Gå til innhold

Bom fast i 4 uker...


Gjest 1heidi1

Anbefalte innlegg

Det er UMULIG og gå ned i vekt.. Jeg trener 8 ganger i uka.. fordelt på 5 dager!!

 

Mandag = Morgen: Minimum1 time aerobic + rockering.

Kveld: 1t 10 min styrke

 

Tirsdag = Morgen: Minimum 1 time Aerobic + rockering

 

Onsdag= Morgen: Minimum 1 time Aerobic + rockering

kveld: 1 t 10 min styrke

 

torsdag = Morgen: Minimum 1 time Aerobic + rockering

 

fredag = Morgen: Minimum 1 time Aerobic + rockering

kveld: 1 t 10 min styrke

 

Lørdag og søndag = fri.

 

Jeg startet med dette for 3 uker siden, før det trente jeg 5 dager Aerobic i ca 1 time pr gang.. Jeg økte trening for og gå fortere ned i vekt.. men det hjalp overhode ikke.

 

Jeg er 1.61 høy og idealvekta er 63 kilo.

Jeg startet på 84 kilo rett etter fødselen og er nu på 77.2..

Jeg veier meg og måler meg hver mandag. Jeg har nu stått fast i 4 uker på rundt 77 kilo.. 77.2 til 77.5 til 76.7 til 77.2..

 

Jeg spiser sunt og regner kalorier. Jeg har en sønn på 5 mnd som jeg enda fullammer.

 

Hva gjør jeg galt???

 

lei meg og deprimert over vekta som ikke går ned.. men prøver fortvilt og tenke positivt og holde hode over vannet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kjent og frustrerende ut.....

 

Hvor mange kalorier får du i deg hver dag?

En kjapp regning på kalkulatoren her inne med noen selvvalgte forutsetninger, f.eks 30 år, 25 tp og lav aktivitet utenom, så kommer jeg til at du skal ligge på meny 3, men siden du fullammer skal du opp på meny 4, dvs 2200 kalorier pr dag.

 

Men når det er sagt så vet jeg alt om hvordan det er å gå ned i vekt og amme....eller rettere sagt om hvordan det er å ikke gå ned i vekt og amme. Sto bom stille fra jeg kom hjem fra sykehuset til jeg sluttet helt å amme når gojenta var 15 måneder. Jeg prøvde alt, trimme mye, trimme lite, spise mye, spise lite osv osv osv....jeg gav tilslutt opp, og spiste og koste meg og gjorde akkurat det jeg hadde lyst til fra gojenta var 12 til hun var 15 måneder, uten noen innvirkning på vekta det heller....så startet jeg opp igjen her inn 1/8 og har gått ned 5 kg etter det...

 

MAsse lykke til framover og håper at de løsner snart for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og oppmuntring. :D

Jeg klarer ikke få i meg mer en 1600 kalorier.. jeg har ikke matlyst til mer en det. Jeg spiser en go del salat og grønnsaker.. det er jo ikke å mange kalorier i det, kansje derfor jeg ikke klarer og komme opp i rett tall...

Jeg er 38 år, 1.61 høy og nu 77 kilo.. Jeg har kraftig beinbyging og en tendens for å få ganske store muskler med styrketrening. Jeg jobber som brannmann og må derfor være i form til 21 januar, da er det tilbake på jobb.. da må jeg bestå brannmannstesten før jeg begynner. Så jeg har ikke tid til og vente med trening..;)

Kor flink du har vært og gått ned.. du må være stollt av deg sjøl. Det er kjempe tungt og gå ned i vekt, jeg ser opp til alle som klarer det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kanskje ikke så oppmuntrende, men jeg har heller aldri gått ned i vekt mens jeg har ammet - 3 stykker har jeg prøvd med med ulikt utgangspunkt på "startvekt" og i ulike faser av livet - de 2 første da jeg var 28 og 30 og den siste nå da jeg var 38.

 

Sluttet med ammingen og vips begynte det å skje ting (med hjelp av godt kosthold og trening så klart).

 

Du får trøste deg med at uansett vekta så kommer du jo i bedre form med det treningsregimet du kjører da! Stå på og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMOM: Tusen takk for det. ;)

Ja det er mange som sier dem ikke har gått ned så lenge dem ammer.. det er ikke mye oppmuntrende, men ikke mye og gjøre med det vis det er sånn med meg nu, da får vekta bare leve sitt eget liv.

Ja formen er jo ihvertfall bra, selv om hovedsaken med og trene er og gå ned i vekt. Gir meg ihvertfall ikke, må bare fortsette med treningen uansett.

Tusen takk for svar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...