Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Pittelille

Så flott helg på dere begge to! Vel fortjent:-)

 

Da er jeg tilbake etter en helg nordpå i konfirmasjon. Hatt det veldig fint, og fikk en hyggelig stund sammen med familien. Men...helg hjemmfra betyr andre vaner, og dermed (i alle fall i mitt tilfelle) mer mat enn vanlig. Dagene gikk grovt sett slik:

Torsdag: Godkjent, ingen trim

Fredag: Godkjent minus pga. en del smågodt og litt potetgull. En times rask gange.

Lørdag: Konfirmasjon m/ masse god mat og deilige kaker.. Say no more!:)

Søndag: Ankomst Oslo igjen, pizza til middag og rødvin og sjokkis med Kjekkas som kveldskos

 

Nå er det derimot mandag igjen, og jeg er klar for hverdag igjen. Blir jo en litt annerledes uke med 17.mai i morgen, men satser på å holde fokus likevel. Er uansett forberedt på en kilo opp på torsdag, men det får bare gå. Slik blir det jo noen ganger.

 

Mitt neste delmål er min bursdag som er i slutten av juni. Da skal nedre del av 66-tallet være oppnådd og stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Bra helg på dere, jenter! :)

 

Anneli: Sommertid på jobben vil si 45 minutter kortere arbeidsdag. Bare 7 timer på jobb i 4 mnd fremover skal bli godt. (Eller lettere å få overtidstimer..regner ikke med at jeg har tid til å bare jobbe 7 timer hele sommertid-perioden. Men det skader ikke med overtidstimer heller da :) )

 

Er dere klare for 17.mai? Skal dere noe gøy?

Her blir det en tur til byen og middag hos familien på kvelden. Blir nok en hyggelig dag. :)

 

Her er dagens inntak hos meg:

Tidlig mm: Liten porsjon havrecheerios med melk

Frokost (på jobb): 2 knekkebrød med gulost og 1 glass appelsinjuice

Lunsj: 1 grovt rundstykke med gulost, kokt skinke og agurk

Mm: 1 eple, 1 banan

Middag: 3 ostesmørbrød og 1 glass melk

Kveldsmat: Fruktsalat (melon, ananas, eple, pære, kiwi) og noen salte kjeks med ost

 

Håper dere får en flott dag i morgen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille
Bra helg på dere' date=' jenter! :)[/quote'] Var vel ikke akkurat en bra helg for min del, men hyggelig var det i alle fall:D

 

Gratulerer med dagen, jenter!! Håper dere har en fin feiring med deres kjære. Vi har akkurat reist oss fra bordet etter en lang, koselig frokost. Litt usikker på hva vi skal gjøre resten av dagen, men finner nok på noe hyggelig. Ser ut til å bli brukbart vær så da frister det mer å gå ut også.

 

I går ble det ikke noe trening, men matinntaket kom seg tilbake til normalen. Det var godt.

Frokost: 1 knekkebrød m/lettere brunost

Lunch: Kremet grønnsakssuppe, 1/2 rundstykke

Mm: 1/2 rundstykke m/lettere brunost

Middag: 150 gr. kyllingfilet, 1/2pitabrød, 50 gram potetsalat

Kvelds: Smoothie av bringebær, blåbær, 1/2 banan, JA-yoghurt

 

Ønsker dere en fortsatt fin 17.mai, kos dere og nyt fridagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei og god 17. mai! Håper dere har nytt dagen. Det har jeg virkelig!

 

Rakk ikke å rapportere noe i går. Her er det jeg spiste i går:

Frokost: 2 skiver grovbrød med lettmargarin, skinke og makrell i tomat. Melk.

Lunsj: 2 skiver grovbrød med ost og skinke

Mm: Ca 10 mandler og lettyoghurt

Middag: Fiskekaker, stekte poteter, kokt brokkoli, gulrot og posesaus

Kvelds: Havrecheerios med valnøtter og melk

Trim: Liten gåtur med hund

 

I dag har det blitt en del av den ikke-sunne sorten. Frokost med bl.a. bacon. Så har det blitt en is, en pølse, dessert, kake, ost og kjeks, hvitvin, frukt og middag med laks og poteter. Men det er 17. mai bare en dag i året, så jeg vil ikke ha dårlig samvittighet :)

Men det har blitt nesten en mil gange i dag, så jeg har forbrent en del kcal også :)

 

Litt rart at det er vanlig arbeidsdag i morgen, men det er det, så jeg tar vel kvelden straks:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Enig Anneli, rart at det er arbeidsdag i morgen.. Det positive er at om bare 3 arbeidsdager er det helg igjen. Alltid en god ting:-)

 

Vi har hatt litt alternativ 17. mai med golf, sykling og grilling på terassen. Veldig hyggelig! Inntaket ble

(Sen) Frokost: 2,5 grov skive m/laks, eggerøre, spekeskinke, rekesalat

Middag: Ca. 150 gr. svinebiff, brokkoli- og blomkålgrateng, ca. 30 gram potetsalat

Mm: 1 smoothie av jordbær, blåbær, 1/2 banan, JA-yoghurt

Kvelds: 2 rugsprø m/lettere brunost og litt jordbærsyltetøy

Trening: Ca. 2,5 timer rolig golf + 1 time sykkeltur (442 kcal forbrent på sykkel)

 

Veldig fornøyd med en rolig og avslappende 17. mai:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Bra dere koste dere i går, jenter! :) Jeg skulle egentlig til byen, men benyttet heller fridagen til å sove hele dagen..(trøtt ja!) Men vi var hos foreldrene mine på middag på kvelden, så litt feiring ble det. En del usunne ting her og, men så er det 17.mai bare en gang i året. Veldig imponert over din feiring av nasjonaldagen, Pittelille! :)

 

I dag har dagen min sett sånn ut:

Frokost: Havrecheerios med melk

Mm: 1 eple

Lunsj: 1 grovt rundstykke med ost, skinke og grønnsaker + 1 glass Biola

Mm: 1 Skyr-yoghurt og 1 fersken

Middag: 1 fiskeburger, potetmos, brokkoli

Kveldsmat (planlagt): 2 brødskiver med leverpostei og agurk + honningmelon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Takk for ros:-) 17. mai gikk veldig fint, men jeg er enig med dere i at nasjonaldagen egentlig skal bestå av litt is og brus.. Skal nok ta det igjen, hehe.

Min dag har gått slik:

Frokost: 3 rugsprø m/lettere brunost

Lunch: 3 knekkebrød, 1 rugsprø, ost, italiensk salat

Mm: 1 eple

Middag: 3 gillpølser av kalkun, brokkoli- og blomkålgrateng, 1 lompe

Kvelds: 2 knekkebrød m/ost og syltetøy

Trening: Sykkel75 + litt gange. 942 kcal forbrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Fy søren' date=' du er virkelig i siget om dagen!! :)[/quote']

Stemmer i, jeg, Pittelille!! :)

 

Denne dagen har jeg vært trøtt og ueffektiv på jobb. Var så rart å dra på jobb, det føltes som å gå på jobb når det nettopp hadde blitt helg..

Frokost: Havrecheerios med valnøtter og melk

Lunsj: 2 skiver grovbrød med peanøttsmør, banan og gulost. Litt melon og druer.

Mm: Lettyoghurt og litt mandler.

Middag: Pasta bolognese av karbonadedeig, tomat, løk og gulrot.

Kvelds: Havrecheerios med valnøtter og melk.

Trim: 25 minutter tur med hunden.

 

Fornøyd med at det ble tur med hunden når det egentlig ikke fristet noe særlig å gå ut i regnværet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Takk snille dere! Føler at jeg har kommet inn i en god rytme nå, og at ting går litt av seg selv. Jeg nyter det så lenge det varer:-) Veldig bra dag på dere også! Og Anneli, bare 2 dager igjen til helg;)

 

Veiedag i dag, og ned 100 gram den siste uken. Veldig fonøyd - spesielt med tanke på konfirmasjonshelg. Ny vekt er 67, 0 kg.

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Ingen bra dag i dag matmessig, menmen. Satser på en bedre dag i morgen:-) Inntaket ble i alle fall:

 

Frokost: 2 knekkebrød m/ost

Lunch: Scampi, annen sjømat, salat, 1 ss dressing, 1 lite rundstykke

Mm1: 1/2 rundstykke m/spekeskinke

Mm2: Ca. 30 gram nøtter

Middag: 2,5 skiver m/kokt skinke og ost

"Kvelds": 2 store skåler med is, 8 småsjokolader

 

Planer for helgen? Ser ut til at det blir fint vær i Oslo:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei! Rekker akkurat innom å rapportere fra gårsdagen før vi skal på helgetur i familiebursdag:

 

Frokost: 1,5 hatting rundstykke med lettmargarin, kokt skinke og mozzarella.1 glass Melk.

Lunsj: 1 rundstykke med lettmargarin, skinkesteik og gulost.

Mm: 10 mandler og lettyoghurt

Mm2 på møte: Litt jordbær og 3 biter sjokolade

Middag: 3 biter panert fisk med potetmos og kokte grønnsaker.

Kvelds: Cornflakes med melk

Snacks etter kvelds: Litt kjeks og ost.

Trim: Ca 1 time gåtur.

 

Som sagt drar vi bort nå i familiebursdag, men kommer tilbake på søndag:) Ha en kjempegod helg så lenge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Håper dere får en fin tur, Anneli. Forresten, så flink du er til å være aktiv i hverdagen. Hver dag har du gåtur på mellom 30 og 60 minutter. Det er jo supert:-)

Spinny: Hvordan ser din helg ut? Håper alt er bra!

 

Min dag har hatt fredagspreg over seg...

Frokost: 1 banan

Lunch: Aspargessuppe, 1/2 rundstykke

Mm: 2 stk. Bixitbar

Middag: 2 grillpølser av kalkun, ca. 150 gram pommes frites i ovn

Dessert: 1 skål med is, 10 småsjokolader, 0,5 l øl

Ingen trening

 

Er litt sulten nå, så kan hende det blir litt mer mat før jeg tar kvelden.

 

I morgen satser jeg på en aktiv dag med både golf og sykkeltur. Søndag har jeg derimot ingen planer, og håper på en fin dag i byen.

 

Ha en fortsatt fin fredagskveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Hei jenter!

Jeg har vært ganske dårlig de siste dagene og har derfor ikke orket å rapportere. Heldigvis er formen verst på kvelden, så det går greit å være på jobb på dagen. Det går greit med kostholdet, spiser mange og små måltider som hjelper mot kvalmen. Men trening er det verre med..orker ikke tanken på det nå, men regner med at jeg kommer i gang med det igjen nærmere sommeren. Veide meg på torsdag og hadde faktisk gått ned 100 gram.

 

Så flott å se at dere holder koken og gratulerer med nedgang igjen, Pittelille! :D Litt utskeielser i helgene er lov, det er hverdagene som teller. :)

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Det var leit å høre at formen ikke er helt på topp, Spinny. Håper det gir seg snart.. Det er vel vanlig at det er verst den første tiden, eller? Skjønner godt at du ikke orker tanken på trening, og det skal du ikke stresse med heller. Du har jo plenty av tid til trening senere, nå skal du bare pleie deg selv og gjøre det som trengs for å holde formen så bra som mulig. Ønsker deg riktig god bedring!

 

Anneli: Håper du har hatt en hyggelig helg i familieselskap:-)

 

Min lørdag gikk fint (litt mye brød, menmen), og selv om et langt migreneanfall ødela treningsplanene for kvelden i går og dagen i dag, er jeg ganske fornøyd med helgen. Begynner heldigvis å komme meg nå, men blir litt slått ut av det så energienivået er ikke helt på topp. Får se om jeg kommer meg ut en tur i løpet av kvelden.

 

Inntaket i går ble:

Frokost: 75 gr fullkornsrundtstykke m/brunost

Mm: 75 gr. fullkornsrundstykke m/brunost

Lunch: 3 brødskiver m/ost og skinke

Middag: 2 grillpølser av kalkun, 2 grove skiver, ost

Trening: 4 timer golf

 

Min søndag ser foreløpig slik ut:

(Sen) Frokost: 4(!) skiver ristet brød m/litt brelett og sukker. NAM!:D

Lunch/middag: Ca. 150 gr. grillet flintstek, potetmos, brokkoli, salat

Mm (planlagt): Smoothie av bær, 1/2 banan og JA-yoghurt

Kvelds (planlagt): 2 knekkebrød m/ost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

Tilbake etter hotellhelg med familie sent i går. Rakk derfor ikke å komme innom her før nå :D

 

Ser at du ikke er helt i slag, Spinny, og jeg er enig med Pittelille: plei deg selv og ikke ha dårlig samvittighet hvis du ikke orker å trene. Det er andre ting som er viktigere nå. Håper du er med oss her uansett om det ikke blir trening :) Håper den dårlige perioden gir seg snart og energien kommer tilbake!

 

Så flink du er Pittelille: 4 timer golf! Håper migrenen er gått over nå. Slitsomt å ha migrene. Synes du klarer deg bra på tross av det! Takk for det du sa om hverdagstrimmen min:) Vi har hund, så det blir fort litt aktivitet.

 

Helga bortreist i familiebursdag har bestått av litt rar spising (større, men færre måltider), og jeg har ikke vært veldig streng med meg selv.. Har blitt at jeg koste meg med god mat sammen med familien. Var ikke så flink i dag heller, for vi feiret litt etter at mannen min fikk tilbakemelding på oppgaven sin, men jeg lover at jeg skal være flinkere i morgen. Det føles ikke bra på kroppen med disse utskeielsene...

 

Her kommer dagens:

Frokost: 2 skiver grovbrød med lettmargarin, kalkunpålegg og kaviar. 1 glass melk.

Lunsj: 1 ferdig påsmurt ostebriks med bacon og eggerøre. Litt salat.

Mm: 1 kapteinkjeks, 10 hasselnøtter og 1 tørket aprikos.

Middag: Koketorsk med potetmos og kokte grønnsaker.

Dessert: Ca 1/3 mango

Kvelds: 2 stykker sjokoladekake og 1/2 flaske musserende hvitvin

Trim: Ca 75 min sykkel til og fra jobb m/omveier, + 30 min gange.

 

Fornøyd med: En del trim i dag gjør at kaloriinntaket ikke gjorde fullt så stor skade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

75 minutter sykkel + 30 minutter ganger er veldig bra, Anneli. Du har rett i at litt utskeielser ikke gjør så mye da. Godt jobba:-)

 

Jeg har hatt en lang, men fin dag. Dro rett fra jobb til trening til shopping til venninnebesøk. Kom akkurat hjem og sitter nå og koser meg med et knekkebrød. Skal se opptak av Top Model før jeg kryper til køys. Kjekkas er bortreist et par dager, og da blir jeg veldig sosial. Ikke så gøy å sitte hjemme når han er borte. Dagen min ble:

Frokost: 2 skiver med brelett og sukker (skamme seg, blir siste!!)

Lunch: Kyllingsuppe med curry, 1/2 rundstykke

Mm: 1/2 rundstykke, 1 banan

"Middag": 1 Nutrilettbar i bilen

I besøk: 1 stykke brownie

Kvelds: Knekkebrød m/smøreost og spekeskinke

Trening: 60 minutter på sykkel (45 minutter spinning, 15 minutter sykkel i forkant). 603 kcal forbrent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Bra trening på deg også i går, Pittelille :D

 

Denne dagen har gått nesten bra;) Innstillingen har vært på topp, men var på et sent møte hvor jeg "måtte" spise en hvetebolle fordi jeg ble altfor sulten der. (Det var eneste tilgjengelige maten). Det var en liten bolle, og tror ikke den inneholdt mye sukker.

 

Maten i dag ble altså:

Frokost: 2 skiver grovbrød med kaviar, margarin og kalkunskinke. 1 glass melk

Lunsj: 10 mandler. 2 skiver grovbrød med makrell i tomat og gulost.

Mm: 10 mandler, 1 fiberrik.

Mm2: Hvetebolle

Middag: 1 og 3/4 pitabrød, biffstrimler, masse grønnsaker.

Kvelds (planlagt). Go' dag frukt med 1 banan og melk.

Trim: ca 15 min gange i raskt tempo så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Bra gjennomført dag, Anneli:-) Du er i siget!!

 

Jeg fikk en rar dag i går, med ingen tid til middag pga. golfturnering. Dagen ble som følger:

Frokost: 2 knekkebrød m/smøreost og spekeskinke

Lunch: Salat m/kylling, masse grønt, ca. 1/2 ss dressing, ca. 50 gram speltbrød

Mm: 2 bixitbarer

"Middag": 2 Bixitbarer

Kvelds: 2 knekkebrød m/norvegia, litt majones

Trening: 4 timer rolig golf

 

Satser på en mer normal dag i dag med ordentlig middag. Gleder meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Nå har jeg virkelig ikke lyst til å rapportereÂ… Først litt forklaring: Middagsplanene vi egentlig hadde i går gikk i vasken pga. dårlige råvarer, og vi måtte dermed ty til nødløsning – noe som resulterte i sunn, men for lite mat. I tillegg har jeg mensen og i går var den verste dagen; konstant sultfølelse og et søtbehov uten sidestykke. Jeg har alltid en slik dag, så jeg visste den kom. Hadde bare trodd at jeg skulle greie å håndtere den litt bedre. Men den gang ikkeÂ… Matinntaket ble:

Frokost: 2 knekkebrød m/smøreost og spekeskinke

Lunch: Salat m/masse grønt og div. sjømat, ca. 1 ss dressing

Mm1: 1 Bixitbar

Mm2: 1 eple

Middag: Kylling m/litt ris, grønnsaker, currysaus, 1 loffskive m/litt smør

 

Enn så lenge gikk det fint, men såÂ….

Dessert: Ca. 50 gram sjokolade, 50 gram mini-Oreos

Kvelds: 5(!) fine skiver m/brelett og sukker

 

Hva gir dere meg?? Etter å ha trykket i meg sjokolade og kjeks så topper jeg det med 5 skiver?!?! Jeg blir nesten flau med tanken, men i går var viljestyrken long gone. Kjedelige greier altså, og jeg kjente den dårlige samvittigheten da jeg la meg. HuffÂ… Men jeg kjenner meg helt annerledes i dag og jeg vet at jeg kommer til å få en sunn og fin dag. Har også treningsplaner i kveld, og da er i alle fall dagen reddet.

 

Litt usikker på strategien for helgen, men i morgen blir det i alle fall golf etter jobb. Regner med det blir en sykkeltur lørdag eller søndag, så aktivitetsnivået blir godkjent. Tror Kjekkas er innstilt på sunn mat (jeg har hatt ganske god innflytelse på han, det er morsomt) så mye ligger på meg. Satser på at viljestyrker holder seg, og at jeg kan foreslå sunn helgemat. Hvis været blir fint er jo grilling et godt alternativ.

 

Ok, nok skriblerier fra meg. Ha en fortsatt fin torsdag, jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Uff ja; du er ikke alene om å ha sånne dager, hvis det er noen trøst. Noen ganger kommer alt bare litt ut av kontroll. Fint at du klarer å sette en strek over og vende tilbake til de gode vanene. Du er tøff som rapporterer her hos oss og allerede planlegger hvordan denne dagen kan bli sunnere og bedre :D

 

Jeg rakk ikke å skrive i går, det gikk i ett, sånn som det er noen dager. Vi hadde barnevakt så derfor dro vi ut og det ble litt ekstra i går.. Her er maten som ble inntatt i går:

Frokost: 2 skiver grovbrød med margarin, kalkunskinke og ost. 1 glass melk

Lunsj: 2 skiver grobrød med peanøttsmør og banan.

Mm: Lettyoghurt, ca 20 mandler og 1 banan

Middag på restaurant: Indisk mat med div kjøtt/fisk, tandoorisaus, 1/2 nanbrød, masse grønnsaker. 1 glass rødvin

Dessert: Kaffedrikk (med likør) og indisk dessert (deigball med sjokoladegreier og is)

Trim: Ca 2 timer gåtur :)

 

I dag ble det slik:

Frokost: Go dag frukt med melk.

Lunsj: 2 skiver grovbrød med ost og leverpostei.

Mm: Lettyoghurt, ca 20 mandler og 1 banan

Middag: Rester av ravioli med ost, makaroni, tomatsaus, fiskekake og wokede grønnsaker.

Kvelds: 2 skiver grovbrød med margarin, eplesyltetøy, kalkunskinke, brunost. 1 glass eplejuice

Trim: Klippet plenen (ca 20 min) samt litt gange i lunsjen.

 

Spinny, hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Takk for fine ord, Anneli. Det var godt å høre:-) Greide som planalgt å få en kjempefin dag i går, så da må jeg heller fokusere på det og la onsdag gå litt i glemmeboken. Det er heldigvis få slike dager nå for tiden.

 

Kan tenke meg det var deilig med barnevakt og "frikveld" med kjæresten på onsdag. Slikt må nytes!! Og med 2 timers gåtur er det jo uansett null problem. Flink altså!!:D Veldig bra torsdag også, helt by the book;) Planer for helgen forresten?

 

Spinny: Håper formen din er på bedringens vei. Du får skrive inn noen linjer når du orker:-)

 

Min torsdag:

Frokost: Kaffe..

Lunch: Spinatsuppe, 1 rundstykke

Middag: Stor salat m/parmaskinke, litt blåmuggost, masse grønt, ca. 50 gram mellomgrovt brød, ca. 1,5 ss dressing

Kvelds: 1 nutrilettbar

Trening: 45 minutter spinning (hard økt) og 535 kcal forbrent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God lørdags formiddag:-)

Hvordan går helgen? Jeg håper dere har det fint og nyter fri.

 

Her er det foreløpig full avslapping og vi har akkurat reist oss fra frokostbordet. Jeg liker rolige helgemorgener altså!!

 

Fredagen ble:

Frokost: 2 rugsprø m/lettere brunost

Lunch: Potetsuppe, 1 grov skive

Mm: 2 knekkebrød m/smøreost og spekeskinke

Middag: 2 lefser (små) m/karbonadedeig, ost, div. grønt, rømme og salsa, pepsi max

Snacks: 0,33 l øl, ca. 70 gram potetgull

Trim: En halv runde rolig golf

 

Synes fredagen gikk fint, og tror det totale kaloriinntaket ble helt i henhold til hva det bør være. I dag er jeg litt usikker på hvordan aktivitetsnivået blir, tar det litt som det kommer.

 

Ha en flott lørdag videre, jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Var nettopp inne og registrerte næringsinnholdet for gårdagens inntak, og endte opp på ca. 1810 kcal. Synes det er et godkjent fredagsinntak, spesielt siden det inkluderer både taco, litt øl og potetgull:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...