Gå til innhold

Hva når livet er vanskelig?


Gjest andrea30

Anbefalte innlegg

Første gang jeg var på denne siden var på lørdagen, 9.okt-10. Ganske fin og oversiktlig side ja :)

Jeg deltok på GR-kurs for ca.5 år siden. Klarte å gå ned 15 kilo, men den gleden varte ikke lenge. Nå sliter jeg bl.a. med depresjon. Mye jeg ikke makter å gjøre. Det sier seg selv da at motivasjonen går opp og ned. Men tenkte jeg skulle prøve dette igjen, så det er flott at man kan bruke pcn. For nå hadde jeg ikke klart å sitte sammen med andre.

 

Er det noen andre som også har det sånn, men som klarte/klarer å gå ned i vekt? noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Andrea,

 

vi har alle våre ups and downs. Det som er viktig er å styre livet tilbake på den smale sti. ;) Det er ikke enkelt, men livet er ikke alltid så enkelt. :D

 

Det viktigste for meg er faktisk å komme meg ut i frisk luft, helst i skog og mark.

Å gå en tur - det merkelige er at selv om jeg i utgangspunktet ikke er i humør til det, kommer jeg hjem med godt humør. I tillegg har jeg lest en del selvhjelpsbøker som har hjulpet meg. Jeg vil anbefale deg å lese "Endelig slank" av Alan Carr.

Prøv biblioteket, der har de et bra utvalg.

 

Vekten går ikke fort ned, men den går den rette veien. Hodet er med i prosessen, derfor har jeg tro på at denne gangen skal det gå bra.:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Jeg har selv i perioder vært plaget av depresjoner, stress og til dels angst. Har ikke vært så alvorlig at jeg har trengt noen medisiner/behandling,men har hatt veldig god erfaring med at fysisk aktivitet hjelper.

Det å bli litt svett og sliten, får på en måte ting til å falle "på plass", jeg sover mye bedre om natten og i tillegg er det jo en bonus at vekta går nedover.:-)

 

Ikke stress med at du skal ned i vekt. Prøv å starte med enkel trim som du føler gjør godt for både hode og kropp. Treningen regulerer matlysten i positiv retning, synes jeg. Etter hvert øker du på, men ikke slit deg ut, det er ikke nødvendig og stresser bare kroppen.

Vær bevisst hva du spiser, det er innmari lurt å registrere matinntaket på sidene her, så får du oversikten.

Dette er det jeg har erfart hjelper, iallfall.

Lykke til! Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...