøvd å lære meg å drikke te siden jeg var en 18-19 år (nå 33)' date=' men ikke stress med d.[/quote']

 

Hei!

 

Takk for flere råd.

Når det gjelder teen, så er det en del av nyttårsforsettet mitt, som sier at jeg skal bli flinkere til å prøve ting jeg ikke har prøvd og/eller tror jeg ikke liker. Jeg vet for eksempel at jeg ikke liker vann med kullsyre, og jeg vet at jeg ikke liker kaffe. Men te har jeg bare prøvd én sort, derfor prøver jeg litt flere sorter nå. Og tar med sitron og noe søtt for å ha prøvd det også. Men liker jeg det ikke, gidder jeg ikke. På samme måte som med øl - jeg har aldri begynt å drikke det, fordi jeg ikke liker det, og ikke gadd å venne meg til noe jeg ikke liker.

Nå som jeg teller kalorier, er jeg glad jeg ikke liker alkohol, så jeg slipper å bekymre meg over alle kaloriene der. Men så er jeg glad i godteri i stedet da...

 

Jeg er passe flink til å drikke vann - det kan faktisk gå dager uten at jeg drikker noe annet. Men det er det å finne et eller annet som kan være noe med litt mer smak og litt mer hygge for pausene på lesesalen.

 

Godt råd det med isbiter eller noe i posen - for jeg synes gulrøtter blir litt tørre etter en stund. Nå skal jeg lage meg en pose til i morgen, selv om den blir litt kortere siden kjæresten kommer. Jeg er litt rastløs og utålmodig for det, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsekostforretningene (og kanskje i noen vanlige butikker også) har de noen gode frukt-te-poser fra LONDON FRUIT & HERB COMPANY. De finnes i forskjellige typer, bl.a. appelsinsmak, jordbær, eple og kanel, sitron, bjørnebær osv. De er veldig gode i smaken også uten sukker. Og frukt-te er jo veldig sundt da. Inneholder ikke koffein/tein, og er derfor også veldig ok om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Gikk på vekta i dag - kun 0,5 kg ned denne uken. Er ikke storfornøyd, men tross alt ikke så værst. Var jo på jentetur og har ikke fulgt opplegget helt denne uken.

 

Totalt : - 6,5 kg

Antall trimpoeng denne uken: 7

 

Neste uke skal jeg være flinkere både med maten og treningen, begynner i dag :)

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...