Gå til innhold

ned i vekt før graviditet


Gjest tinyme

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bare trenger litt råd. Jeg har lest litt på nett ang. det å gå ned mange kilo før man blir gravid. Etter det jeg leser skal man helst ikke slanke seg eller gå på diet før man blir det, men jeg har ganske mange kilo og ta av og vil høre litt meninger rundt dette. Synes/tror du/dere at det er skadelig hvis man går på diet og går ned før man blir gravid? Det må jo være bedre for barnet at jeg som mamma ikke er gigantisk fra før?

 

Det eneste jeg er redd for er at jeg skal gå på diet for lenge fordi syklusen min er litt uregelmessig og da er jeg redd jeg slanker meg langt inn i første trimester(uten å mene det)

 

Ble kanskje klønete skrevet, men håper noen forsto meg og kan gi meg en tilbakemelding. Er veldig motivert til å komme iform og gå ned, men samtidig ønsker vi oss veldig et lite barn og:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turtles82

Hei.

Jeg har siden november i fjor og fram til nå gått ned 32kg. Er nå gravid i 9.uke. Og det var planlagt. Jeg er fortsatt ganske så overvektig, og vil fortsette med sunt kosthold under svangerskapet også, dette i samråd med fastlegen min.

Jeg har jo ikke gjort annet enn å kutte matinntaket til 1900kcal pr dag og begynt å trimme. Jeg er jo ikke på en slankekur. Og det er det jo ikke meningen man skal heller. Så hvis du legger deg på et passelig kcalinntak og begynner å trimme fast, så er ikke det noe problem i det hele tatt. Det tjener du nok ganske mye på og gjøre. Jeg er i mye mye bedre form nå, og kunne ikke gått gravid for 30kg siden. Det hadde blitt ille tror jeg. Jeg er frisk som en fisk og har god fysisk form, på tross av min størrelse.

Jeg har ikke gått kurs, men jobbet med dette opplegget sammen med fastlegen. Dette forsi jeg ikke har hatt råd til kurs.

Er du usikker kan du ta kontakt med legen din, eller melde deg på nettkurs. ;)

 

Ønsker deg masse lykke til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Jeg tenkte jeg skulle høre med fastlegen min, men godt å høre at det er flere i min situasjon.

 

Men tror jeg skal prøve meg nå som motivasjonen er på topp!;) så får vi se om det blir en liten spire etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...