Gå til innhold

kebab!!


kcal-teller

Anbefalte innlegg

Gjest schnuppa89

Vet heller ikke nøyaktig hvor mange det er.. Men kan tenke meg at dersom du har en rullekebeb vil selve lefsa tilsvare ca 3 store tortillalefser (pga vekt og str) og bare dette blir en god del..

 

Samtidig som de ikke sparer på dressingen i det hele tatt... Kjøttet er nok ikke så verst bortsett fra at det somregel finnes ganske store mengder av dette i en rullekebeb....

 

Den grønne salaten derimot er jo bra...

 

Så dersom du feks deler en kebab med en venninne, dropper omtrent all dressingen, får litt ekstra salat istedenfor noe av kjøttet vil jeg ikke tro at den er så aller verst...

 

Alt dette kommer jo selvfølgelig ann på str. og hvor du kjøper den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg unnet meg selv en kebab som lørdagsmat i dag, og la den inn i matloggen. Kebab - gatekjøkken kom opp og da stod en kebab som 330g, jeg tror kanskje min var pittelitt tyngre enn det, men ikke nevneverdig mye, så jeg registrerte den som det og det kom på ca 660 kcal tror jeg, hvertfall over 600. Det kom jo også en relativt stor, rød N ved siden... Det som er greien er jo at her blir ikke kcal fra grønnsakene satt for seg selv, som de jo blir når man setter opp hele måltidet selv omtrent ingrediens for ingrediens, så N'en er ikke SÅ gale. Jeg har vært veldig flink ellers i dag, og overskrider ikke kcal mine på tross av kebab-kosen, så da ser ikke jeg på det som et stort problem. Skal leve med dette når jeg er ferdig slanket også, og da kommer jeg til å spise kebab, helt klart!

 

Så, der fikk du sånn ca svar på hvor mange kcal en kebab inneholder. Det står jo faktisk i matloggen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...